Newzoo verilerine göre Türkiye’de 31 milyon oyuncu bulunuyor, yani toplam nüfusun %40’a yakını oyun oynuyor.“Twentify’ın Türkiye’deki oyuncular üzerine yaptığı araştırma sonuçlarına göre, ülkemizde oyuncuların %92’si 18 yaşından önce oyun oynamaya başlıyor ve oyuncuların 3’te 2’si ise oyun içi harcama yapıyor. Harcama yapan oyuncuların %32’si ödemelerini ininal Kart ile yaptığını paylaşırken, Z kuşağında bu oran %51’e yükseliyor.
Yeni nesil ödeme platformu ininal, Webrazzi Fintech 2019 etkinliğine katıldı. ininal CMO’su Gülben Yağcı etkinlik kapsamında yaptığı konuşmada, ininal’ın faaliyetleri ve kısa sürede elde ettikleri başarıları paylaştı.
Yağcı ‘Bankasızların Finans ile Buluşma Noktası’ isimli sunumunda Türkiye’de 20 bin satış, 75 bin bakiye yükleme noktalarının olduğunu ve bugün kullanıcı sayılarının 4 milyona ulaştığını belirtti. Ayrıca, 13 yaşından büyük herkesin kullanabileceği ininal Kartlar’ı en çok genç erkek nüfusun tercih ettiğini dile getirdi.
Kullanıcılarının yüzde 98’inin mobili aktif bir şekilde kullandığını belirten Yağcı, ininal Kart ile sundukları hesap açma, sanal kart yaratma, bilgi güncelleme, fatura ödeme, bakiye transferi, bakiye ve hesap hareketleri gözlemleme ve tüm oyun epinlerinin satın alınabilmesi gibi birçok ayrıcalığa da değindi.
ininal’ın son tüketiciye çözümler sunmanın ötesinde büyük küçük pek çok firmaya da altyapı sağladığına değinen Gülben Yağcı, “2019’un ilk yarısında Alipay ininal altyapısını kullanarak Türkiye’ye girdi. Çok sevilen harçlık uygulaması Manibux ininal API’ları üzerinde çalışıyor. Ek olarak geçtiğimiz günlerde lansmanı yapılan Türk Telekom’un Selfy Kart’ı da yine ininal altyapısı üzerinde çalışıyor.” dedi.
2019’da en önemli gündem maddelerinin Visa ile yaptıkları işbirliği ve beraberinde ininal Kart’ları Visa altyapısına taşımak olduğunu paylaşan Yağcı, projenin başlangıç aşamasında dünyadaki örnek projeleri araştırıp incelediklerini ve benzer projelerin ortalama 18 ayda tamamlandığını gördüklerini paylaştı. Yağcı “Büyüme hedeflerimizi daha kısa sürede hayata geçirebilmek için projeyi çok daha kısa sürede tamamlamamız gerekiyordu. Biz de kullanıcı tabanımızın %98’inin ininal Cüzdan’ı aktif olarak kullandığı verisine dayanarak, projeyi mobil uygulamamız üzerinden gerçekleştirmeye karar verdik.” dedi. Visa altyapısına geçiş projesini 2 ay gibi kısa bir sürede, mobilin gücü ile tamamladıklarını paylaşan Yağcı, literatürde daha kısa sürede tamamlanan benzer bir projeye rastlamadıklarını sözlerine ekledi.
Visa altyapısına geçmeleri ile birlikte tüm iletişim dillerini yenilediklerini paylaşan Gülben Yağcı, ön ödemeli kart kategorisinin Türkiye’de son tüketici tarafında hala çok bilinmediğini, bu sebeple ininal’ı çok sade ve net bir şekilde son tüketiciye anlatmayı hedeflediklerini söyledi. Sadeliğe yeniledikleri kart tasarımı ile başladıklarını söyleyen Gülben Yağcı, gerçekleştirdiği başarılı işlerle Türkiye’nin önde gelen ajanslarından olan C-Section ile eşi benzeri olmayan bir kart tasarımı hazırladıklarını paylaştı. Yenilenen dünyaları ile birlikte kart satışlarının 4 katına çıktığına vurgu yapan Yağcı, Kasım ayı itibariyla başladıkları lansman çalışmalarından da bahsetti. Yine C-Section tarafından hazırlanan reklam filmlerinin ilkinde, babasının kredi kartını kullanamadığı için oynadığı oyunlarda alışveriş yapamayan genç bu sorununa ininal Kart ile çözüm buluyor. İkinci filmde ise kredi kartı olmadığı için internet alışverişi yapamayan, avantajlı alışveriş fırsatlarını ve indirim kampanyalarını kaçıran kadının imdadına yine ininal Kart yetişiyor.
Avrupa ve Ortadoğu’nun en büyük espor arenası: ininal Espor Arena
2019’da bir diğer önemli gündem maddelerinin ininal Espor Arena sponsorlukları olduğunu belirten Gülben Yağcı, Ocak ayında açılışını yapmayı planladıklarını, akabinde espor turnuvaları ve etkinlikleri ile Türkiye’deki esporcuları ve esporseverleri ininal Espor Arena’da bir araya getirmeyi hedeflediklerini paylaştı. Esporun tüm dünyada büyüyen bir ekonomi olduğuna değinen Yağcı “Espor gelirlerinin bu yıl dünyada 140 milyar dolara, Türkiye’de ise 900 milyon dolara ulaşacağı öngörülüyor. Bu rakamlar henüz diğer spor liglerinin gerisinde olsa da, espor izleyici rakamları ve turnuva ödülleri şimdiden pek çok spor dalını geçmiş durumda. Biz de ininal olarak Türkiye’de espor alanında büyük potansiyel olduğuna inanıyoruz.” dedi.
Z kuşağının favori ödeme yöntemi ininal
1 milyonu aktif olmak üzere 4 milyon ininal Kart sahibi ve 5 milyon ininal Cüzdan kullanımıyla sektörde öncü olduklarının altını çizen Yağcı, “Banka hesabına gerek duymadan, borçlanmadan ya da ekstre ile uğraşmadan alışveriş yapma kolaylığı sağlayan ininal Kartlar’ı en çok Z kuşağı seviyor” dedi. Kredi kartı ya da banka kartı olmayan, finansal hizmetlerden faydalanamayan ev hanımlarının online alışveriş yapabilmelerini sağladıklarının altını çizen Yağcı, bunun yanında oyun oynayan kitlenin de favori ödeme yöntemi olduklarını paylaştı.
“Newzoo verilerine göre Türkiye’de 31 milyon oyuncu bulunuyor, yani toplam nüfusun %40’a yakını oyun oynuyor.” diyerek sözlerine devam eden Yağcı, “Twentify’ın Türkiye’deki oyuncular üzerine yaptığı araştırma sonuçlarına göre, ülkemizde oyuncuların %92’si 18 yaşından önce oyun oynamaya başlıyor ve oyuncuların 3’te 2’si ise oyun içi harcama yapıyor. Harcama yapan oyuncuların %32’si ödemelerini ininal Kart ile yaptığını paylaşırken, Z kuşağında bu oran %51’e yükseliyor.” şeklinde konuştu.