Önceki gün harika bir gelişme yaşandı. Bir gazetecinin görevi hakkı savunmak, haklının yanında yer alıp onun sesini duyurmak. Bunun yanında devleti ‘zenginleşme’ aracı olarak görmek, ‘nasılsa devlet ne koparırsan o kar’ diye düşünmek tabiki 80 milyon insana, tüyü bitmemiş yetimlere ihanettir. Kamulaştırma işine devlet girdiği zaman neden fiyatlar ve beklentiler çok artar, anlamış değilim. Kahramanmaraşlım devletinin her zaman yanındadır ama; Kahramanmaraş-Göksun Karayoluyla ilgili bir gelişme yaşandı. Bilindiği üzere Göksun ile Tekir arası neredeyse bitti ve 2015 yılında hizmete açıldı. İki kıştır sürücüler püren kabusu yaşamıyorlar. Göksun tünelleri Büyükşehir Belediye Başkanı Fatih Mehmet Erkoç’un Merkez İlçe Başkanlığı döneminde ortaya attığı dev bir projeydi. Dönemin siyasileri tarafından önce ‘hayal’ olarak görülmüş, Erkoç’un işi takip etmesi nedeniyle de yapılabilirliliği tartışılmış ve sonunda hayata geçmişti. Kahramanmaraş-Göksun karayolunda defalarca proje değişti, zeminin kayganlığı ve uygun olmaması sık sık güzergah değişikliklerine neden oldu. Son haline alan güzergahta, yoldan geçerken görünmüyor ama hummalı bir çalışma var. Kahramanmarmaş-Göksun karayolunu yapan müteahhit firma Tekir ve Çağlayan tünellerini tamamladı. Tünellerin önünde kamulaştırma olduğu için yolu bir türlü trafiğe açamadı. Sevindirici gelişme önceki günkü Resmi gazeteden geldi. Bakanlar kurulu Kahramanmaraş-Göksun, Göksun-Elbistan yol güzergahının tümünü acil kamulaştırma alanı olarak ilan etti. Bence harika bir gelişmeydi, o bölgede yaşayan vatandaşlarımızın haklarının savunulması ve korunması tabiki önemlidir. Fakat üç beş kuruş fazla alma düşüncesiyle bir milyar TL’lik yatırımın hizmete açılmasını engellemek te hoş değildir. Vatandaş arazisinden geçen yol için izin vermiyor, mahkemeye gidiyor. Devletin verdiği parayı beğenmiyor ve daha yüksek istiyor. Hakkıdır isteyebilir. O zaman tamamlanmaya hazır olan yol açılamıyor. Mahkeme yıllar sürüyor, bir de yargıtaya gidiyor o da cabası.. Kahramanmaraş-Göksun karayolunun acil kamulaştırma alanına alınması yolun bir an önce yapılması anlamına geliyor. Vatandaş yine hakkını mahkemelerde arayabilecek fakat yolun yapılmasına engel olamayacak. Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili M. Uğur Dilipak Kahramanmaraş-Göksun Karayolundaki özellikle yargı aşamasındaki olan dosyaların hızlandırmasıyla yakından ilgileniyor. Dilipak acil kamulaştırma izninin çıkmasıyla Tekir ve Çağlayan tünellerinin ekim ayında hizmete açılacağını belirtti. Kahramanmaraş-Göksun karayolunun coğrafik açıdan en zorlu yeri Tekir ile Göksun arası ikincisi ise Tekir ile Suçatı arasıydı. Tekir ile Göksun arası hizmete açıldı (son 6 km içinde çalışmalar sürüyor) ekim ayında Tekir ile Suçatı arasının açılması demek yolun 2/3’sinin bitmesi demek. Ceyhan köprüsü ile Suçatı arasında da yüklenici firma hummalı bir çalışma yapıyor. Allah’ın izniyle çok kısa zamanda Göksun yolu sorunu diye bir şey kalmayacak