Şirketler için her geçen gün daha da büyük bir tehdit haline gelen siber saldırılar, büyük mali kayıplar yaşatıyor. Araştırmalara göre siber saldırıların şirketlere maliyeti ABD’de 114 milyar doları bulurken, Türkiye’de de milyar dolarlar seviyesine ulaştı. Siber saldırıya uğrayan şirketlerin kısa bir zaman içerisinde iflas riski ile karşı karşıya kalabileceğinin altını çizen Ofisim.com CEO’su Serdar Turan, bu tür kayıpların sadece şirketleri değil müşterileri de etkilediğini belirtti. Her şirketin acil eylem planını oluşturması gerektiğini söyleyen Turan, aynı zamanda siber güvenlik tatbikatlarının planlanması ve uygulanması gerektiğinin altını çizdi. Yedekleme çok önemli Günümüz iş dünyasında rekabet gün geçtikçe artıyor. Rakiplerinden bir adım önde olmak isteyen şirketler dijital dönüşüme daha çok önem veriyor. Şirketler teknoloji ile donanırken ortak beklenti veriye kesintisiz ve kolay şekilde erişmek, verileri depolamak, yedeklemek ve korumak oluyor. Acil eylem planı oluşturulmalı Siber saldırılardan hasarsız kurtulmanın kolay olmadığının altını çizen Ofisim.com CEO’su Serdar Turan, “Yüzde yüz güvenlik diye bir şey yok. Şirketler, siber saldırılara karşı öncelikle hazırlıklı olmalı. Bir siber saldırı ihtimaline karşı sistemlerin devamlılığı, veri güvenliği nasıl sağlanacak, kısa, orta ve uzun vadede kimler ne yapacak, riskler nasıl minimize edilecek gibi sorular yanıtlanmalı. Ayrıca acil eylem planı oluşturulması ve hazırlıklı olma adına siber güvenlik tatbikatlarının planlanması gerekiyor” dedi. Siber güvenlikte yolun başındayız Siber güvenlik konusunda Türkiye’de bilgi ve yetkinliğinin arzu edilen düzeyde olmadığını söyleyen Turan sözlerini şöyle sürdürdü: “Siber güvenlik konusunda henüz yolun başındayız. Ülkemizdeki yetişmiş insan kaynağının hızlı bir şekilde giderilmesi gerekiyor. Bu konuda bilinirliğin artırılması, siber güvenliğin basit bir yazılım ve donanımla çözülemeyeceğinin farkına varılmalı. Yetkin personeller eşliğinde, gerçekleştirilen her ürün ve sağlanan her hizmetin güvenlik açısından sistematik bir şekilde analiz ediliyor olması, bizi ileride siber saldırılara karşı çok daha güvenli kılacaktır.” Android kullanıcısı IOS kullanıcısından daha sadık! E-ticaret platformu n11.com, Apple'ın yeni telefonu iPhone 7'ye yönelik tüketici ilgisini ölçmek için n11.com müşterileri içinden bini aşkın katılımcıyla bir anket düzenledi. Anket sonuçlarına göre Android kullanıcılarının iOS kullanıcılarına oranla işletim sistemlerine daha sadık kaldığı ortaya çıkarken, katılımcıların yüzde 71’inin yeni iPhone 7 ile ilgili pozitif ya da nötr ilgiye sahip olduğu da araştırmanın dikkat çekici bir başka yanı oldu.Alışverişin uğurlu adresi n11.com, Apple’ın merakla beklenen yeni amiral gemisi iPhone 7’ye yönelik tüketici ilgisini ölçmek için n11.com müşterileri içinden 1028 kişinin katılımıyla bir anket düzenledi. Yapılan araştırma kapsamında kişilerin şu anda hangi işletim sistemini kullandıklarına ve gelecekte hangi işletim sistemine sahip cihazlardan yana tercih yapacaklarına dair sorular yöneltildi. Verilere göre katılımcıların yüzde 76’sı Android kullanıcısı çıkarken, sadece yüzde 20’lik kesimin IOS kullanıcısı olması dikkat çekti. Anket sonuçlarında önümüzdeki üç ay içinde Android kullanıcılarının sadece yüzde 16’sının yeni iPhone 7’yi satın almayı düşünmesi, Android kullanıcısının IOS kullanıcısına göre işletim sistemine daha sadık olduğu sonucunu doğurdu. iPhone 7’ye ilgi az mı? Araştırma verilerine göre yeni iPhone 7 ile ilgili pozitif ve nötr görüş verenlerin oranı yüzde 71 olurken, yüzde 29’luk kesim kesinlikle beğenmediğini belirtti. Nötr ve pozitif görüş veren yüzde 71’lik gruba 3 ay içerisinde satın almayı düşünüp düşünmedikleri sorulduğunda ise, yüzde 21’inin yeni iPhone 7’den edineceği ortaya çıktı. İşletim sistemleri üzerinden yapılan değerlendirmede ise IOS kullanıcılarının iPhone 7’yi Android kullanıcılarına daha çok beğendiği ortaya çıktı. IOS kullanıcılarının yüzde 39’u 3 ay içerisinde yeni iPhone 7 sahibi olmayı istediğini belirtirken, Android kullanıcılarının sadece yüzde 16’sı IOS’a geçeceğini belirtti.