Türkiye’nin lider e-ticaret platformu, geçtiğimiz yılbaşlattığı Girişimci Kadınlara Teknoloji Gücü programıyla teknoloji gücünütoplumsal gelişimin teminatı olan kadınlar için seferber ediyor. Programakatılan girişimci kadınlar e-ticarette işini kurarken ya da büyütürkenHepsiburada’nın teknoloji ve pazarlama gücünden yararlanıyor.
8 Mart Dünya Kadınlar Günü vesilesiyle bir değerlendirmeyapan Hepsiburada Girişimci Kadınlar Proje Koordinatörü Duygu Aktaş, “Biz,kadının ekonomiye katılmadığı bir toplumun büyümesinin mümkün olmayacağınainanıyoruz. Bu sebeple, Hepsiburada olarak hayata geçirdiğimiz GirişimciKadınlara Teknoloji Gücü programı kapsamında, Türkiye genelinde girişimciliğiteşvik ediyor ve binlerce kadın girişimcinin özel imkânlarla kendi işlerinie-ticarette kurmasına, büyütmesine destek oluyoruz. Şimdiye kadar program,Türkiye genelinde bir yıldan az bir sürede, 64 ildeki girişimci kadınateknoloji gücünü ulaştırmayı başardı.” diye konuştu.
Aktaş’ın verdiği bilgiye göre, program kapsamında Hepsiburadateknolojisinin avantajlarından yararlanan kadınlar, işlerini 18 kat büyüttü.Hepsiburada iş ortakları içinde program öncesi kadın oranının yüzde 6 olduğunu,ancak Pazar Yeri modelinde yeni mağaza açan girişimci kadınların oranın yüzde30’a çıktığını belirten Duygu Aktaş, “Her geçen gün girişimci kadın ailemizdaha da büyüyor, daha fazla kar elde ediyor, Türkiye ekonomisi kadınıyla erkeğiylebirlikte yükseliyor.” dedi.
Girişimci Kadınlar Hepsiburada’da, 30 farklı kategoridesatışa yapabiliyor. Girişimci Kadınlar’ın en çok satış yaptığı kategorilerarasında Anne & Bebek, Kişisel Bakım, Ev Dekorasyonu, Mobilya, Moda &Tasarım, Doğal & Organik Gıdalar yer alıyor.
Kadınlar güçlenirse Türkiye de güçlenir!
Kadının iş gücüne katılımındaki yetersizlik, Türkiye'ninen önemli yapısal sorunlarından birini oluşturuyor. Kadının iş gücüne katılımoranı, son yıllarda kadın istihdamına yönelik teşviklerle bir nebze yükselmişolmasına rağmen, 2015 yılı TÜİK Hanehalkı işgücü araştırması sonuçlarına görehalen yüzde 31,5 düzeyinde bulunuyor. Bu veri, iş gücü dışında kalan 20 milyoncivarında kadın olduğunu ortaya koyuyor. Türkiye bu rakamla OECD içindeişgücüne katılım oranı en düşük olan ülke konumunda bulunuyor. Oysa yapılanaraştırmalar, kadınların iş gücüne katılımını destekleyecek güçlü politikalarlaTürkiye’nin, GSYİH'sini 2025’te yaklaşık yüzde 20 artırma potansiyeline sahipolduğunu gösteriyor. (Kaynak: Women Matter Türkiye 2016 Türkiye’ninPotansiyeli: Kadının İş Dünyasındaki Yeri).
Kadının kendi ayakları üzerinde durması, aile ve toplumnezdindeki olumlu bir etki yaratırken, önemli bir kaynağın ekonomiyekazandırılması işsizliğin azalması ve girişimciliğin artması anlamında ciddikatkılar sağlıyor. Hepsiburada’nın desteğini arkasına alan girişimci kadınlare-ticarette büyürken Türkiye de kadınların ekonomiye katılmasıyla daha dagüçleniyor.