Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi tarafından gerçekleştirilen “Türkiye’de Yeni Medya Eğilimleri Araştırması”nın sonuçları açıklandı. Yeni Medya Bölüm Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Çiğdem Bozdağ’ın yürütücülüğünde Prof. Dr. Banu Baybars Hawks, Doç. Dr. Eylem Yanardağoğlu ve Yaşama Dair Vakfı’ndan Ulaş Tol ile Saygın Vedat Alkurt tarafından gerçekleştirilen araştırma, internet ve yeni medya araçlarının kullanımına ilişkin birçok veriyi ortaya çıkardı. İnternetin artık günlük hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olduğu gerçeği yadsınamaz. İnternet, hayatı kolaylaştıran pek çok özelliğe sahip. Bilgilenme, eğlenme, vakit geçirme gibi pek çok katkısı var. Ancak burada bir ikilem söz konusu: internet bir yandan kişiye fayda sağlarken, öte yandan yeni bir bağımlılık konusu olmaya başlıyor. Her 3 internet kullanıcısından biri uyanır uyanmaz internete giriyor. Uyandıktan sonraki 1 saat içinde internete girenlerin oranı ise yüzde 62. İnternet kullanıcılarının yüzde 70’i de uyumadan önceki son 1 saate kadar internet ortamında vakit geçiriyor. İnternet bağımlılığın yoksunluk ve soyutlanma hissi olmak üzere iki farklı boyutu olduğunu belirten Kadir Has Üniversitesi Yeni Medya Bölüm Başkan Yardımcısı Yrd. Doç. Dr. Çiğdem Bozdağ, “Araştırma kapsamında kullanıcılara internete girmediklerinde yoksunluk hissedip hissetmediklerini sorduk. Yüzde 22’si internet kullanmadığı zamanlarda internete girmek için sabırsızlandığını belirtti. İnternet olmadığında yoksunluk hissedenlerin bağımlılık endeksi ise yüzde 63. Ayrıca internet kullanıcılarının yüzde 11’i internette harcadığı zaman dolayısıyla çevresinden şikayet aldığını belirtti. İnternetin birincil kullanım amacı sosyalleşmek olarak görünse de aslında kişiyi yalnızlaştıran ve bulunduğu ortamdan soyutlayan bir etkisi olduğunu söyleyebiliriz. Mesajlaşma gibi sosyal aktivitelerin internet kullanımındaki oranı yüzde 68. Film ve dizi izlemek gibi tüketici aktivitelerin kullanımı da yaygın. Ancak blog yazmak ve yorum yapmak gibi katılımcı aktiviteler nadiren yapılıyor. İnternet kullanıcıları arasında hiç katılımcı aktivitede bulunmayan kullanıcı oranı yüzde 65” açıklamasında bulundu.   İNTERNET DEMEK ‘SOSYAL MEDYA’ DEMEK Herkes sosyal medyada. Facebook tüm yaş gruplarında kullanılıyor. Twitter ve Instagram’da gençlerin kullanımı daha yoğun. Yapılan araştırmanın sonuçlarına göre gündemin internetten, çoğunlukla da sosyal medyadan takip edildiğini aktaran Bozdağ, “Gündem artık sosyal medyadan takip ediliyor. İnternet, televizyon ve gazete gibi geleneksel kitle iletişim araçlarına göre daha itibarlı ve güvenilir görünüyor. İnternet ‘gündem’in tanımını da genişletiyor. Kullanıcılar için hem ülke gündeminden, hem yakın çevrelerinde olup bitenden haberdar olmayı kapsıyor. Sosyal medya ve uygulamalar hem haber alma, hem de aile, arkadaş, müşteriler ve tanıdıklarla haberleşme ihtiyacını karşılıyor. Haber basılı gazeteden okunmuyor, kısmen online haber sitelerinden; ama çoğunlukla sosyal medyadan takip ediliyor” dedi.   15 YILDA YARIM MİLYAR KULLANICI! Global antivirüs yazılım şirketi Bitdefender kuruluşunun 15. yıldönümünü kutladı. Bitdefender ekibi 15 yılda sayısı 500 milyona ulaşan kullanıcılarına hala aynı tutku ve adanmışlıkla hizmet vermeye devam ediyor. Kasım ayının ilk haftasında kuruluşunun 15. yıldönümünü kutlayan Bitdefender, yıllardır güven duyulan antivirüs yazılım şirketi olmaktan gurur duyuyor. Bu 15 yıllık şirket tarihinde sürekli olarak gelişen ve büyüyen Bitdefender hala aynı tutku ve adanmışlık ile kullanıcılarına hizmet vermeye devam ediyor. Bağımsız test kuruluşlarından da tam not alan global antivirüs yazılım kuruluşu Bitdefender’ın kurucusu Florin Talpeş, 15 yılı geride bırakmanın haklı gururunu şu sözlerle ifade ediyor; “15 yıl önce, kullanıcılarımızın bireysel cihazlarını korumak için sürekli yeni yollar arıyor ve müşterilerimize kötü amaçlı yazılımlara karşı en iyi korumayı sağlamak için kendimizi geliştiriyorduk. Bugün hala ilk hedefimiz kullanıcılarımıza en iyi korumayı sağlamak. Ancak bu kez kullanıcılarımızın veri merkezleri, akıllı evleri ve şirketleri için de çalışıyoruz. Felsefemiz değişmedi ama görevimizin kapsamı ve ölçeği kesinlikle gelişti. 15 yıl önce hayal edemeyeceğimiz bir boyutta büyüdü.” Bireysel kullanıcılardan büyük girişimlere ve hatta hükümetlere kadar yarım milyar kullanıcının güvenini kazanmayı ve bunu sürdürmeyi başaran Bitdefender, dünya nüfusunun yaklaşık %7’sinin bir araya geldiği en büyük global tehdit istihbarat ağlarından birini oluşturuyor. Bitdefender’ın Türkiye distribütörlüğünü üstlenen Laykon Bilişim’in Genel Müdürü Barbaros Akkoyunlu ise global antivirüs yazılım şirketinin dünyadaki ve Türkiye’deki gelişimini, “15 yıldır kullanıcıların güvenliği için çalışan ve emek harcayan böyle büyük bir ekibin parçası olmak bize mutluluk veriyor. Bitdefender Türkiye olarak Bitdefender’ın uluslararası arenada edindiği tecrübeyi ve gerçekleştirdiği yenilikleri Türkiye pazarında kullanıcılarla buluşturmaya devam edeceğiz.” sözleriyle ifade etti.