Bilişim alanında araştırmalar yapan ve teknolojinin gelişimini inceleyen IDC, Seagate’in desteği ile 2025 yılında veri üretiminin ve depolamanın geleceği durumu araştırdı. Rakamlar, 2025 yılında dünya genelindeki veri miktarının 163ZettaByte’a ulaşacağını gösteriyor. Dikkat çeken detay ise, bu verilerin yüzde 60’ını işletmeler oluşturuyor olacak. İnsanlar teknolojik cihazlar ile günde 4800 kez yani her 18 saniyede bir etkileşime girecek. 2016 yılında, dünya genelinde oluşturulan dijital veri miktarı 16ZettaByte (ZB)* oldu. Seagate tarafından daha önce yapılan açıklamalarda 2020 yılında bu rakamın 44ZettaByte’a ulaşabileceği belirtiliyordu. IDC’nin son araştırma sonuçları gösteriyor ki veri miktarı katlanarak artacak ve 2025 yılında 163ZB’ye ulaşacak. Araştırmaya yönelik değerlendirmelerde bulunan Seagate Türkiye Yöneticisi İlknur Baydak, şu anda dünya genelindeki dijital verilerin yüzde 30’unun işletmeler tarafından oluşturulduğunu ve 2025’te ise bu oranın yüzde 60’a ulaşacağını vurguladı. İşletmelerin oluşturacağı veri miktarının bu denli hızlı artmasıyla veriyi koruma ihtiyacının da artacağını belirten Baydak, “Korunması gereken veri miktarı da %90’a ulaşacak. Kurumsal mali veriler, kişisel bilgilerin ve tıbbi kayıtların içinde olduğu veriler ilk sırada yer alacak.” uyarısında bulundu.
Teknolojiyle Her 18 Saniyede Bir Etkileşim Halinde Olacağız! Baydak, verinin depolanacağı yerin de değişeceğine vurgu yaparak; şu anda verilerin yüzde 24’ünün PC’lerde depolandığını, 2025’te bu oranın yüzde 10’a düşeceğini; mobil depolamanın ise yüzde 5’ten yüzde 12’ye çıkacağını söyledi. İnsanların herhangi bir müdahalesi olmadan veri oluşturan cihazların arttığını belirten İlknur Baydak, 2025 yılında teknolojik cihazlar ile günde 4800 kez, yani her 18 saniyede bir etkileşime gireceğimizi belirtti.
Verinin Şekli de değişiyor! Araştırmaya göre geçen 10 yıllık sürede verinin artışı eğlence içeriğiyle oldu. Önümüzdeki 10 yıllık sürede ise güvenlik, kontrol ve verimlilik odaklı içerikler nedeniyle artış olacak.
Microsoft’tan dünyanın en güçlü oyun konsolu: Microsoft, eski adı Project Scorpio olan dünyanın en güçlü oyun konsolu olan Xbox One X’i duyurdu. Yeni model halen satışta olan konsollardan yüzde 40 daha güçlü bir donanıma sahip. Yeni modelle beraber 22’si konsola özel, 42 oyun da tanıtıldı. ABD’nin Los Angeles şehrinde 13-15 Haziran tarihleri arasında gerçekleştirilecek E3 fuarı öncesinde özel bir etkinlik düzenleyen Microsoft, yeni oyun konsolu Xbox One X’i tanıttı. Mixer üzerinden 4K olarak canlı yayınlanan etkinlikte 22’si’ konsola özel, 42 oyun tanıtıldı. Dünyanın en güçlü konsolu olan Xbox One X oyunları oynamak konusunda en iyisi olmak için tasarlandı. Microsoft’ta Xbox ekibinin başındaki isim olan Phil Spencer, Xbox One ailesinde her oyunun çalışacağının altını çizdi. Ayrıca Xbox One X, varolan oyun kütüphanesini, daha hızlı ve daha yüksek FPS’de çalıştıracak. Xbox One X geçmişteki, günümüzdeki ve gelecekteki en iyi oyunları oynatan tek konsol olmak için geliştirildi. Tüm Xbox One aksesuar ve oyunları Xbox One X ile uyumlu olarak kullanılabilecek. Spencer, Xbox One Geriye Uyumluluk özelliğinin yaklaşık 400 popüler Xbox 360 oyunu ile genişleyeceğini açıkladı. Yeni konsol Crimson Skies gibi orijinal Xbox klasiklerini de destekleyecek. Gears of War 4, Forza Horizon 3, Minecraft, Resident Evil 7, Final Fantasy 15, Tom Clancy’s Ghost Recon Wildlands, Rocket League ve onlarca popüler Xbox One oyunu Xbox One X’in gücünü ücretsiz güncellemelerle yaşayabilecek. Tüm bu oyunlar Xbox One X’te gerçek 4K çözünürlüğünde oynanabilecek.
Yüzde 40 daha güçlü Xbox One X dünyanın en güçlü konsolu 7 Kasım’da piyasaya sürülecek. Yeni konsol herhangi bir konsoldan yüzde 40 daha güçlü olması ile gerçek 4K deneyimi imkânı sunacak. 1080p televizyonlarda bile daha iyi görüntü verecek olan Xbox One X, 4K Blu-ray oynatıcıya da sahip. Ayrıca yeni konsol video ve oyunlarda HDR ve Dolby Atmos desteği de sunuyor.