Nesnelerin İnterneti sağladığı güvenlik ve konforaçısından dolayı her geçen büyüyor. Vodafone, bireylerin dijitalleşmesinekatkıda bulunarak Türkiye’nin dijital gelecekte etkin rol almasını sağlayacakönemli inovasyonlara imza atıyor. Bir yıl önce Akıllı Çocuk Saati ilebireysel IoT (Nesnelerin İnterneti) pazarına giriş yapan Vodafone, şimdide “V-Yaşam” markası altında kullanıcısına her an her yerde bağlıolan ve mobil uygulama üzerinden kurulabilen bir akıllı ürün ailesi sunuyor.Yeni V-Çocuk Saati, V-Pati, V-Araba ve V-Çanta olmak üzere 4 farklıürünün sunulduğu V-Yaşam ile bireyler, hayatta değer verdikleri ve sevdikleriherkesin ve her şeyin güvende olduğunu bilmenin iç rahatlığını ve huzurunuyaşıyor.

 

Akıllı kart V-Sim ile uzaktan kontrol

 

Vodafone’un bir yıl önce tüm dünyada duyurduğu vetüketicileri geleceğin heyecan verici teknolojilerinden yararlanmaya davet edenyeni marka stratejisinin bir uzantısı olarak geliştirilen V-Yaşamürünlerinde V-Sim adı verilen bir akıllı sim kart kullanılıyor.Google Play ve Apple Store mağazalarından ücretsiz indirilebilen V-Yaşammobil uygulaması üzerinden otomatik olarak aktif hale gelen bu kart, hanginesneye bağlanırsa onu akıllı hale getiriyor. V-Yaşam mobil uygulamasıylakurulabilen V-Yaşam ürünleri sayesinde kullanıcılar, sevdikleri kişi ya danesneleri uzaktan takip ederek güvende olup olmadığını anlayabiliyor. V-Yaşamürünlerini, Vodafone abonesi olsun olmasın, herkes kullanabiliyor.

 

Vodafone’un “dijital telekom operatörü” olma vizyonudoğrultusunda tasarlanan V-Yaşam ürünleri, Vodafone Türkiye CEO’su ColmanDeegan ve Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı EnginAksoy’un katılımıyla düzenlenen toplantıda tanıtıldı.

 

Colman Deegan: “2020 yılında 370 milyonu aşkın cihaz birbiriylekonuşacak”

 

Günümüzde IoT teknolojileriyle pek çok cihazı İnternetüzerinden birbiriyle konuşturmanın mümkün olduğuna dikkat çeken VodafoneTürkiye CEO’su Colman Deegan, şunları söyledi:

 

“IoT pazarı hızla büyüyor. Araştırmalara göre, IoT pazarınınglobal ekonomiye katkısının 2025 yılında 3,9 trilyon dolar ile 11,1 trilyondolar arasında olması bekleniyor. Diğer yandan, akıllı telefon pazarı yıldaortalama %2 ile büyürken, mobil bağlantılı IoT pazarı yılda ortalama %30büyüyor. Vodafone’un faaliyet gösterdiği ülkelerde, 2020 yılına gelindiğinde,370 milyondan fazla tüketici elektroniği ve akıllı ev cihazı mobil IoTşebekelerine bağlanabilecek. Bu sayı şu anda 50 milyon. Türkiye toplam IoTpazarının büyüklüğünün ise yaklaşık 1,3 milyar TL olduğu tahmin ediliyor.V-Yaşam, tüketicilere IoT cihazlarını birbirine bağlama ve yönetme imkânı verenyeni ve basit bir çözüm. Bu ürün ailesi içinde bağlantılı bir araba güvenlikcihazı, evcil hayvan takip cihazı, çanta takip cihazı ve yeni bir akıllı çocuksaati sunuyoruz. V-Yaşam ile, kullanıcılara, hayatta değer verdikleri herkesinve her şeyin güvende olduğundan emin olma imkânı sağlıyoruz. IoT alanında dünyaçapındaki uzmanlığımızı kullanarak müşterilerimizin dijitalleşmeden en yüksekfaydayı sağlamasına yardımcı olmayı sürdüreceğiz.”

