Bikoshu, tüketicilerin mahallelerinde bulunan dükkân,mağaza ve restoranlardan online alışveriş yapabilmelerini sağlayan lokal birsanal pazaryeri. Misyonu mahallede eve veya işyerlerine servis yapan esnaf veKOBİ’lerin dijital dönüşümüne öncülük etmek olan Bikoshu’da, siparişler hızlaartıyor.

Bikoshu üç girişimci ortağın çocukluklarındaki mahallekonseptini sanal ortama taşıma hayaliyle doğdu. Kendini hiper-lokal pazaryeriolarak tanımlayan Bikoshu, kullanıcıların mahallelerinde bulunan restoran,dükkân ve mağazalardan online alışveriş yapabilmelerini sağlayan bir platform.Bikoshu’nun misyonu mahallede eve veya işyerlerine servis yapan esnaf veKOBİ’lerin dijital dönüşümüne öncülük etmek. Bu anlamda, Bikoshu’nun hizmetvereceği potansiyel esnaf ve KOBİ sayısı 2016 sonu itibariyle 500 bininüzerinde hesaplanıyor. (Türkiye Esnaf ve Sanatkârları Federasyonu verilerinegöre).

Bikoshu’nun diğer online sipariş sitelerinden en büyükfarkı; bakkaldan fırına, petshop'tan kuru temizlemeye her türlü günlük tüketimihtiyacını son kullanıcılara aynı platformda sunabilmesi. Bikoshu; bakkal,market, restoran, fırın, pastane, kahve, ofis malzemeleri, çiçekçi, kozmetik vekuruyemişçi gibi farklı dükkânları bir arada barındırıyor. Her büyüklükte veher sektördeki işyeri Bikoshu dünyasının parçası olabiliyor.

 

Bikoshu mahalle bilinci ve dayanışmasını geliştirmekistiyor

Bikoshu Kurucu Ortağı Tolga Özbilün sanal mahallehayallerine şu yorumu yapıyor: “Mahallede sipariş vermek için akla gelen ilkmecra olmaya talibiz. Tüm esnafın sanal ortamda yer aldığı bir platformüzerinden kısıtlı zamanı olan günümüz tüketicisine hız kazandıracağımızıdüşünüyoruz. Esnafa verdiğimiz destek ve son kullanıcıya yaptığımız mahallevurgusuyla mahalle bilincini ve dayanışmasını geliştirmek istiyoruz. Çokyakında bütün Türkiye’de Bikoshu aracılığıyla internet çağına ayak uydurmuş lokalkahramanlar çıkacağına inanıyoruz.”

 

Sıfır komisyonla esnafa tam destek

Bikoshu Kurucu Ortağı Ceylan Ece Keremoğlu’na göre,  Bikoshu sıfır komisyon politikasıyla pazaryeri modelinde ezber bozuyor. Ceylan Ece Keremoğlu sıfır komisyonpolitikalarını, “Bikoshu olarak dijital dünyanın bize verdiği maliyetavantajlarını üye iş yerlerimize yansıtmak istiyoruz, amacımız özellikle küçükesnafı desteklemek. Bu politikamızın aynı zamanda bize hizmet kapsamımızı çokhızlı bir şekilde Türkiye çapına yaymanın kapılarını açacağı düşüncesiyle çokheyecanlıyız” şeklinde ifade etti.

 

E-ticarette gidilmesi gereken çok mesafe var

Bikoshu Ortağı ve Genel Müdürü, Murat Levent Demircan,Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği’nin (ETİD) verilerine göre, Türkiye’dee-ticaretin toplam perakende içindeki payının 2017 sonu itibariyle yüzde 3,5seviyesinde olduğunu söylüyor. Demircan’ın verdiği bilgiye göre, dünyaortalaması olan yüzde 8,5 ile karşılaştırıldığında dijital dönüşüm adınagidilmesi gereken çok ciddi bir mesafe mevcut.

 

Bikoshu’da siparişler hızla artıyor

Ağustos 2017’de yola çıkan Bikoshu’da siparişler hızlaartıyor. Aralık 2017’de aylık 2 bin sipariş miktarına ulaştı. Bikoshu’da şu aniçin 350’den fazla işyeri ve 4 binden fazla aktif kullanıcı mevcut. Uygulamaindirme sayısı ise 15 bini aşmış durumda. Bikoshu’da verilen siparişlerin tutarı yaklaşık 250 bin TL’nin üzerindegerçekleşti. Şu an için İstanbul’da aktif olan Bikoshu, önümüzdeki dönemdeTürkiye’nin diğer şehirlerine de yayılmak için çalışmalarını hızlandırmışdurumda.

 

Bikoshu’ya Big Bang Startup Challenge’dan ödül

2017’de 10 bini aşkın girişimin katılımıyla başlayan,dünyanın en büyük girişimcilik yarışmaları arasında yer alan, Big Bang StartupChallenge 23 Kasım 2017 günü Uniq İstanbul’da düzenlendi.

Etkinlik kapsamında gerçekleştirilen ödül törenindeBikoshu, EnerjiSa ve ING Bank tarafından toplam 100 bin TL ödülle layıkgörüldü.

Bikoshu, kullanıcılarının mahallelerinde bulunan dükkan,mağaza ve restaurantlardan online alışveriş yapabilmelerini sağlayan lokal birsanal pazaryeridir.

Bakkal’dan Fırına, Petshop'tan Çiçekçi'ye tüm esnafınsanal ortamda yer aldığı bir platform olan Bikoshu, kısıtlı zamanı olan günümüztüketicisine hız kazandırmanın yanı sıra mahalle esnafını teknolojiningetirdiği imkânlarla buluşturarak desteklemektir.

Bikoshu kullanıcılarının lokal alışveriş fırsatlarınahızlı ve eğlenceli bir şekilde ulaşmasını sağlayan bir sosyal mecra olmayı daamaçlamaktadır.

Bikoshu platformu içerisinde, Bakkal, Market, Fırın,Pastane, Kahve Dükkanı, Kuruyemişçi, Kırtasiye, Restaurant, Çiçekçi gibi üye işyerleri bulunur. Her büyüklükte ve her sektördeki işyerleri Bikoshu dünyasınınparçası olabilirler.