Kahramanmaraş son zamanlarda yatırımları almaya başladı.
Daha önce birçok konuyu kaleme almıştım. Bu yazımda ise biraz eleştireceğim.
Şehirde dönüşüm başladı diyebiliriz.
Gerek özel idare, gerek Valilik alanı değişimi (Kültürpark), gerek Necip Fazıl Kültür merkezi alanı ve Binevler alanı Prestij yol çalışması ile farkındalık yapılıyor.
Ha birde Sportif anlamda Stadyumlar ve yerine yapılacak devasal hizmetler.
Buna birde toplu taşıma gibi ve hizmet odaklı araçlar ile Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi ulaşım ağını genişletmek, filosunu gençleştirmek, toplu taşımadan çevreye, yeni araçlar vatandaşın hizmetine sunulan araçlar.
En ücra noktadaki vatandaşların dahi ulaşım hizmetinden sorunsuz olarak yararlanmaları için Kahramanmaraş’a kazandırılan otobüslerin teslimatı yapılmış.
5 yeni araçla birlikte 10 yeni otobüsü, çevre hizmetleri için de 35 yeni araç, Halk Ekmek Fabrikası için 12, İtfaiye Teşkilatı için 5 yen araç Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesinin hizmet ağına dahil edilmiş.
Yeni Otobüs ve Hizmet Araçları Teslim Töreni’nde konuşan Büyükşehir Belediye Başkanı Hayrettin Güngör, “Geçtiğimiz yıl 5 otobüs almıştık. Bugünkü araçlarla bu sayımızı 10’a çıkarmış olduk. Bunun yanı sıra çevre hizmetleri için 35, Halk Ekmek Fabrikası için 12, İtfaiye Teşkilatımız için de 5 yeni aracı daha hizmete alıyoruz. Bu araçların hepsi şehrimizin, hemşehrilerimizin hizmetinde. Hayırlı olsun” dedi.
Kahramanmaraş’ta toplam 471 araçla aylık 4 milyon civarında, yıllık da 50 milyon civarında yolcu taşınacakmış.
Çok güzel inşallah yoğunluk olan hatlara dağılım yapılır. Tabi şehrimizde ulaşım hizmetini çoğunlukla Özel Halk Otobüslerimiz aracılığıyla gerçekleştiriyoruz.
Lakin Kahramanmaraş artık toplu taşımada çığır aşmalı mesela raylı sisteme geçebilir.
Bütün illerde bunu görüyoruz.
Buna en yakın örneği Gaziantep.
Kahramanmaraş Hızlı treni belki göremeye bilir ama hafif raylı sistemle şehir ii ulaşımda çığı aşabilir.
O zaman halk daha rahat ulaşımla birlikte evlerine, işlerine seyehat edebilirler.
Yeni alınan otobüslerin standardı çok yüksek olabilir, Çevreye duyarlı, tasarruflu, yolcular için konforlu biniş sağlayan sistemler, engelli rampası, kör nokta ve çarpışma önleyici sensörler bulunması güzel lakin hafif raylı sistemde kulaklara küpe olmalıdır.
Şehir ara sokaklarındaki halterler, Mahalle aralarındaki sokaklar dar olabilir bu alanlar Otobüsle, Ana harterler ise mesela Şekerde, mesela Doğukent mesela, Yatılı bölge ya da Tekerek gibi alanlar hafif raylı sistemlerle ulaşımda çığır atlatılabilir.
Bence iyi düşünülmeli…
Kalın Sağlıcakla…