Dijital medya, günlük hayatın bir vazgeçilmesi halinegeldi. Sosyal platformları kullanan kurumsal firmalardan biriyseniz, sizleriçin profilinizde paylaştıklarınız, güncellemeleriniz ne kadar önemli ise,görsel profilinize, tasarımlarınıza da bir o kadar önem vermeniz gerekmektedir.

 

Sosyal medyanın hayatımızda, ticaretimizde, pazarlamastratejilerimizdeki önemi arttıkça, içerik paylaşımlarının yanında görselkaygılar da artmaktadır. Dijital dünyanın gereksinimlerini, yaratıcılıklarını,analitik bakış açılarını hem marka hem de marka çalışanları tarafından ele alanRed and Grey Media Kurucu Ortağı Furkan Reis, sosyal medya mecralarında yayınyapan markaların hedef kitleleriyle buluşurken dikkat etmeleri gereken enönemli unsurlardan biri olan görsel tasarımların nasıl olması gerektiği ileilgili bir yazı kaleme aldı.

 

Furkan Reis’in “Sosyal Medya İçeriklerinde Tasarımİpuçları” başlıklı yazısı:

Sosyal medya içerikleri, metin ve görsel olarak birbütünlük sunmaktadır. İyi bir yazılmış bir metin ile iyi tasarlanmış birgörseli bir araya getirdiğinizde vermek istediğiniz mesajı en efektif şekildehedef kitlenizle buluşturabilirsiniz.

Sosyal medya mecralarında yayın yapan markaların hedefkitleleriyle buluşurken için dikkat etmeleri gereken en önemli unsurlardan biride içeriklerinin görsel tasarımları olmalıdır. Ülkemizde internet kullanan 46.3milyon kişiden 42 milyonu aktif bir şekilde sosyal medya kullanıyorken; sizin,rakiplerinizden farklılaşarak mesajınızı hedef kitlenizin dikkatini çekecek birgörsel tasarım ile sunuyor olmanız gerekiyor.

Öncelikle markanızın sosyal medya iletişim stratejisidoğrultusunda hangi sosyal medya mecralarını kullanacağınızı belirliyor olmanızgerekiyor. Çünkü her bir sosyal medya mecrasının görsel tasarım boyutlarıbirbirinden farklıdır.

Yine stratejiniz doğrultusunda kullanılacak mecra ilebirlikte yapacağınız görsel tasarımda bulunduğunuz sektör ve hedef kitlenizinyapısı, görsel tasarımınız içerisinde önemli bir unsur olarak varlığınıgösterecektir. Genç dinamik bir hedef kitleye hitap ederken canlı renklerigörsel tasarımınızda kullanmaktan asla korkmayınız.

Artık sosyal medya kullanıcıları takip ettiklerimarkalardan tek düze iletişim mesajları görmek istemiyor. Bu yüzden hedefkitlenizin dikkatini çekmenin bir diğer yolu da görsel tasarımınızda birhikayeleştirme önem kazanıyor. Özellikle kullanıcıya life style görseltasarımlarla mesajınızı iletirseniz, daha çok dikkatini çekerek sizinleetkileşime geçmesinde büyük bir fayda sağlarsınız.

Görsel tasarımlarınızı gerçekleştirirken dikkat edilmesigereken bir diğer husus ise stok fotoğraf kullanımı. Sosyal medya iletişimisergileyen markanın görsel tasarımında kullanacağı hedef kitlesinden bağımsızbir stok görsel, hedef kitlenin marka ile olan arasındaki bağı görselzedeleyerek efektifliğini yitirmesine sebebiyet verecektir.

Tasarlayacağınız sosyal medya görsellerinde markanızınmesajını mümkün olduğunca sosyal medya içerik metninde yer vermeniz, görselaçıdan tasarımınızı sadeleştirerek daha kaliteli bir görünüm kazanmasınayardımcı olacaktır. Zaten özellikle Facebook ve Instagram, medya satınalmasüreçlerinde görsel tasarımlardaki metinler için %20 kuralı uygulamaktadır. Buda sizi ister istemez reklam vereceğiniz tasarımda kullanacağınız metin boyutunuazaltmanıza yönlendirecektir.

Dikkat edilmesi gereken tüm bu unsurların yanı sıra sonolarak da, telif konusuna dikkat edilmesi gerekmektedir. Kullanacağınızgörselleri seçerken arama motorlarının indekslemiş olduğu birçok görselin telifhakkının olduğunu belirtmekte fayda var. Telifsiz görseller içinse ücretli veücretsiz birçok kaynak web sitesinden yararlanabilirsiniz.