Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından bugün açıklandı. 2025 yılına ait genel yatırım ve finansman programının uygulanmasına ilişkin usul ve esasların belirlenmesine dair tebliğ 24 Aralık 2024 tarihli resmi gazetede yayımlandı. Buna göre KİT’lere 2025 yılında personel alımlarına dair tüm detaylar belli oldu.
KİT Kamu İktisadi Teşebbüsleri hangileridir?
-
DMO (Devlet Malzeme Ofisi Genel Müdürlüğü),
-
TTK (Türkiye Taş Kömürü Kurumu),
-
TKİ (Türkiye Kömür İşletmeleri Kurumu Genel Müdürlüğü)
-
Eti Maden İşletmeleri Genel Müdürlüğü,
-
EÜAŞ (Elektrik Üretim Anonim Şirketi ),
-
TEİAŞ (Türkiye Elektrik İletim A.Ş.),
-
TEDAŞ (Türkiye Elektrik Dağıtım A.Ş.),
-
TEMSAN (Türkiye Elektromekanik Sanayi A.Ş.),
-
BOTAŞ (Boru Hatları ile Petrol Taşıma A.Ş.),
-
TMO (Toprak Mahsülleri Ofisi),
-
TİGEM (Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü),
-
Türk Sudan Uluslararası Tarım ve Hayvancılık Anonim Şirketi,
-
ESK (Et ve Süt Kurumu Genel Müdürlüğü),
-
ÇAYKUR (Çay İşletmeleri Genel Müdürlüğü),
-
TCDD (T.C. Devlet Demiryolları İşletmesi Genel Müdürlüğü),
-
TCDD TAŞIMACILIK (Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları Taşımacılık A.Ş.),
-
TÜRASAŞ (Türkiye Raylı Sistem Araçları Sanayii Anonim Şirketi),
-
TŞFAŞ (Türkiye Şeker Fabrikaları A.Ş.).
Kitlere açıktan ve naklen atama nasıl olacak?
2024 yılında ayrılan personel sayısı belirlenirken, emeklilik, istifa, kurum dışı nakil, ölüm ve iş akdi feshi yoluyla ayrılanlar dikkate alacak. Askerlik, kurum içi nakil, statü değişikliği, profesyonel sendikacı olarak kamu teşebbüslerinden ayrılan personel ile ilgili kanun kapsamında 2024 yılı içinde ayrılan personel ile geçici işçilere ilişkin personel hareketleri hesaplamada dikkate alınmayacak.
Kamu iktisadi kuruluşları ile Bakanlıkça 2024 yılında sermaye aktarımı yapılan iktisadi devlet teşekkülleri ve bunların bağlı ortaklıklarının personel atama işlemleri Bakanlığın uygun görüşüne tabidir. Kurumlar taleplerini gerekçeleriyle Bakanlığa iletecek ve gerekli izni aldıktan sonra işlemler başlatılabilecek.
Atama izinlerini Hazine ve Maliye Bakanlığı belirleyecek
KİT’lere personel atama işlemleri Bakanlığın uygun görüşüne tabi olacak. Bakanlık tarafından verilen personel izinlerine ilişkin olarak yapılacak personel atanmaları, ünvan, statü, sayı, görev yeri ve öğrenim durumu değiştirilmeden yapılır. Söz konusu unsurlarda değişiklik ihtiyacı olması durumunda Bakanlıktan izin talep edilecek. Bu kapsamdaki değişiklikler, Bakanlıktan yılda en çok üç kez talep edilebilir.
24 Aralık 2024 tarihli resmi gazetede ilave atamalar vb. tüm detayları “2025 Yılına Ait Genel Yatırım ve Finansman Programının Uygulanmasına İlişkin Usul ve Esasların Belirlenmesine Dair Tebliğ” ayrıca inceleyebilirsiniz.
Editör: Editör Melek