 

Engin Aksoy: “Bireysel IoT pazarında önemli bir oyuncuolmayı hedefliyoruz”

 

Nesnelerin İnterneti’nin tüketici pazarında dayayılmasıyla günlük yaşamımızın her alanında önemli değişiklikler olacağınısöyleyen Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı EnginAksoy ise şöyle konuştu:

 

“Vodafone olarak, bireysel IoT pazarında önemli biroyuncu olmayı hedefliyoruz ve inovasyonlara imza atıyoruz. V-Yaşam ürünlerini,özellikle şehir ve metropollerde yaşayan insanların sevdikleri, değerverdikleri ve önemsedikleri şeylerin güvenliğini sağlama talebinden yolaçıkarak tasarladık. Bu ürünlerle tüketicilere ilham vermek ve teknolojiningücünü kullanarak daha iyi bir yaşam sürebileceklerini anlatmak istiyoruz.Onlara ‘Değer verdiğiniz her şey V-Yaşam ile güvende, bunu bilmenin verdiğirahatlık ve huzur sizinle’ diyoruz. Vodafone, bireysel IoT ürünleri sunan,dünyadaki ilk operatörler arasında yer alıyor. Bireysel IoT pazarınınTürkiye’de önümüzdeki dönemde çok büyüyeceğine inanıyoruz. Bu inançla, bireyseltüketicilerimiz için bu alanda yenilikçi ürün ve hizmetler sunmaya devamedeceğiz.”

 

Yeni V-Çocuk Saati ile daha güvende çocuklar

 

Vodafone’un Alcatel işbirliğiyle sunduğuyeni V-Çocuk Saati ile ebeveynler, güvenli bölgeler belirleyerek,çocukları bu alanın dışına çıktığında bildirim alabiliyor. Arama özelliği ileçocuklarıyla konuşabilen ebeveynler, her an her yerde çocuklarının neredeolduğunu uygulama üzerinden görebiliyor. Çocuklar, herhangi bir acil durumdatek tuşla ebeveynlerine haber verebiliyor.

 

V-Pati ile daha güvende evcil hayvanlar

 

Vodafone’un Alcatel işbirliğiylesunduğu V-Pati ile köpek sahipleri, güvenli bölgeler belirleyerek,evcil hayvanları bu alanın dışına çıktığında bildirim alabiliyor. Hafif veergonomik tasarımı sayesinde köpeği rahatsız etmeyen V-Pati ile her an heryerde evcil hayvanların nerede olduğunu uygulama üzerinden görmek mümkünoluyor.

 

V-Araba ile daha güvenli yolculuklar

 

Vodafone’un Arvento işbirliğiylesunduğu V-Araba ile araç sahipleri, araçlarını nereye parkettiklerini “Aracımı Bul” moduyla anında hatırlayabiliyor. “Park Modu” ilearaçlarının bulunduğu yerden hareket ettirildiğinde uyarı mesajı alan araçsahipleri, “Seyahat Modu” ile araçlarının hangi gün nerede kullanıldığınıbilerek seyahat geçmişini takip edebiliyor; “Vale Modu” sayesinde araçlarınıizleyebiliyor ve nereye park edildiğini görebiliyor; “Servis Modu” ile dearaçlarının servis durumunu takip edebiliyor ve arıza durumunda mesajalabiliyor.

 

V-Çanta ile daha güvende eşyalar

 

Vodafone’un Alcatel işbirliğiylesunduğu V-Çanta ile çanta ve valiz kullanıcıları, güvenli bölgelerbelirleyerek, çantaları bu alanın dışına çıktığında bildirim alabiliyor. Hafifve ergonomik tasarımı sayesinde kolaylıkla taşınabilen V-Çanta ile her an heryerde çantanın nerede olduğu uygulama üzerinden görülebiliyor.

 

Türkiye 7’nci ülke oldu

 

Vodafone’un bireysel IoT ürünlerinin globallansmanı “V by Vodafone” markasıyla Kasım 2017’de yapıldı. “V”ürünleri, ilk etapta Almanya, İtalya, İspanya ve BirleşikKrallık olmak üzere 4 ülkede kullanıma sunuldu. Bir yıllık süreçte buülkelere Portekiz ve İrlanda da eklendi. Türkiye ise“V-Yaşam” lansmanının yapıldığı 7’nci ülke oldu. Diğer ülkelerde,Türkiye’deki ürünlere ek olarak, gece görüşü de olan akıllı kamera V-Camera,düşmeyi algılayan ve SOS tuşu bulunan V-SOS Band akıllı bileklik veev güvenliği sağlayan V-Home da sunuluyor.

 

V-Yaşam’a özel iki tarife

 

Vodafone, aylık abonelik gerektiren V-Yaşam ürünleri içiniki özel tarife de sunuyor. Her biri cihaz kampanyaları ile birlikte 10TL’den satın alınabilen V-Yaşam Saat Tarifesi ve V-YaşamTarifesi, V-Yaşam cihazlarının çalışmasını karşılayacak kadar internet ve SMSiçeriğine sahip bulunuyor. Ayrıca V-Yaşam Tarifesi, yurtdışında Her Şey DahilPasaport’un geçerli olduğu 45 ülkede ek ücret ödenmedenkullanılabiliyor.