Cumhurbaşkanlığı hükümet sisteminde birçok değişikliğe gidildi. Özel eğitim kurumlarından gelen Milli Eğitim Bakanı Prof. Dr. Ziya Selçuk tarafından atanan İl Milli Eğitim Müdürü Cemal Yılmaz’da Özel okullar deneyimine sahip. Bilindiği gibi Kahramanmaraş eğitim başarısında geri sıralarda yer almakta. Bundan 10 yıl önce 30. sıralardaydı. Biz bu sıralamayı yeni atanan milli eğitim müdürlerine aktarırız… Onlarda bu sıralamanın gerçekten Kahramanmaraş’a yakışmadığını dile getirirlerdi… Bundan önce milli eğitim müdürlüğü yapan Mehmet Emin Akkurt’ta bu rakamlar söylendiğinde; ‘bana üç yıl gibi bir zaman verin ben bunu düzelteceğim’ demişti!
Yeni müdürümüz pek o kadar kısa zaman için söz vermedi. Eğitimde geri kalmasının baş nedenlerden biriside birçok okulda ikili sistemin uygulandığını dile getirdi. Buna çare olarak yeni okulların yapılarak tek sisteme gidilmesi olarak gösterdi. Bilindiği gibi merkezde 86 adet inşaat halinde olan okullarımız var. Ancak alınan kararlarla yapılmakta olan okulların büyük bir kısmının tasarruf tedbirlerine takıldığı söylenmekte. İlimizin normal eğitime geçmesi için en az 600 dersliğe ihtiyacı olduğunu da biliyoruz.
Milli eğitimin güler yüzü; çiçeği burnunda müdürü Cemal Yılmaz’a dönelim: Özel sektörde öğretmenlikte idarecilik de yapmış bir müdürümüz var karşımızda... Özel eğitim kurumlarında öğretmenlikte yapsanız müdürlükte yapsanız işiniz zor. Her fırsatta kendinizi kanıtlamanız lazım. Çünkü veliler çocuklarının daha iyi yetişmesini isteyerek özel okulları tercih ettikleri bilinmekte.
Milli Eğitim İl Müdürü Yılmaz, konuşma aralıklarında şu bilgileri paylaştı:
Okul ve öğretmenlerin değerleri, programlarının bütünleyici bir parçası olarak ele alınması ve uygun yaklaşımlar kullanılarak, açık veya örtülü biçimde öğrencilere kazandırılması için çalışacağız. Öğrencilerin akıl yürütme, sorgulama, araştırma, yorum yapma, bağlantı kurma ve değerlendirme becerilerini kullanabilecekleri çalışmaları, değer aktarımının gerçekleşmesinde eğitim sürecinin nihai gayeye ulaşmasında önemli katkı sağlayacaktır.
Adalet, dostluk, dürüstlük, öz denetim, sabır, saygı, sorumluluk, vatanseverlik, yardımseverlik. Öğrencilerin hem ulusal hem de uluslararası düzeyde, kişisel, sosyal, akademik ve iş hayatında ihtiyaç duyulacak beceri yelpazesini, öğrencilerimize yeterlilik derecesinde belirledik. (TYÇ) Türkiye Yeterlilikler Çerçevesinde yer alan yetkinlikler ise şunlardır: Anadilde iletişim, yabancı dillerde iletişim, matematiksel yetkinlik ve bilim, teknoloji, temel de yetkinlikleri ve bilim, teknolojide temel yetkinlikler, dijital yetkinlik, öğrenmeyi öğretme, sosyal ve vatandaşlıkla ilgili yetkinlikler inisiyatif alma ve girişimcilik, kültürel farkındalık ve ifade etme özgürlüğü. Bu açıklamaları Milli Eğitim Müdürü Cemal Yılmaz’ın kendisini birçok yerde 2023 vizyonunu ifade ederken ve hedeflerini açıklarken aldım.
Bir başka konu da “sevgi ” Gönül Bahçesi’nin çiçekleri, sevgi, memleket sevgisi, mutluluk, özlem gibi hayatımızı renklendiren ve güzelleştiren temalardan oluşuyor. Hayatın ve eğitimin olumlu yönleriyle ve sevginin imbiğinden geçen sözler bunlar.
Şu andaki yeni eğitim ve öğretim programları çok geniş bir çerçevede ele alınmış. Bu projeler aksatmadan uygulandığı takdirde bizi kimse durduramaz.
Artık özel sektör mantığı devreye giriyor. Umarım bu sistemin üzerine gidilir ve vazgeçilmez. Bakan değişince sistemde değişmez. TİKA‘nın verilerinde de ülkeler çapında genel olarak eğitimimizin istenilen yerde olmadığı dile getirilmekte. Uzun yol ama bu yolları aşmamız elbette zaman isteyecektir. Hiç bir başarı kolay elde edilemiyor.