Apple ve Goldman Sachs, Apple Card kullanıcılarını yanıltan uygulamaları nedeniyle toplamda 89 milyon dolarlık bir cezaya çarptırıldı. CFPB, müşteri şikayetlerinin göz ardı edilmesi ve ödeme planlarındaki yanıltıcı vaatlerin, kullanıcıların kredi puanlarını düşürdüğünü ifade etti. Goldman Sachs’ın kredi kartı hizmetleri, gerekli yasal yükümlülükler yerine getirilene kadar durduruldu.
Apple’ın, on binlerce müşteri şikayetini Goldman Sachs’a iletmediği veya ilettiğinde de gerekli incelemelerin yapılmadığı ortaya çıktı.
Ayrıca, kullanıcıları yanıltarak Apple Card ile yapılan alışverişlerde otomatik faizsiz ödeme planı sunacakları vaadiyle birçok kişinin borçlandığı belirtildi.
KREDİ PUANLARI ETKİLENDİ
Apple Card kullanıcılarının geri ödemelerde yaşadığı gecikmeler, bazı kişilerin kredi puanlarının düşmesine yol açtı. Bu durum, kredi kartı hizmetinin itibarını zedeledi ve kullanıcılar arasında büyük bir hayal kırıklığı yarattı.
GOLDMAN SACH'S KREDİ KARTI YASAKLANDI
Büro, Goldman Sachs’ın kredi kartı hizmetini, yasal yükümlülüklerini yerine getirebileceğini kanıtlayana kadar yasakladı.
Goldman Sachs’a, 19,8 milyon dolar tazminat ve 45 milyon dolar ceza kesilirken, Apple’a 25 milyon dolar ceza verildi.