Kanseri yenen öğretmene öğrencilerden coşkulu karşılama Kanseri yenen öğretmene öğrencilerden coşkulu karşılama
YKS sonuçlarına göre üniversite tercihinde bulunacak adaylar, çeşitli sosyal ve ekonomik kriterlere göre ayrılmış özel kontenjanlardan yararlanabilecekler. Bu özel kontenjanlar, depremzede adaylar, 34 yaşını doldurmuş kadınlar, şehit eş ve çocukları, gaziler, milli sporcular ve okul birincilerini kapsamaktadır. Bu kontenjanlar, merkezi yerleştirme ve ek yerleştirme süreçlerinde kullanılacak ve genel kontenjanlardan bağımsız olarak ayrılacaktır.
Depremzede Adaylar İçin Özel Düzenleme
2023 yılındaki Kahramanmaraş merkezli depremlerden etkilenen illerde yaşayan adaylar için özel kontenjanlar ayrılmıştır. Bu adayların ikamet bilgileri, İçişleri Bakanlığı Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğü kayıtlarıyla doğrulanacak. Depremzedelere ayrılan kontenjanlardan yalnızca belirtilen illerde ikamet eden adaylar faydalanabilecektir.
669686288C1D7F4A1B08Da49
Öğrenci Yerleştirme Süreci
Ortaöğretim son sınıf öğrencileri de depremzede aday kontenjanlarından yararlanma hakkına sahiptir. Yerleştirme işlemleri, Milli Eğitim Bakanlığı'nın e-Okul sistemi kayıtlarına dayalı olarak yapılacaktır.
Özel Programlar ve Şartlar
Bazı yükseköğretim programları için başarı sıralamaları şartı aranacaktır. Bu programlar arasında Tıp, Diş Hekimliği, Eczacılık ve Mühendislik gibi alanlar bulunmaktadır. Daha önce herhangi bir lisans programından mezun olan adaylar, bu kontenjanlardan yararlanamayacaktır.
TÜBİTAK Birincileri İçin Özel Düzenleme
TÜBİTAK yarışmalarında dereceye giren adaylar, aldıkları dereceye göre özel yerleştirme hakkına sahip olacaklar. Bu adayların tercihlerini 20 Eylül 2024 tarihine kadar ÖSYM'ye iletmeleri gerekmektedir.
Milli Sporcular İçin İndirimli Ücretler
Milli sporcular için yapılan anlaşma kapsamında, 2024-YKS sonuçlarına göre vakıf üniversitelerine yerleşen adaylar, öğrenim ücretlerinde yüzde 100 indirim avantajından yararlanacaklardır.
2024-YKS için sunulan bu özel kontenjanlar ve düzenlemeler, farklı gruplardan adaylara çeşitli fırsatlar sunarak yükseköğretim kurumlarına giriş sürecinde eşitlik sağlamayı hedeflemektedir.
Editör: SEVİLAY YUMUŞAK