65 yaş üzeri toplu taşıma hakkında son dakika haberler araştırılıyor. 4 Mart 2014'den itibaren yürürlükte olan Ücretsiz veya İndirimli Seyahat Kartları Yönetmeliği kapsamında Türk vatandaşı olan 65 yaş ve üzeri kişiler toplu taşıma hizmetlerinden ücretsiz faydalanma hakkına sahiplerdi.
Aksaray ve Burdur’da son verilen ücretsiz 65 yaş üzeri toplu taşıma uygulamasının ardından gözler Kahramanmaraş olmak üzere diğer illere çevrildi. Çıkan iddialara göre, Ekim ayından sonra Kahramanmaraş’ta ücretsiz olan 65 yaş üstü toplu taşıma kararının durdurulma kararı alındığı söyleniyor. 15 Ekim tarihinden itibaren bir düzenleme kararı alınan Burdur ve Aksaray’da alınan karar çerçevesinde otobüslerde ücretsiz olarak taşınan 65 yaş üstü vatandaşların artık ücretsiz taşımayı kullanamayacak.
Sırada Kahramanmaraş olabilir!
Alınan kararların ardından Kahramanmaraş’taki vatandaşlar 65 yaş üstü toplu taşıma uygulamasının şehre getirilip getirilmeyeceğini araştırıyor. Artan akaryakıt ve personel giderlerinin ardından iddialara göre Kahramanmaraş’ta da 65 yaş üstü için yürürlükte olan ücretsiz ulaşım hakkının durdurulması kararı alındığı söyleniyor. Söz konusu kararın Türkiye genelinde uygulanıp uygulanmayacağı ise henüz netlik kazanmazken, Kahramanmaraş’ta da 15 Ekim sonrası bu uygulamaya geçileceği bildirildi.
Özel Halk Otobüsleri Birliği’nden kritik açıklama!
Özel Halk Otobüsleri Birliği Başkanı Soydaş, bu konu hakkında şu açıklamaları yapmıştı: “Türkiye’de özel halk otobüsleri sayısı belediye otobüsleri sayısından fazladır” diyen Soydaş, devasa bir sektör olduklarını belirterek “Akaryakıt zamları maliyetleri doğrudan etkiliyor. Personel maliyetinden yedek parçasına kadar pek çok maliyet mevcut. Türkiye’de ücretsiz hizmet veren tek özel sektörüz. Kamu görevi yapıyoruz. Ücretsiz hizmet belediyelerin yapması gereken iş ancak özelleştirdiği için özel halk otobüsler yapıyor. Bazı illerde yüzde 40’a yakın yolcuyu ücretsiz taşıyoruz, bir de belediyelerin uyguladığı tarifeler var. Türkiye’de hiçbir ilde yolcu taşıma ücretleri olması gereken rakamlarda değil. Bazı belediyeler destek verdiler ve sübvanse ettiler. Belediye başkanlarının büyük bir kısmı da destek vermedi. Bursa güzel bir model gerçekleştirdi. İlimizin birinde bir yaşlımız günde 42 kez araç kullanmış. Yüzde 70 üstü engelliler başımızın üstüne, yüzde 40 rapor alan herkes ücretsiz ulaşımdan faydalanıyor. Önerilerimizi Bakanlığa ilettik. DSÖ, 65-75 arasını yaşlı sayılmıyor, bu yaş aralığını indirimli taşıyalım, 75 yaş üstünü ücretsiz taşıyalım dedik. Ayrıca gelir durumu çok iyi insanları da sırf yaşlı diye ücretsiz taşıyoruz. Bu da ayrı bir sorun. Gelir durumuna göre verilmeli. Özel sektöre bu kadar yük bindirilmez.”