Mobil dönüşüm, dünyanın enönemli sosyal dinamiklerinden biri olarak kabul ediliyor. Yaşamın günlükakışından iletişim dünyasına, haberleşmeden tüm sektörlerde iş yapışşekillerine her noktada alışkanlıkları değiştiren ve hayatın yeni normallerinioluşturan mobil dönüşüm, pazarlamanın kodlarını yeniden yazıyor. Gerekyayıncıların, gerek reklamverenlerin bu alana giderek daha fazla önemvermeleriyle, ülkemizde mobil reklam pazarı hızlı bir büyüme gösteriyor.
Mobilin ve yenilikçi dijitalteknolojilerin ekonomi üzerindeki dönüştürücü gücü, “Rekonomi: Yıkıcı veYenilikçi Dijital Ekonomi” sloganı ile gerçekleşen Bilişim Zirvesi’nin dekonusunu oluşturuyor. Fikir ve düşünce liderleri, yönetim guruları, gelecektasarımcıları, akademisyenler, iş profesyonelleri, teknoloji liderleri,uzmanlar, yöneticiler, kanun yapıcılar, yasal düzenleyiciler, sivil toplumkuruluşları, toplum bilimciler, mühendisler zirvede bir araya geliyor, ekonomikve sosyal geleceği konuşuyor.
Mobil pazarlamanın ülkemizdekiçatı kuruluşu olarak kabul gören MMA Türkiye, Bilişim Zirvesi içeriğine destekveren kurumlardan biri oldu. 50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren ve mobildönüşüm konusunda en önemli fikir önderleri arasında yer alan MMA’in (MobilPazarlama Birliği / Mobile Marketing Association) Türkiye oluşumu MMA Türkiye,Bilişim Zirvesi’nde Yeni Dünyada Mobil Dönüşüm Platformu kapsamında “MüşterininDijital Yeni Kimliği” başlıklı panel ile yer aldı.
Mobil Dijital Dönüşümün İticiGücü
MMA Türkiye Yönetim KuruluÜyesi Zehra Öney moderatörlüğünde, Banu Barbarosoğlu (Sahibinden.Com), AhmetAtillla Can (Blippar Türkiye), Emir Oltulugil (AdColony) ve Berk Peksüz(Cereyan Medya) katımı ile gerçekleştirilen panelde, mobil dönüşümün markalarve pazarlama dünyası üzerindeki etkileri ele alındı.
Panelde hayata sürekli eşlikeden mobil cihazları hedefleyen pazarlama ve reklamcılık çalışmalarının,kullanıcı odaklı olmasının önemine vurgu yapıldı. Sahibinden.Com’un kullanıcıtrafiğinin yüzde 50 oranında mobilden geldiğine dikkat çeken Banu Barbarosoğlu,kullanım büyümesi paralelinde mobil reklamcılığın payının da giderek artışgösterdiğini vurguladı.
Mobil reklam harcamalarının, buyıl yüzde 60 büyüme ile 200 milyon TL düzeyine yaklaşmasının beklendiğini dilegetiren Berk Peksüz, markaların agresif stratejilerle mobil dönüşüme ayakuydurmakta olduklarını söyledi.
Mobil veri kullanımınınekonomik olarak ucuzlaması ve alt yapı ile hızlanması sonucunda mobilin hayatınmerkezi haline geldiğini belirten Emir Oltulugil ise, her bir kullanıcınınmobilde kişisel bir yolculuğu olduğunu ve markaların asıl odak noktasının, buyolculuğa nasıl eşlik edebilecekleri olması gerektiğini vurguladı.
Ahmet Atilla Can ise, yeniteknolojilerin mobil deneyimine yaptığı katkı hakkında bilgiler verdi. Can,Artırılmış Gerçeklik, Görsel Tanımlama ve Arama gibi teknolojilerin, mobilpazarlama içeriğinde yepyeni fırsatlar sunduğunu vurguladı.
Zehra Öney, Bilişim Zirvesi’ninbirinci gününde bir diğer panelde daha moderatör olarak yer aldı.
“Yenileşim ile RekonomiyiKonuşuyoruz” başlığı kapsamında gerçekleştirilenpanelde, Öney’in yanı sıra, Accenture Türkiye Genel Müdürü Dilnişin Bayel, NextAcademy Başkanı Levent Erden ve Hello Tomorrow Türkiye Başkanı TimurTopalgoekceli konuşmacı olarak yer aldılar.
Zehra Öney, panel başlangıcındason bir yıl içerisinde satılan 1,3 milyon mobil telefonun yüzde 95’inin akıllıcihaz olmasının, mobil dönüşümün boyutu hakkında fikir verdiğini vurguladı vepanelistlere bu değişimin etkilerini sordu.
Dönüşümün hayatın her noktasınainanılmaz bir hız getirdiğini dile getiren Levent Erden, bugün zamanadayanıklılık kavramının yerini hıza dayanıklılığın aldığını ve yarınındünyasında var olabilmek için gerek kurumsal, gerek bireysel bazda hızadayanıklı yapılar kurma gerekliliğini vurguladı.
Dönüşüm paralelinde merkezişebekelerin yerini dağıtık yapılı şebekelere bıraktığını dile getirenTopalgoekceli, dikkatleri bu yapıların ortaya koyduğu değer zincirlerindekiyeni gereksinimlere ve bu gereksinimleri yeni kurulan şirketler ve girişimcilerin(startup) doldurduğuna çekti. Startupların ve girişimciliğin ekonominingeleceği üzerinde önemli etkisi olacağını ifade eden Topalgoekceli,girişimciliğin tanımını da çevresinde bir sorun görmek ve bunu çözmek istemekolarak yaptı.
Dönüşüme ayak uydurmak içininsan kavramının önemine vurgu yapan Dilnişin Bayel , performans ve öncelikyönetimi yoluyla kurum içi yeteneğin dönüşüme katılımının sağlanmasının öneminedikkat çekti. Kurum içi girişimciliğin ve fikir üretiminin yanı sıra, dışyetenek kullanımı ve startup iş birlikleri ile zenginleşen yapılara vurguyaptı. Bayel, bu yapılar için en önemli noktanın, yeni ekonomide hedeflerin netolarak belirlenmesi ve bu hedeflere ulaşmak için gerekli yetkinliğe sahip insankaynağının yetiştirilmesi olduğunu söyledi.
MMA: Mobil Pazarlamanın Öncüsü
Pazarlamanın inovatif gelişimine ve dönüşümüne mobilingücüyle hız kazandırmak; tüketicilerle
kurulacakdaha yakın, daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamakmisyonuyla 50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren MMA’in Türkiye oluşumu,2009 yılından bu yana bu alanda küresel bilgi birikimini ülkemize taşıyor ve100’e yakın üyesiyle mobilin gelişimine katkı sağlıyor.
Ölçümleme, beceri geliştirme, fikir önderi ve ilhamkaynağı olma yoluyla bu pazarda ve ilgili teknolojilerde sürdürülebilirgelişimi hedefleyen MMA Türkiye, bankacılık, tüketici ürünleri, teknoloji,reklamcılık, medya gibi sektörlerin öncü kuruluşlarıyla geniş ve yetkin birtemsil yelpazesine sahip bulunuyor. Araştırma, ölçümleme, eğitim, çalışmaörnekleri paylaşımı ve networking çalışmalarıyla Türkiye mobil pazarlamasektörünün çatı yapılanması özelliği taşıyan MMA Türkiye, ülkemizde mobilpazarlamanın ve ilgili teknolojilerin ülkemizdeki gelişimi için çalışıyor.