Moderntoplumlarda çalışanlar için ofis ortamı, yalnızca iş üretme mekânı olmanınötesinde bir anlam taşıyor. Günün önemli bir bölümü, hatta evde geçirilensüreden fazlası ofiste geçiyor. Hal böyle olunca mutlu bir çalışma hayatı içinişini ve mesleğini sevmek yetmiyor, nasıl bir ofiste çalışıldığı da önemtaşıyor. Dünyada sayılı örneği bulunan “çalışan odaklı ofislerin” Türkiye’dekitemsilcisi ise Yemeksepeti’nin yeni ofisi “Yemeksepeti Park.”
Yemeksepeti,Türkiye’de yeni nesil ofis yaşamına öncülük ederek ilk kez 2011 yılında“Yemeksepeti Kampüs” ile farklı ve eğlenceli bir ofis ortamı yarattı. Bugün iseYemeksepeti, yeni ofisi Yemeksepeti Park ile çalışanlarına sıra dışı birçalışma ortamı sunuyor.
Esnek veözgür çalışma alanları ile Türkiye’de bir ilk
Erginoğlu& Çalışlar Mimarlık iş birliği ile hayata geçirilen Yemeksepeti Park,yaklaşık 10 bin m2’lik ferah bir alanda keyifle çalışma imkânı sunuyor. 5kattan oluşan Yemeksepeti Park; 7/24 yaşayan, enerji dolu bir ofis ortamınınhakkını veren detaylar düşünülerek tasarlandı. Ekip çalışmalarını destekleyenrenkli çalışma alanlarının yanı sıra farklı tercihler ve beklentilerdüşünülerek uyku odalarından oyun odalarına, spor salonundan kafelere, 1950’lerilham alınarak ‘diner’ temasıyla tasarlanan yemekhaneden, tribüne, hamaklıkütüphaneden kış bahçesine kadar birçok sosyal alan tasarlandı.
Yeni nesilçalışan profilinin isteklerini her daim öncelik olarak benimseyip,sıradanlıktan uzak, esnek ve özgür ofisler yarattıklarını ifade edenYemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın, Yemeksepeti Park’ın felsefesini şöyleaçıklıyor: “Yemeksepeti Park’ı dizayn ederken ana çıkış noktamız; kurumkültürümüzün en önemli parçası olan iletişimi, şeffaflığı ve takım çalışmasınıçalışanlarımızın ofis ortamında da hissetmelerini sağlamaktı. YemeksepetiPark’ın içinde dört duvarla çevrili tek bir oda yok. Yönetici odalarındantoplantı odalarına kadar ayrı bir bölüm olması gereken her yer sadece şeffafcamla ayrıldı. Böylece şirket kültürümüzün özünde yatan açık kapı politikasınıçalışanlarımıza sadece söylemekle yetinmeyip bunun içselleştirilmesini dearzuladık. Yemeksepeti’nde hiyerarşik bir yapıdan ziyade yatay bir organizasyonsisteminde çalışıyoruz. Çalışanlarımız her kademeden yöneticiyle iletişimkurabiliyor, farklı ekiplerle rahatça iş birliği yapabiliyor. Ortak çalışmaalanlarının yanı sıra sosyal alanlar da bu dinamik kurguyu destekliyor.Çalışanlarımız çalışma saatleri dışında da beraber keyifle zaman geçiriyor.Böylece çok daha verimli sinerjiler ortaya çıkıyor. Bu anlayışın pekişmesi içinofisimizin de aynı felsefeyle tasarlanması şarttı.”
NevzatAydın: “Ev konforunda ofis deneyimi yarattık.”
Çalışanlarınmutluluğunu ve konforuna her zaman öncelik verdiklerini ve çalışırken mutluolan kişilerin daha verimli çalıştıklarına inandıklarını belirten YemeksepetiCEO’su Nevzat Aydın; “Yemeksepeti Park ile ‘home office’ yerine ev konforundaofis deneyimi yarattık. Yalnızca mesai tamamlamayı bekleyen değil, ofistekaldığı süre boyunca orada olmaktan mutluluk duyan bir çalışan profilinigörmeyi hedefliyoruz. Yemeksepeti Park içinde konumlandırılan sosyal alanlarınbazılarına başka ofislerde ayrı ayrı rastlayabilirsiniz. Fakat hepsini birarada, bütünsellikle planlanmış bir biçimde ve tek bir ofis içerisinde görmenizmümkün değil. Yemeksepeti Park’ta yer alan bu sosyal alanlar inceliklebelirlendi ve uygulandı. Farklı zevklere ve tarzlara aynı anda hitap edebilecekbir ortak değer olarak tasarlandı. Bu yüzden Yemeksepeti Park’ı Türkiye’nin eniyi ve en yenilikçi ofisi olarak tanımlıyoruz.” dedi.
