"Ne Mont Geldi Ne Param Geri Verildi"

Yıllardır ayakkabıcılık yaparak geçimini sağlayan Cemile Taktuk, kış aylarının gelmesiyle bir mont almak istedi. Sosyal medya platformunda beğendiği montu almak için 1.500 TL ödeme yapan Taktuk, birkaç gün geçmesine rağmen ürünü teslim alamadı. Satıcıya ulaşmaya çalışan mağdur esnaf, mesajlarına ve aramalarına yanıt alamayınca dolandırıldığını fark etti.

Depremzede Esnaf Sosyal Medyada Dolandırıldı! (1)

Hukuki Süreci Başlatacak

Dolandırıldığını anlayan Taktuk, yasal yollara başvuracağını belirterek yetkililerden yardım istedi. Tüketici Hakem Heyeti'ne başvurduğunu ancak henüz bir geri dönüş almadığını ifade eden Taktuk, "Bankalarla da görüştüm ama satıcı ödemenin iptalini kabul etmediği için paramı geri alamadım. Savcılığa giderek suç duyurusunda bulunacağım" dedi.

Turistlerin Hayatını Kıl Payı Kurtaran Olay Turistlerin Hayatını Kıl Payı Kurtaran Olay

"Sosyal Medyadan Alışveriş Yaparken Dikkatli Olun"

İnternet üzerinden alışveriş yapan vatandaşlara uyarıda bulunan Taktuk, “Tanımadığınız ve güvenilir olmayan sitelerden alışveriş yapmayın. Depremzede olduğumu ve soğuk hava nedeniyle mont almak istediğimi belirttim ama buna rağmen mağdur edildim. İnsanların bu tür dolandırıcılıklara karşı dikkatli olması gerekiyor” diye konuştu. Yetkililerin bu tür dolandırıcılıklara karşı daha sıkı önlemler alması gerektiğini belirten Taktuk, sosyal medya üzerinden yapılan alışverişlerde daha fazla denetim olması gerektiğini vurguladı.

Kaynak: İHA