Günümüzde internet ve sosyal medyanın etkinliğinitartışmaya gerek yok. İnternetin gücü sayesinde tüm dünya avucumuzun içindeartık.

  Türk girişimci Yasin Çörekçi’nin 2008 yılında 100bin TL öz sermaye ile kurduğu Sinoz Kozmetik, dijital platformlar üzerindendünyaya adını duyurmaya devam ediyor. Avrupa ülkelerinden gelen yoğunsiparişler üzerine Hollanda’da tedarik merkezi açan yerli dermo kozmetikfirması,

Avustralya’dan da sipariş almaya başladı.

Avrupa ülkelerindekitüketicilerine ürünlerini daha kısa sürede ulaştırmak için Temmuz ayındaHollanda’da tedarik ofisini açan Sinoz Kozmetik, Afganistan’a leke kremiihracatına başlayarak dikkatleri üzerine çekmişti. Siparişleri karşılamak üzereher ay Hollanda’ya tırlarla ürün ihraç eden yerli dermo kozmetik markası,perakendenin yeni trendi sosyal medyayı kullanarak ismini Avustralya’da daduyurdu ve sipariş almaya başladı.

Çörekçi: “Sosyal medyanın gücünü kullanıyoruz”

Perakendede sosyal medyanın gücünü kullanamayanların ayaktakalmasının zor olduğunu ifade eden Sinoz Kozmetik Yönetim Kurulu Başkanı YasinÇörekçi, “Ticarette tüketiciye ulaşmanın yolu artık daha çok sosyal medyayı vedijital platformları etkin bir şekilde kullanabilmekten geçiyor. SadeceTürkiye’den değil birçok ülkeden tüketiciler farklı platformlar üzerinden bizeulaşıp sipariş veriyor. Bu sayede ismimizi Avustralya’da duyurabildik, taleplerbeklediğimiz düzeye ulaşırsa oraya da ihracata başlayabiliriz” dedi. Çörekçisözlerine şöyle devam etti; Yurt dışındaki fuarlara katılarak birçok pazarda işbağlantıları kurduk ve neticesinde ihracata başladık. 2018’de Avrupa için 1milyon Euro, ihracat hedefi koyduk.”

  Siyasi gerilimler ve savaşlardan önce Irak veSuriye pazarında da aktif olarak boy gösteren Sinoz Kozmetik; İran, Azerbaycan,Rusya, Moldova ve Ukrayna’ya da tırlarla ihracat gerçekleştiriyor. Son olarakAvustralya’dan da perakende siparişler almaya başlayan yerli dermo kozmetikmarkası, satışlarının yüzde 50’sini iç piyasada e-ticaret üzerinden gerçekleştiriyor.1 yıl gibi kısa bir sürede ürünlerinin ihracattaki payını yüzde 30’a yükseltenSinoz, yüzde 20’sini ise eczaneler kanalı ile gerçekleştiriyor.

 

 

YURTİÇİ KARGO“AR-GE MERKEZİ” ONAY ALDI

 

Türk kargo sektöründe gerçekleştirdiği ilkler ve son yıllardadikkat çeken teknoloji yatırımları ile adından söz ettiren Yurtiçi Kargo’nunAr-Ge merkezi, T.C. Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından onaylandı.

 Kurulduğu 1982 yılından beri gerek operasyonelmükemmellik, gerekse müşteri ilişkileri yönetimi gibi alanlarda her daimsektörün öncülerinden biri olan Yurtiçi Kargo, bilgi ve teknoloji alanındakisürdürülebilir, yenilikçi ve yaratıcı çözümlerini, T.C. Bilim, Sanayi veTeknoloji Bakanlığı tarafından 1 Kasım 2017 tarihinde onaylanan, Ar-Ge birimininkatkılarıyla geliştirmeye devam edecek.

Yeni nesil Ar-Ge birimi ile geleceğe yönelik yaratıcıçözümler, kargo sektöründe ilkler ve müşteri odaklı hizmetler yaratmaya devamedecek olan Yurtiçi Kargo, sistem yönetimi, yazılım geliştirme, altyapı ve işsürekliliği, entegrasyon servisleri ve mobil teknolojiler alanlarındauzmanlaşmış kadrosu ile yeni projelerin çalışmalarına hızla başladı. 

Önümüzdeki dönemde Yurtiçi Kargo tarafından uygulanacakAr-Ge projeleri arasında, kanun ve yönetmelikler çerçevesinde gönderi ve bilgigüvenliği ile ilgili her türlü bilgi ve gönderi varlıklarının Bilgi GüvenliğiYönetim Sistemi standartlarında projelendirilmesi ve Coğrafi Bilgi Sistemlerikapsamında verimliliğin arttırılması ile operasyonel mükemmelliyet sağlayacakkarar destek sistemlerinin geliştirilmesi dikkat çekiyor. Ayrıca, gönderi vedağıtım optimizasyonu, birim verimliliklerinin arttırılması, dinamik işplanlama modelinin oluşturulması, iş ve çalışma modeline uygun iş zekasıçözümleri gibi çalışmalar öne çıkıyor.

Söz konusu çalışmalar, T.C. Bilim Sanayi ve TeknolojiBakanlığı tarafından yürütülen 5746 sayılı Ar-Ge Merkezleri kanunu sayesindeözellikle de kargo sektörünün ihtiyaç duyduğu araştırma, geliştirme veinovasyon konularında çok daha güçlü ve etkin bir hale ulaşılması anlamındaatılan önemli adımları oluşturmayı hedefliyor.