Kadir Has Üniversitesi tarafından bu yıl yedincisidüzenlenen Yeni Medya Konferansı, 18 Nisan Çarşamba günü Kadir Has ÜniversitesiCibali Kampüsü’nde yapıldı.

 

   Yaklaşık 400 kişinin katıldığı etkinlikteİstanbul Barosu Bilişim Hukuku Komisyonu Başkan Yardımcısı Av. Şebnem Ahi,Gazeteci-Yazar Erkan Öz, Coin-turk.com Genel Yayın Yönetmeni Levent Kurt, 41-29Grey Ajans Başkanı Alemşah Öztürk,  KritoPara Girişimcisi veYatırımcısı Oğuz Serdar Yeni Medya-Kriptopara Genel Dönüşümü ve SektörelDeğişimler konularında sunumlar yaptılar.

 

Açılış konuşmasını yapan, Kadir Has Üniversitesi Yeni MedyaBölüm Başkanı Çiğdem Bozdağ, kriptopara ile yeni medyanın çok ilgili gibigörünmediğini ancak birbirleriyle çok iç içe kavramlar olduğunu dile getirerek"Kişiler arasındaki iletişimin merkezi kurumlardan bağımsız olarakişleyebilmesi, anonim bir şekilde değiş tokuş sağlayabilmek, bütün bunlarbaşından bu yana internetin içinde olan ve kriptoparayı besleyen özellikler.Kriptopara artıları ve eksileriyle beraber geliyor ve finans dışında alanlarıda etkiliyor" dedi.

"KRİPTOPARA İLE DEVLETLER KENDİ BANKACILIK SİSTEMLERİNİOLUŞTURABİLİR

Kriptopara denince herkesin aklına doğal olarak Bitcoingeldiğini söyleyen Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölümü Öğretim Üyesiİsmail Hakkı Polat ise, "Bitcoin üzerinden spekülasyonlar yapılıyor amakriptopara kavramının kendisine bakarsak burada bambaşka şeyler var.Kurumların, devletlerin bu kripto modelini alıp kendi kriptoparalarınıyaratması kendi bankacılık sistemleri, merkez bankaları para politikaları ilebirleştirmesi bunun üzerinden aslında dünyanın hem finans alanında hem devletyönetimi, vergi toplama alanında bambaşka yerlere gitmesi var.

  Bütün bunların hepsinin dağıtım, yönetim, tüketim,paylaşım alanı da işte bu yeni medya. Burada yeni medyadan kasıt radyo,televizyon ve gazetelerin internetten yayın yapması değil tam tersine bireyineline bir cep telefonu aldığı andan itibaren, anlattığı, paylaştığı yaşamınkurumlara, toplumlara sirayet etmesi. Arttırılmış gerçeklik, sanal gerçeklik deaslında buranın bir yaşam alanına dönüşmesi. Kriptopara da ister devlettarafından ister Bitcoin olsun bütün bunların arasındaki para alışverişinin,ticaretin ve bilgi değiş-tokuşunun başlıca alanlarından bir tanesi.Kriptoparalar, Yeni Medya alanıyla birleşince 2008’den bu yana 800 milyardolara ulaşan bir piyasa haline geldi " diye konuştu.