Son seçimlerde özellikle bu düşünce Kahramanmaraş kulislerinde olmaya başladı, referandumdan sonra da tavan yaptı… ‘bu kadar yüksek oy vermeseydik, daha mı çok hizmet alırdık’ kelimesini çok duyar oldum. Vatandaşlarımız burada İstanbul, Ankara, Mersin ve Antalya’yı örnek göstererek bu söylemlerini yeniliyorlar. Bu bir yerel seçim değildi, bu bir genel seçim de değildi, bu Türkiye’nin sisteminin ileride nasıl olacağı ve nasıl yönetileceğiyle ilgiliydi… Kişisel hesaplar, küçük sıkıntılar, alacak verecek, ekonomik göstergeler, hizmetler adına ne derseniz deyin insanları etkiledi mi? ‘evet’ biraz etkilemiş olabilir ama inanın sandık başına gidildiğinde o etkilenmeler yerini tamamen mantığa bırakıyor. Sizce iktidar partisine bu kadar yüksek oy oranı vermesek, hizmet daha mı çok gelecek. Ya da hizmetten kastınız nedir, memlekete ne istendi de yapılmadı. (Türkiye’nin bütçesi de düşünülerek yorumlayalım) Şöyle bir oturup arkanıza yaslanın ve düşünün, bu memlekete hizmet yapılıyor mu? Yapılmadığını düşünüyorsanız hangi projelerin gelmesini istiyorsunuz, ya da hangi projeler eksik… Sokağa çıktığımda bazı sohbetlere kulak misafiri oluyorum, ‘siyasiler hizmet etsin’ tamam hizmet etsinler, peki memleket için ne proje lazım? Diye sorduğumda aldığım cevap; ‘işte hizmet etsinler”’ tamam da ne etsinler… kendinize bu soruyu sorup düşünün. Türkiye ölçeğinde Kahramanmaraş’a yapılan hizmetler yeterli mi? Yeterli görmüyor olabiliriz ama memleketimizin birçok yerinin de şantiyeye çevrildiğini görebiliriz. Burada en büyük proje hızlı tren… Tamam katılıyorum, hızlı tren… bunu siyasilerimiz de net bir şekilde anlatamadı… Hızlı Tren Konya, Mersin, Adana üzerinden Gaziantep’e geçecek. Kahramanmaraş’a bir sapak verilecek, yani Nurdağı’ından Kahramanmaraş’a ara bir istasyon verilecek. Zaten buradan geçse rantabllığı kalmaz. Geçen günlerde bir beldenin eski belediye başkanının ‘Hızlı Tren projesinin zamanı gelmedi mi? Kayseri-Kahramanmaraş arası neden olmasın? Diye bir paylaşımını okudum. Altında onlarca olumsuz yorum vardı ve bu yazı onlarca kişi tarafından da paylaşılmıştı. Kayseri ile Kahramanmaraş arasındaki hızlı trenin maliyeti 2011 yılında 3 milyar TL idi. Dönemin Ak Parti Kahramanmaraş Milletvekili Aday Adayı İşadamı hemşerimiz Cengiz Atalar cebinden bir fizibilite çalışması yaptırdı. Kayseri’den buraya kamulaştırmalar hariç 3 milyar maliyet çıkmıştı. Bu 3 milyar maliyetin de kendini kısa sürede amorti etmesi için 1 milyon yolcu lazımdı. Hatta o dönem Devlet Demir Yolları Genel Müdür Yardımcısı da Kahramanmaraş’a gelerek bu proje üzerinde temaslarda bulunmuştu. 2011’de 3 milyar TL tutan bu proje bugün en az 4 milyar TL’ye denk geliyor. Sizce bu yapılmalı mı? İşte Türkiye ölçeğinde bu projeyi öne atmak absürtlükten başka bir şey değil… Tabiki zamanı geldiğinde siz istemeseniz de bu projeler devreye girecek… Türkiye’nin zengin maden yatakları, yer altı kaynakları, petrolleri yok. Kendi verdiğimiz vergilerle hizmet yapılıyor. Ona göre düşünmek lazım…