Sosyal ağların %90'a varan oranlarda mobil cihazlardantakip edildiği günümüzde, e-posta iletişimi ve alışveriş gibi işlemleri de %50oranında mobil aygıtlar üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum pazarlamaaçısından mobili cazip bir kanal hâline getirirken, yeni trendlerin de ortayaçıkmasına neden oluyor.

Euromessage, Visilabs ve Semanticum markaları ileomni-kanal pazarlama teknolojilerini bünyesinde toplayan Related Digital, 2018yılına damgasını vuracak omni kanal pazarlama trendlerini altı ana başlık altındaraporladı.

Dijital teknolojilerin en fazla etki ettiği alanlarınbaşında gelen pazarlama dünyası, müşteriyle her kanaldan temas kuran omni kanaliletişim anlayışıyla yeni trendler meydana getiriyor. Geleneksel perakendepazarlamanın yanı sıra, dijital, mobil, e-posta, sosyal medya ve içerik yoluylapazarlama kanallarında gelişen teknolojinin yıkıcı etkilerini görmek mümkün.Related Digital tarafından yayımlanan 2018 Pazarlama Trendleri raporu,markaların ve tüketicilerin 2018'de karşılaşacakları yeni ve trend uygulamalarılisteliyor.

 

İki alışverişten birini mobilden yapıyoruz

Sosyal ağların %90'a varan oranlarda mobil cihazlardantakip edildiği günümüzde, e-posta iletişimi ve alışveriş gibi işlemleri de %50oranında mobil aygıtlar üzerinden gerçekleştiriyoruz. Bu durum pazarlamaaçısından mobili cazip bir kanal hâline getirirken, yeni trendlerin de ortayaçıkmasına neden oluyor. Related Digital raporuna göre 2018 yılında sadece mobilcihazlar baz alınarak tasarlanan yeni nesil web sitelerinin yükselişine tanıkolacağız.

 

WhatsApp reklamlarına hazır mısınız?

Dijital pazarlamanın kişiselleştirilmiş ve katılımcı biralışveriş deneyimi sunma çabasının, son kullanıcılar için daha karmaşık vekompleks bir tecrübeye dönüşmemesi gerekiyor. Bu nedenle 2018 yılında dijitalpazarlamayla başlayıp, satın almayla tamamlanan süreci en basite indirgeyebilenmarkalar rekabette öne sıyrılacak. Related Digital 2018 Pazarlama Trendleriraporunda ayrıca 2018 yılı içinde Facebook Messenger ve WhatsApp gibi anlıkmesajlaşma uygulamalarının önümüzdeki dönemde bir reklam mecrası hâlinegeleceği belirtiliyor. Şirketlerin artık tüketiciye ulaşmak için anlıkmesajlaşma ve chatbot gibi yeni nesil teknolojileri devreye aldığına vurguyapan rapor, yapay zekanın önümüzdeki dönemde dijital pazarlamanın vazgeçilmeziolacağını öngörüyor.

 

Mağazalar birer cemiyete dönüşüyor

Teknoloji devleri geleneksel mağazacılığı bir deneyimmerkezine dönüştürme trendine öncülük ediyor. Sanatsal aktiviteler ve teknolojiatölyeleriyle zenginleştirilmiş "yaşam alanları", tüketiciler için debirer cazibe merkezi halini alıyor. 2018 Pazarlama Trendleri raporuna göreinsanların rahatlayabileceği, arkadaşlarıyla buluşacağı ve hafta sonları yerelsanatçıları dinleyebileceği açık hava plazaları perakende pazarlamanın yenitrendi olmaya aday.

 

Şans değil, pazarlama trendi: Influencer Marketing

Tüketicilerin güven temelli bir bağ kurabildiği kanaatönderi sosyal medya kullanıcıları, yani influencer'lar, toplulukların alışverişalışkanlıklarına yön vermeye 2018 yılında da devam edecek. Markalar için de Zkuşağına ulaşmada en etkili yöntemlerden biri olan influencer marketing, sosyalmedya kanalıyla gerçekleştirilen pazarlama aktivitelerinin temel unsurlarındanbiri olmayı sürdürecek.

 

İçerik sayısı azalsa da nitelik artıyor

Omni kanal pazarlamanın en kritik bileşenlerinden biriolan içerik pazarlamasında yapılan araştırmalar, en başarılı blog sahiplerininartık daha az ve daha dolu içerik yayımladığını gösteriyor. Related Digital,2018 Pazarlama Trendleri raporunda markaların yenilikçi hikayelereyoğunlaşarak, bu içerikleri doğru insanlarla buluşturmak için gerekliyatırımları yapmasını öneriyor.