Eğitimde Siyasallaşma ve Sorunlar
Ünal Ateş, AKP hükümetinin eğitim sistemini siyasallaştırdığını ve ideolojik hedefler için araç haline getirdiğini belirtti. 22 yıl içinde 9 Milli Eğitim Bakanı değiştiğini ve her bakanın önceki sistemi eleştirip, kendi fikirlerini uygulamaya koyduğunu vurguladı. Bu süreçte, eğitimde birçok değişiklik yapılmış, ancak bu değişikliklerin etkisi değerlendirilmeden sürekli yeni sistemler getirilmiştir. Bu durumun çocukların geleceğini tehlikeye attığını ifade etti.
Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ve Danıştay Davası
Bu yıl okul öncesi, 1., 5. ve 9. sınıf öğrencileri, Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli ile eğitime başlıyor. Ancak, bu modelin ihtiyaç analizi ve pilot çalışması yapılmadan, şeffaf bir süreç yürütülmeden hazırlandığını belirten Ateş, Cumhuriyet Halk Partisi olarak modelin iptali için Danıştay'da dava açtıklarını duyurdu. Öğrencilerin ve öğretmenlerin eski programlara dönülmesi için mücadele edeceklerini vurguladı.
Öğretmenler ve Eğitim Sistemindeki Sorunlar
Öğretmenlerin mevcut haklarının tehdit altında olduğunu belirten Ateş, öğretmenlik mesleğiyle ilgili düzenlemelerin yetersiz olduğunu ve öğretmenlerin haklarını korumadığını söyledi. Öğretmenlerin maaşlarının yetersiz olduğunu ve öğretmen açığının ücretli öğretmenlik adı altında kapatılmaya çalışıldığını ifade etti. Ayrıca, öğretmenlerin atama bekleyenlerin haklarının göz ardı edildiğini ve hükümetin verdiği vaatleri yerine getirmediğini belirtti.
Okullarda Temizlik ve Güvenlik Sorunları
Ateş, okullarda temizlik ve güvenlik görevlisi atamalarının yapılmadığını, bu sorumluluğun okul aile birliklerine ve velilere bırakıldığını söyledi. Okullarda temizlik ve güvenlik için gerekli personelin eksik olduğunu, bütçelerin yetersiz kaldığını ve okul yöneticilerinin velilerden bağış talep etmek zorunda kaldığını ifade etti.
Eğitim Bütçesi ve Öğrenci İhtiyaçları
Milli Eğitim Bakanlığı'nın bütçesinin giderek eridiğini ve eğitime ayrılan payın azaldığını belirten Ateş, MEB bütçesinin büyük kısmının personel giderlerine harcandığını, eğitim yatırımlarına ayrılan payın düştüğünü vurguladı. Öğrencilerin eğitim ihtiyaçlarının karşılanamadığını ve devletin eğitime yeterli bütçeyi ayırmadığını söyledi.
Öğrencilere Yeterli Beslenme Sağlanamıyor
Ateş, okul yemeği uygulamasının yalnızca bir dönem uygulandığını ve şu anda çocuklara okulda yeterli beslenme imkânı sağlanamadığını belirtti. Öğrencilerin temiz içme suyuna erişimde zorluk yaşadığını, devletin bu konuda gerekli bütçeyi ayırmadığını ifade etti. Öğrencilerin öğle yemeği giderlerinin MEB bütçesinin yüzde 12,3'üne denk geldiğini, bu miktarın bütçeden ayrılması gerektiğini söyledi.
Eğitimde Kamu ve Özel Sektör Farklılıkları
Özel okullara yapılan fahiş zamların ve ek ücretlerin ailelerin üzerindeki mali yükü artırdığını belirten Ateş, nitelikli eğitime erişimin toplumun küçük bir kesiminin ayrıcalığı haline geldiğini ifade etti. Ayrıca, özel okul öğretmenlerinin de haklarının korunmadığını ve düşük maaşlarla çalıştırıldığını söyledi. Bakan Tekin'in özel okullarla ilgili açıklamalarının özel okul sahiplerini koruyucu nitelikte olduğunu vurguladı.
Mesleki ve Teknik Eğitimin Sorunları
Ateş, mesleki ve teknik eğitimin itibarının zedelendiğini ve bu okulların öğrenciler tarafından tercih edilmediğini belirtti. MESEM programlarının çocukları ucuz ve güvencesiz iş gücü olarak kullandığını, çocuk iş cinayetlerinin arttığını ifade etti.
CHP Kahramanmaraş İl Başkanı Ünal Ateş, eğitimde yaşanan bu sorunların çözülmesi ve eğitimin kalitesinin artırılması için mücadele edeceklerini belirtti.
Muhabir: YAVUZ NALBANTBAŞI