Doğuş Üniversitesi Endüstri Mühendisliği bölümü son sınıföğrencileri, bitirme projeleri kapsamında iş dünyasına sundukları çözümleri,bundan sonra no-code platform Octopod ile geliştirecekler. Öğrenciler, analizve çözüm süreçlerini teori bilginin yanı sıra deneyimleyerek iş hayatına dahaetkin bir şekilde hazırlanacaklar.

 

Barındığı özellikler ile kod yazmanın; geliştirme süresi,personel, yüksek bedeller gibi dezavantajlarını ortadankaldıran Octopod ile Doğuş Üniversitesiarasındayapılan özel sektör üniversite iş birliği ile öğrenciler,bitirme projelerini dünyanın gündeminde olan no-code kavramının Türkiye’dekiilk örneği Octopod ile geliştirecekler.

 

Söz konusu bitirme projesi ile öğrencilerin, profesyonelyaşama hazırlanması, gerçek yaşam problemlerinin mühendislik bağlamında formüleedilmesi, öğrenim süresince elde edilen mühendislik bilgi ve becerileriniuygulamaları, endüstri ile bağlantı kurmaları, problem çözümüne yönelik kaynakaraştırma ve teknoloji kullanımı becerilerini geliştirmeleri, yazılı ve sözlüsunum yapma becerisi ve ekip çalışması deneyimi kazanmaları hedefleniyor.

 

Şirketlerde yaptıkları tespitler doğrultusundaçalışmalarının ardından sundukları çözümü bundan sonra Octopod ile geliştirecekolan Doğuş Üniversitesi Endüstri Mühendisliği son sınıf öğrencileri, Octopodplatformu ile işletim formları tasarlayacak, tasarladıkları formlarına bağlı işakışlarını yönetecek ve BI raporlama alanları oluşturacaklar.

 

Doğuş Üniversitesi Endüstri Mühendisliği Bölüm BaşkanıProf. Dr. Şule Önsel Ekici, “Biz yıllardır süregelen bitirme projelerimiz ileöğrencilerimizin teorik çalışmalar yapmasındansa, gerçek Endüstri Mühendisliğiproblemlerini hem tespit edip hem de sonuç önerileri getirmesi ve bunları dahasonra da hayata geçirmesini amaçlıyoruz.

  Öğrencilerimiz proje kapsamında firmalarabizzat gidip süreç analizi olmak üzere öğrendikleri birçok gözlem yönteminikullanarak geliştirilecek alanları tespit ediyor, daha sonra bu alanda birakademik yayın taraması yaparak, bu problemlere daha önce nasıl çözümlerbulduklarını inceliyor, ardından da 4 yıl boyunca öğrencileri endüstrimühendisliği tekniklerini kullanarak çözüm önerilerini geliştiriyorlar.

  Bundan sonra çözüm önerilerinigeliştirirlerken Octopod yazılımından yararlanmalarını da istiyoruz. Octopodile öğrencilerimiz dünyanın gündeminde olan no-code platformunu, çalışmadisiplini öğrenecek, Octopod eğitmeni tarafından sunulan eğitim ile Octopodplatformu ile kod yazmadan iş süreçleri yazılımı geliştirebilecekler” dedi.

 

  Özel sektör üniversite iş birliği hakkındagörüşlerini paylaşan Octopod Yönetim Kurulu Başkanı ŞenolBalo, “Gençlerimizin üretmeye bakışı pozitif. Henüz iş hayatına atılmamış,üniversitede okuyan öğrencilerin heyecanlarını canlı tutmak, onları geleceğehazırlayıp günceli öğretmek biz özel sektöre ve okullarına düşüyor.

  Prosedürleri bırakıp, çocukları üretmeyeteşvik etmeliyiz. Doğuş Üniversitesi ile yaptığımız iş birliğibuna güzel bir örnek olacak. Bu gibi örneklerin sayısı artmalı. Nasıl tıpfakültelerinin hastaneleri var ise mühendislik fakültelerinin de sanayi, özelsektörü yanında olmalı” dedi.