Teknoloji dünyasındaki gelişmeler şirketlerin geleneksel yapılarını değiştirmeye devam ediyor. Temel amacı bir işletmenin tüm operasyonel faaliyetlerinin dijital ve elektronik ortamdan yönetilmesini sağlayan yazılım programları, uzun zamandır şirketlerin en önemli gündem maddesi. Bu konuda çıtayı yüksek tutan şirketler, sadece bugünün ihtiyacına cevap veren paket programlar yerine, şirketlerin ihtiyaçlarına göre revize edilip, geliştirilebilen ERP programlarını kullanıyorlar. Günümüzde şirketler, sektörü ne olursa olsun hayatta kalabilmek için yazılıma gereken önemi vermek zorunda. Stok takibinden, malzeme ihtiyacına, planlamadan risk yönetimine, Ar-Ge planlarından, rakamsal verilere, krediler ve yasal defterlerden, uluslararası raporlamaya ve kalite yönetiminden, toplam verimlilik yönetimine kadar birçok sistemin bir arada çalıştığı entegre sistemler bütünü olan ERP, bir şirketin en önemli bilgilerini içinde barındırıyor. Ancak sektörde “Paket Program” ve “ERP” sistemlerinin aynı hizmeti verdiği algısı oluşuyor. ERP ile paket programları arasındaki en önemli farkın“geliştirme” olduğunu belirten, yüzde yüz yerli sermaye ile kurulan Türkiye’nin lider ERP şirketi CPM Yazılım’ın Yönetim Kurulu Üyesi Serkan Ahtagil; “Her sektörün veya firmanın özgün yazılım ihtiyaçları olabiliyor. Bir ERP sistemi sahibi iseniz Know-how’ınızı yazılım firmasına aktarıp onların geliştirmesini isteyebileceğiniz gibi bunu kendi bünyenizde çalışan mühendisleriniz ile de yapabilirsiniz.”dedi.
Milyonlarca Dolarlık Tekrar Maliyet Riski Türkiye’de 25.000 orta ve büyük işletme olduğunu ve bu işletmelerden sadece 7.000’inin ERP kullandığını belirten Ahtagil, bu oranın gün geçtikçe hızla arttığını söylüyor. Ahtagil; ”Şirketlerin artan ihtiyaçları doğrultusunda milyon dolarlık alt yapılara imza atarak kurduğu yazılımların yetersiz kalmaları çok ciddi mali kayıplara yol açmaktadır. ERP sistemlerinde bütün akış süreçleri birbirine bağlıdır ve sonsuzluk vardır. Ne ihtiyacınız doğarsa şirket içerisinde onu da akış sürecine ekleyebilirsiniz. Paket programlarda ise hizmet limitlidir, devamı olmayıp, tüm iyileştirmelere ve geliştirmelere kapalıdır. Şirketlerin ERP sistemine geçişleri kısa bir sürede gerçekleşir.”dedi.
ALIEN: COVENANT IN UTERO, SANAL GERÇEKLİK DENEYİMİ Twentieth Century Fox, FoxNext VR Studio, RSA VR, MPC VR ve Mach1 ile teknoloji partnerleri AMD RADEON ve Dell Inspiron, yaptıkları açıklamada ALIEN: COVENANT In Utero sanal gerçeklik deneyiminin 26 Nisan Alien Günü’nden itibaren Oculus platformunda kullanıcılara sunulacağını açıkladılar. ALIEN: COVENANT In Utero, içerisinde Samsung Gear VR, Google Daydream View, HTC Vive ve PlayStation VR’ın da bulunduğu tüm mobil ve diğer platformlar üzerinden ise 10 Mayıs’tan itibaren deneyimlenebilecek. 10 Mayıs’ta seyirciyle buluşacak ALIEN bilimkurgu-korku serisinin yeni bölümü ALIEN: COVENANT için geri sayım devam ederken, kült ALIEN filmlerindeki LV-426 gezegenine bir saygı duruşu niteliğindeki Alien Günü hayran odaklı birçok aktiviteye evsahipliği yapacak. Yapımcılığını Ridley Scott’ın yönetmenliğini ise David Karlak’ın üstlendiği ALIEN: COVENANT In Utero, bir Neomorph yaratığın doğumuna korkunç derecede yakın ve kişisel bir korkunç deneyim sunan, canlı bir kâbusa yapılacak 360 derecelik bir sanal gerçeklik yolculuğundan oluşuyor. Serinin hayranları etraflarındaki dünyayı tecrübe edecekler ve Neomorph’un ilk anılarını bu atmosferik çevrede yeniden yaşayacaklar. 360 derecelik videoyu Oculus platformu üzerinden 26 Nisan’dan itibaren deneyimleyebilirsiniz. Videoya Oculus Rift üzerinden veya Oculus tarafından güçlendirilen Samsung Gear VR üzerinden erişilebilecek. Deneyimin Facebook üzerinde de 360 derecelik bir fragmanı da yayınlanacak. Bir Technicolor şirketi olan MPC, ALIEN: COVENANT filmi için özel efektleri hazırlayan, ödüllü bir VFX stüdyosudur. Ekipler film setinde çalışırken, MPC’nin sanal gerçeklik departmanı -MPC VR- bu sanal gerçeklik deneyimini onlarla eş zamanda geliştirdi. MPC bu sanal gerçeklik deneyimini, DELL Inspiron sistemler üzerinde AMD RYZEN ve RADEON teknolojilerinden faydalanarak yarattı.