Doğa Okulları Genel Müdürlüğü’nünorganize ettiği" 2018-2019 Eğitim-Öğretim dönemi hizmet içi eğitim programıiçin geçen bir hafta boyunca İstanbul’ da idim. MEB’ den bazı yöneticiarkadaşlar ile aynı uçakta seyahat ettik. Meslek hayatımda böyle büyük birorganizasyonda bulunmamıştım.
Seminerciler Türkiye'nin seçkinüniversitelerinden akademisyenler olunca insan daha da heyecanlanıyor. İstanbulDoğa Kampüslerini gezince özel okulculuk bu dedim. Açış konuşmasını yapan Doğa OkullarıGenel Müdürü Ali Rıza Lüle’nin verdiği mesaj ve istatistiklere bakınca ne kadarbüyük bir kurumda olduğumu bir kez daha anladım. Sayın Genel Müdürün ” öğretmenlikyaptığınız şeyden haz alma ve eğlenme sanatıdır, eğlenmenize bakin, eğlenin arkadaşlar“ ifadesi çok önemliydi. Kaçımız mesleğimizi yaparken mutlu oluyoruzacaba!
Doğa okulları geçen hafta açıklanancapital 500 listesinin içerisinde yer alan tek eğitim kurumu olmuş. İstihdam yönünden Türkiye’de ilk 20 de.Türkiye geneli 123 kampüs, 90 bin öğrenci 9 bin çalışanı ile Türkiye ve Avrupa’nınen büyük dünyanın ise ikinci büyük okul zinciri konumunda. Hiyerarşi veorganizasyon yönü ile MEB alternatif tek eğitim kurumu.
Robotik kodlama vb. uygulamalar buradaeskimiş bile. En çok ilgimi çeken yeniliklerden birkaçına değinmek istiyorum. Fen ve Teknoloji Liselerini hayata geçirmişler.MEB talim terbiye kurulundan program onay almış. Bu yıl 22, önümüzdeki yıllardabütün kampüslerde fen ve teknoloji liseleri açılması planlanıyor. Teknolojik tasarımve yazılım üzerine kurgulanmış bu okullarda uygulanacak çalışma alanı her bölgeyegöre değişiyor. Türkiye’de bütün kampüslerinde açılması planlanıyor. Mesela İstanbul’da gemicilik, akıllı binalar vb. Eskişehir’de uçak ve vagon sanayisinde, İzmir ‘dejeotermal, Adana’da tekstil, Kahramanmaraş’ da tekstil ve tarım üzerine yeniteknolojik çalışmaları kapsıyor.
Diğer ilgimi çeken bir program ise DoğaKoleji’nde lise 9’uncu sınıftan 11’inci sınıfa süren t-MBA dersleri. İçeriği, lise düzeyindedir. Ancak programın yapısı,dünyadaki üst düzey MBA programlarını temel alır. Bu derslerle öğrencininhayatına işletme perspektifinden bakması amaçlanır. İleride hangi meslekteuzmanlaşırsa uzmanlaşsın, bu disiplin sayesinde hem yönetim hem de ekonomikdünyayı yorumlama açısından bir vizyon sahibi olur.
Projemodelli lise eğitimi ile öğrencilerbilimsel süreç becerileri kazanacak, böylece doğayı ve olayları bilimsel birbakış açısıyla değerlendirebileceklerdir. Öğrencilerimiz araştırma, inceleme,problem çözme, iletişim, fen okuryazarlığı, teknoloji okuryazarlığı, eleştirelve yaratıcı düşünme, işbirliği yapabilme becerileriyle donanmış olarakyetişerek dünyada akranlarıyla yaşadıkları yüzyılın gereklerine uygun şekildeyetişeceklerdir.
Gençler, söz konusu bu eğitim ile 21.yüzyıl becerilerinin yanı sıra bilgiye ulaşma, girişimcilik ve disiplinlerarası işbirliği becerilerini de geliştirerek kendi yeteneklerini hayata geçirmeşansına sahip olacaklardır. Bu amaçla her bir öğrencimizi titizlikledeğerlendirerek onların kişilik özellikleri ve yönelimleriyle öğrenmestillerini saptayarak onların ilgi ve yeteneklerine uygun projelertasarlamaları ve uygulamaları hedeflenmektedir. Böylece daha önce dünyada çokaz uygulaması görünen merak, ilgi, yetenek ile bilimsel projelerin aynı potadabirleştirilmesi sağlanarak öğrencilerin öğrenme motivasyonları artırılacaktır.
Doğa ‘da tüm bunlardan çok dahafazlası, saymak ile bitmeyecek program ve uygulamalar mevcut. Rehberlikkonusunda referans alınması gereken bir kurum. Kahramanmaraş kampüsü umarımşehrimize yeni bir ufuk açar, diğer özel öğretim kurumlarımız ile beraberçocuklarımızı mutlu bir şekilde daha iyi yerlere taşıma aracı olurlar.