Globaltrendlerin bir yansıması olan Yemeksepeti Park, sosyal alanlarıyla gelenekselofis ortamlarından ayrışıyor. Yemeksepeti Park; kafe, oyun odaları, kütüphane,fotoğraf stüdyosu, salıncaklar, hamaklar, kütüphane, bilardo masası, masa tenisi,spor odası, satranç, yemekhanede jukebox, Playstation odası gibi eğlencelisosyal alanlara sahip. Çalışanlar bu alanlarda hem mesai boyunca hem de mesaisaatleri dışında birlikte hoş vakit geçirebiliyorlar.
YemeksepetiPark’ın en üst katında yer alan ihtişamlı tribünü ise Nevzat Aydın şöyletanımlıyor: “Bu tribün Yemeksepeti’nin birlikteliğini, gücünü ve her daimcoşkulu tarafını yansıtıyor.”
Uyku molasıtrendi
YemeksepetiPark’taki bir diğer farklılık ise uyku odaları. Her katta yer alan toplam 8 adetuyku odası günün her saatinde çalışanlar tarafından kısa bir uyku molası içinkullanılabiliyor. Ayrıca uyku odaları, içindeki çalışma masaları ve başarılıses izolasyonu sayesinde, çalışanların masa başında odaklanamadıkları konularaburada yoğunlaşabilmelerine de imkân tanıyor.
Uykuodalarının çalışanlara sağladıkları bir hoşluk olmanın ötesinde verimliliğisağlamak için önemli olduğunun altını çizen Yemeksepeti CEO’su Nevzat Aydın,“Power nap olarak da bilinen gün içerisindeki kısa uyku molalarının daha fazlasabır, daha az stres, daha iyi reaksiyon süresi, daha fazla öğrenme kapasitesive daha fazla verimlilik sağladığı artık biliniyor. Çalışanlarımızın bu uykumolaları sayesinde performanslarının arttığını ve daha verimli çalıştıklarınıçok net gözlemliyoruz.” diye ekliyor.
Tek masaetrafında tek bir amaç: Müşteri memnuniyeti
Her katın odepartmanın ruhunu yansıtacak şekilde dizayn edildiğini vurgulayan Aydın,“Örneğin; Yemeksepeti Park’ın en önemli katı olan operasyon katını tamamenmüşteri odaklı çalışmayı vurgulayacak şekilde planladık. Bu alana katacağımızen değerli detaylardan biri ise, sonsuz bir masa olmalı diye düşündük. Tümkatta tasarımsal olarak da göz dolduran tek bir masa var, 150+ kişi aynı andaçalışabiliyor ve bu sonsuz masa etrafında tüm operasyon ekibimiz birlik olarakmüşteri memnuniyetimiz için 7/24 çalışıyor.” dedi.
Yemeksepeti’ninsipariş liderleri de Yemeksepeti Park’ta
15 binrestoranı aylık ortalama 8 milyon kullanıcı ile buluşturan Türkiye’nin en büyükpazar yerlerinden biri olan Yemeksepeti, yeni ofisinde kullanıcılarına da özelbir bölüm ayırdı. Ana giriş kapısının zemininden başlayıp danışma alanı zeminiboyunca devam eden ‘Walk of Fame’, adını Holywood’un en ünlü isimlerininbulunduğu cadde üzerindeki yıldızlardan alıyor. Zemindeki yıldızlar içerisindeYemeksepeti’ne yıllar bazında en çok sipariş veren kişilerin isimleribulunuyor. Nevzat Aydın, “Yemeksepeti Park’ı tasarlarken kurulduğumuz gündenberi bizleri yalnız bırakmayan müşterilerimize de ofisimizde yer vermekistedik” diye belirtiyor.
“Splitflap” ile nostaljik bir dokunuş
YemeksepetiPark’ın girişindeki bir diğer detay ise “split flap”. Hızla değişen sesi vegörselliğiyle dikkat çeken split flap, uzun yıllar dijital dünyanın içindesaniyelerle işleyen bir sistemle hizmet veren Yemeksepeti’nin dakikliğini ifadeediyor. Yemeksepeti, havalimanlarında uçakların kalkış, iniş ve peronbilgisinin belirtildiği split flap’i farklı bir amaç için kullanıyor. Buradagün boyunca şirketin gurur tablosunu yansıtan sipariş rekorlarının yanı sıraçalışanların doğum günleri gibi ilginç bilgiler de paylaşılıyor. Yüksekteknolojiye sahip bir şirket olarak Yemeksepeti, dijital bir ekran yerineanalog ve biraz da nostaljik olan split flap’i tercih ederek gelişenteknolojiye küçük bir mizah katmayı amaçlıyor.