Ah güzel şehrim çileli yol günlerin henüz bitmedi. Hal kavşağındaki gecikmenin fazlası şimdi de Arsanda yaşanıyor. Memleketimin kavşakları bitmez çile olmaya devam ediyor. Aslında madalyon kavşağının hemen bitirilmesi diğerlerinin de hemen bitirileceği anlamına geliyordu. Ya da öyle umuyorduk. Ama maalesef öyle olmadı. Önce hal kavşağı ardından da arsan gelince çevre yolu çile yolu oldu.
Dünyanın en uzun asma köprüsü olma özelliğine sahip 1915 Çanakkale Köprüsü bitmek üzere hatta bitti ve yakında açılacak. Bundan da gurur duyuyoruz. Yıllardır yapılamayan, yapılmayan köprü yapıldı ve birkaç gün sonra açılıyor. Bizim kavşağı yaptıranlar duymasın ama bu büyük proje söylenilen tarihten önce açılacak. Yani gecikme yok erken teslim söz konusu. Bizim küçük kavşak verilen tarihte bitmediği gibi biteceği tarih henüz belli değil. Bu şehrimize ve halkımıza reva mı?
Bu ve benzeri basit ve küçük kavşakların yapılış amacı da süresi de bellidir. Bu kavşaklar; çevre yollarını daha kolay ve hızlı geçilir yapmak, yabancı araçların transit geçişlerine yardımcı olmak ve şehir trafiğini rahatlatmak için kısa sürelerde yapılır. Ancak gel gör ki bizim kavşaklar zamanında tamamlanamadığı için trafiği hızlandırmak yerine yavaşlatıyor. Şehrimizden transit geçit yapmak isteyenleri pişman ediyor.
Gazetelerde okuyoruz, haberlerde görüyoruz emsal kavşakların başka şehirlerde nasıl ve ne kadar sürede yapıldığını. Mesela Mersin ve Gaziantep gibi illerde iki üç ay gibi kısa sürede bitiriliyor. Onlar bir yılda birkaç tane kavşak açılışı yaparken bizde ise bir yılda kavşak ancak yol alttan verilecek hale getiriliyor. Yazık günah değil mi? Biz işlerimizi neden iki üç ayda tamamlayamıyoruz ve bu çileyi çekmek zorunda kalıyoruz? Projeyi söz veren siyasiler neden projenin takibini yapmıyor ve çeşitli nedenlerle aksayan bu işe sahip çıkmıyor ve hızlandırılmasını sağlamıyor?
Bu arada unutmadan bir şey daha hatırlatmak istiyorum. Sırada önümüzdeki ay, pardon yıllarda yapılacak olan SANAYİ KAVŞAĞI var. Ama maalesef öğrendiğimize göre onun ihalesi de kavşak yapımını geciktiren aynı firmaya verilmiş. Diğerleri de önemli ama bu kavşak çok daha önemli ve sıradan bir kavşak olmamalı. Tüm şehrin bu önemli kavşağa sahip çıkması gerekiyor. Arsan, Madalyon ve diğer kavşaklar çok basit battı çıktı şeklinde yapıldı ve estetik sıfır, çok fonksiyonlu olma özelliği ise yok. Şöyle çok fonksiyonlu ve estetik dolu bir kavşağa hasretiz. Çok önemli olan sanayi kavşağının da diğerleri gibi sadece battı çıktı olmasını istemiyoruz. Bence henüz zaman var iken bu kavşağın planının ve şeklinin halka sunulması hiç olmazsa dernek ve kurumlarca yorumlanması gerekiyor. Zira orası böyle gidiş gelişi olan basit bir alt geçit kavşağı olmamalı. Çok geçişli bir yol olmalı, her yandan yollar fışkırmalı, kimse kimseyi beklemeden doğrudan geçmeli. Sizi bilmiyorum ama ben şimdiden bunun derdine düşüyorum. Öyle olmazsa ve basit bir alt geçit olarak yapılır, yapımı da uzun sürerse bizi Arsan Kavşağından çok daha büyük çile bekliyor olacak. Çilesiz ve rahat geçilen kavşaklara kavuşmamız dileğiyle. Saygılar…