Günümüzde mevcut kimliğinizin yanı sıra online alandakikimliğiniz de hem iş hem de özel hayatımız açısından önem taşıyor. Organikolarak web dünyasındaki kişisel bilgilerin kullanımından ve bireyin çevrimiçieylemlerinin yarattığı gölge verilerden oluşan dijital kimlik kullanımındaTürkiye son sıralarda yer alıyor. Dijital Dönüşüm Danışmanı ve Me Consultancykurucusu Murat Erdör ABD, Japonyave Avrupa Birliği ülkelerinde önemi giderek artan ve önümüzdeki 5 yıl içindeher bireyin sahip olması gereken dijital kimlik kavramının yönetimiyle olmazsaolmazlarını açıkladı. Murat Erdör’e göre dijital kimlik yönetimiyle ilgilibilinmesi gereken noktalar şu şekilde:

Kişisel web sitesi

Günümüzde web siteleri, bireylerin dijital dünyadakigörünen yüzleri durumunda. Dijital dünyadaki imaj inşasının temelinde ise bireylerindijital alandaki temsili sayılan kişisel web siteleri bulunuyor. Kişisel websitelerini başarılı bir şekilde oluşturan ve organize eden bireyler, dijitaldünyada kendini iyi bir şekilde yansıtarak hedef kitlelerin güvenini kazanıyor.

Kişisel blog

İfadesel ve deneyimsel olarak gelişimi sağlamalarınınyanı sıra benzer konulara ilgi duyan kişilere bir araya getirmeleri dolayısıylabloglar, dijital kimlik oluşturmadaki önemini koruyor. İstenilen çevrelereistenilen mesajın bireyin kendi stiliyle ulaşmasına öncülük etmesi dolayısıylamutlaka bir blog sahibi de olunmalı.

Kişisel Youtube kanalı

Dünyanın en büyük ikinci arama motoru olarak anılanYoutube, video içerik pazarlamasında tartışmasız lider sosyal medya platformudurumunda. Dolayısıyla mevcut değilse bir Youtube kanalı sahibi olmak vedüzenli olarak video içerikleri paylaşmak, dijital kimliğinize doğru ve kolaybir şekilde ulaşılmasına yardımcı olacaktır.

Podcast kullanımı

Mobil cihazlarda dinlenebilen veya izlenebilen medyadosyalarından oluşan podcast’ler, benzer konulara ilgi duyan yeni arkadaşlaredinilmesini ve bireye ait paylaşımların geniş kitlelere ulaşmasını sağlıyor.Podcast kullanımı günümüzde Youtube’un ardından dijital kimlik oluşturmadakullanılan araçların başında geliyor.

Sosyal medya hesapları

Türkiye’de ise nüfusun %61’lik dilimi sosyal medyakullanıcısı. Bu oran ülkemizde 50 milyonun üzerinde sosyal medya kullanıcısıolduğunu gösteriyor. Bu büyüklükteki bir evrende doğru ve güvenilir izlerbırakılması da hem özel hem de iş dünyasındaki itibar için büyük önem taşıyor.

Güvenilir dijital ayak izi

Günümüzde internette sosyal medya hesaplarındanpaylaşılan tüm iletiler, ne aldığımız, neyi araştırdığımız, bireyin yazdığı yada kendisiyle ilgili yazılan yorumlar dijital ayak izini oluşturmaktadır.Dolayısıyla web dünyasında doğru ve güvenilir izler bırakılması hem özel hem deiş dünyasındaki itibar için büyük önem taşımaktadır.