Deprem Bölgelerindeki Eğitim Aksamaları
Ali Öztunç, 6 Şubat Kahramanmaraş merkezli depremden etkilenen 11 ilde eğitim öğretimin aksadığına ve deprem öncesi duruma bir türlü geri dönülemediğine dikkat çekti. LGS sınavına giren deprem bölgesindeki öğrencilerle ilgili olarak Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’in yanıtlaması istemiyle TBMM Başkanlığına soru önergesi verdi.
Depremzedelerin Zorlukları ve Sınav Performansı
Öztunç, önergesinde şunları belirtti: “Deprem nedeniyle başka illere göç eden ve bir yuva kuramamış misafirhanelerde perişanlık içerisinde ekonomik sorunlarla boğuşan ailelerin çocukları ve ailelerini kaybetmiş çocukların diğer öğrencilerle aynı şartlarda sınava sokulması ve aynı başarıyı beklemek mümkün değildir. Deprem bölgelerinde yaşayan öğrenciler, doğal afetin yol açtığı zorluklar ve travmalar nedeniyle eğitim hayatlarında önemli sıkıntılar yaşamaktadırlar.”
Eğitimde Fırsat Eşitliği İçin Ek Kontenjan
Deprem sonrasında yaşanan zorlukların öğrencilerin sınav performanslarını olumsuz etkilediğini ifade eden Öztunç, “13-14 yaşındaki yetim ve öksüz kalmış çocukların psikolojisi, depremde hissettikleri korku yok sayılmıştır. Bu durum, öğrencilerin gelecekteki eğitim ve kariyer planlarını da önemli ölçüde etkilemektedir. Deprem bölgelerinde yaşayan öğrencilere bu dezavantajlı durumlarını telafi edebilmek adına ek kontenjan verilmesi, eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması açısından büyük önem taşımaktadır” dedi.
Bakan Tekin’e Yöneltilen Sorular
Ali Öztunç, yanıtlaması istemiyle Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin’e şu soruları yöneltti:
- Deprem bölgesinde, depremden etkilenen ve LGS’ye giren öğrenci sayısı kaçtır?
- Deprem bölgelerinde yaşayan ve çeşitli illere göç etmek zorunda kalan öğrencilere LGS’de ek kontenjan sağlanmamasının nedeni nedir?
- Deprem bölgelerindeki öğrencilerin yaşadığı dezavantajların giderilmesi için Bakanlığınızın yürüttüğü veya planladığı çalışmalar nelerdir?
- Deprem bölgelerindeki öğrencilerin LGS’de ek kontenjanlardan faydalanabilmesi için herhangi bir düzenleme yapılması planlanmakta mıdır?
- Eğitimde fırsat eşitliğinin sağlanması amacıyla, deprem bölgelerinde yaşayan öğrencilere yönelik başka ne tür destekler sunulmaktadır?
- Deprem bölgelerinde eğitim alan öğrencilerin sınavlara hazırlanma süreçlerinin iyileştirilmesi için Bakanlığınızca alınan tedbirler nelerdir?
- Her ildeki nitelikli okullara belirli bir yüzde oranında kontenjan neden açılmamıştır?
- Türkiye Cumhuriyeti’nin her il ve ilçede, köyde bulunan Milli Eğitim Bakanlığı tümü 5 okul sayısı kadar öğrenciyi yerleştirmekten aciz midir?