Günümüzde iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle önemlibir boyut kazanan sosyal medyada markalar, etkileşim sayılarını artırmak içinne yapıyorlar ve dijital iletişime marka çalışanlarının katkısı ne?
Dijital dünyanın gereksinimlerini, yaratıcılıklarını,analitik bakış açılarını hem marka hem de marka çalışanları tarafından ele alanRed and Grey Media Kurucu Ortağı Furkan Reis, “Dijital İletişime MarkaÇalışanlarının Katkısı” başlıklı bir yazı kaleme aldı.
Furkan Reis’in “Dijital İletişime Marka ÇalışanlarınınKatkısı” başlıklı yazısı:
Sosyal medya üzerinde iletişim stratejisini oluşturan yada mevcut iletişim stratejisini dijitale uyarlayan markaların sosyal medyadakibeklentileri doğal olarak dijitale özgü faydalar oluyor.
Çift taraflı iletişim, ağızdan ağıza pazarlama, duygusalbağlılık yaratma, süper fanlar gibi konular ekseriyetle dijitalin katkısıdiyebiliriz.
Sosyal mecralarda tasarlayıp bir araya getirdiğimiztopluluklar bizimle iletişime geçmeyi, etkileşimde bulunmayı tercih ederseamaçlarımızdan birine ulaşmış oluyoruz. Peki her gün markamızla muhatap olan,markayı en içten tanıyan çalışanlarımızla sosyal medyada aynı etkileşimiyaşayabiliyor muyuz?
Bir markanın aylık ortalama 20 içerik paylaştığınıdüşünelim. Bu 20 içerik özenle seçilmiş, markayı anlatmaya muktediriçeriklerdir. Aynı içerikleri çalışanlarımızın da görmesini, okumasınısağlamamız gerekiyor. Hem içerisinde bulunduğu organizasyonu daha iyi anlamasıhem de sahiplenmesi için iletişimde kalmak gerekiyor. Bunu bir gereklilikolarak görebiliriz.
Gerekliliğin yanına bir “sahip olursam çok iyi olur”ekleyelim. Bu da çalışanlarımızın bizim paylaştığımız içerikleri paylaşmaları.Bunun sayısız faydasından en etkili olan ikisini inceleyelim.
Birincisi marka elçiliği. Edelman Trust Barometeraraştırmasına göre firma çalışanı birçok başlıkta firmanın CEO’sunu ya dailetişim kanallarını ikna edicilikte geride bırakıyor. Yani özetle markahakkında en çok güvenilen marka içi görüş çalışandan geliyor. Markamızla ilgilibir içerik çalışan tarafından paylaşılırsa etkili bir marka elçisine sahipolduk demektir.
İkincisi ise yüksek erişim gücü. Sosyal mecralarınalgoritmaları etkileşime girilen içeriğin daha fazla gösterilmesi üzerinekurulu. Marka içerik paylaştı. 200 kişi beğendi, 20 kişi paylaştı ve içerik3.000 kişiye gösterildi. Markanın çalışanları devreye girdiğinde bu paylaşımınüzerine 50 paylaşım daha gelirse erişimi her seferinde %50-100 arttırmak mümkünolacaktır.
Peki şahsi profillerinde çalıştığı şirkete ait markanıniçeriklerinin görünür olmasını pek de önemsemeyen çalışana bunu nasılyaptıracağız? Bilinen en eski yöntemle. Çalışanları bu konuda ödüllendirmekten kaçınmamak gerekiyor. Çalışanlarmarka elçiliği başlığında yaptıklarından ödül kazanabilirler. Bu hem markanınetkili iletişim ve erişim gücünü artırırken hem de çalışanı soktuğunuz sadakatprogramı çalışanı mutlu edecektir.