Günümüzde iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle önemlibir boyut kazanan sosyal medyada markaların başarısızlık nedenleri ve çözümlerineler?

Dijital dünyanın gereksinimlerini, yaratıcılıklarını,analitik bakış açılarını hem marka hem de marka çalışanları tarafından ele alanRed and Grey Media Kurucu Ortağı Furkan Reis, sosyal medyada markaların başarısızlıknedenlerini anlatıyor.

Furkan Reis’in “Sosyal Medyada Markalar Neden BaşarısızOlur? Çözüm Nedir?” başlıklı yazısı:

Özellikle çok büyük hacimli sosyal mecraların hayatımızagirmesi ile birlikte içerik markalar için çok büyük bir başlık haline geldi.Hala bunun farkına varamamış marklar var. Ancak bu yazıda bahsedeceğimizkonular bu markalara değil, bunun farkına varıp ne yapacağını, nasıl yapacağınıdüşünen markalara yönelik.

Tüketici, müşteri, hedef kitle... Hangi kategoridenbakarsanız bakın karşınızda insan var. İnsanların deneyimleri ise büyük medyahamleleri ile değişiyor. Örneğin Facebook’un yaş ortalamasının giderekyükselmesi, Instagram’ın kullanıcı sayısının artması bu medya hamleleri ileoluyor.

Facebook’a ilk girdiğiniz zamanı düşünün, ortaokularkadaşınızı bulduğunuz zamanlar. İşte o zamanlar piyasada dönen içerik sayısıdaha azdı ve kullanıcının içerik tüketimi daha toleranslıydı. Artık o kadar çokiçerik var ki kullanıcılar bir içeriğe 2 saniyeden fazla zaman vermiyorlar. Buda bizi iyi içerik üretmeye zorluyor.

Sosyal medyada içerik üretmenin genel hedefleri arasında;potansiyel müşteri yakalama, marka bilinirliğini ve farkındalığını artırma,sadakat, farkındalık, marka bağlılığı gibi kavramlar var. Bunlarıyakalayabilmenin ilk kuralı “Müşteriye yakaladığı yerde tanıtım yapan marka”tanıtımından çıkmaktır.

Tüm ekranlarda tanıtım gören tüketici sosyal medyada herne kadar markaların hayatına girmesine izin verse de abartan markayı anındaçıkartıyor. Bu sebeple markaların iletişim rengini tanıtımdan iletişime çekmesigerekiyor.

Hedef kitlenin hayatını anlayıp o hayata stilinegirebilen, paylaşmak isteyeceği içerikler üretebilen, beğenmekten imtinaetmeyeceği görece az tanıtım içeren içerikler üretmek kullanıcının markamızlaetkileşime geçmesinin altın kuralı.

Sosyal medya başka hiçbir pazarlama enstrümanının sahipolmadığı çift taraflı iletişim kabiliyetine sahip. Bu özelliği bir kenarabırakıp eğer sosyal medyayı billboard gibi kullanmaya başlarsanızkullanıcıların markayla bir bağ kurmayacağını tahmin etmek çok zor değil.

Çözüm iletişimden geçiyor. Sohbet eden, cevap veren,seviyeye inen ya da çıkan, anlayışlı, sempatik bir havaya bürünen markanınsosyal medyada yolu açık.