Araç sahipleri yaşadı! Onlar için artık ücretsiz Araç sahipleri yaşadı! Onlar için artık ücretsiz
Türkiye’de ekonomi politikalarında alınan sıkı önlemler, bankacılık sektöründe köklü değişikliklere yol açıyor.
Son dönemde, bankaların kredi kartı işlemlerine yönelik uyguladığı sınırlayıcı tedbirler çerçevesinde yeni bir düzenleme yürürlüğe girdi. Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası’nın (TCMB) sıkı para politikaları gereği, bankalar kredi kartı kullanıcılarına yeni uyarı mesajları göndererek usulsüz işlemlere karşı önlemlerini artırdı.
Talep Enflasyonuna Karşı Bankalar Harekete Geçti
Yükselen politika faizleri ve enflasyonla mücadele çerçevesinde, TCMB’nin bankalara yönelik kısıtlayıcı düzenlemeleri, birçok müşteriyi alternatif yollara yönelmeye zorladı. Talep enflasyonunun beklenenden yavaş düşmesi, TCMB’nin bankalara yeni talimatlar vermesine neden olurken, bu durum bazı kart sahiplerinin kredi kartlarını usulsüz biçimde kullanmaya başlamasıyla sonuçlandı.
Nakit Avans İşlemlerine Taksit Kısıtlaması
Yılın başında alınan kararlarla birlikte, bankalar 12 aylık taksitli nakit avans işlemlerinin vadelerini 3 aya indirdi. Düşük faiz oranları nedeniyle ihtiyaç kredisi yerine nakit avans kullanan müşteriler, bu değişiklikten olumsuz etkilenirken, bazıları kredi kartı limitlerini farklı yöntemlerle nakit temin etmek amacıyla kullanmaya yöneldi.
Usulsüz Kullanıma Yönelik Sıkı Önlemler
Bankaların müşterilere gönderdiği bilgilendirme mesajında, “İhtiyaç kredisi ve kredili mevduat hesabı kullanımıyla döviz, altın, vadeli mevduat, repo, hisse senedi yatırımı veya kripto varlıklara yönelik harcamalar, amacı dışında değerlendirilmektedir” ifadelerine yer verildi. Bununla birlikte, bazı bankalar kredi kartı nakit avans limitini yüzde 25-50 oranlarına çekerken, geçmişte mevcut limitin tamamı üzerinden nakit avans kullanımına izin veriliyordu. Bankalar, “bozdurma” yöntemiyle kredi kartı limitlerini nakite çeviren müşterilerin limitlerini donduracaklarını açıkladı.
Bu gelişmeler, bankacılık sektöründe kredi kartı kullanımını etkileyerek, müşterilerin harcama alışkanlıklarını yeniden gözden geçirmelerine yol açacak gibi görünüyor.
Muhabir: SEFA BAŞER