Sondönemlerde özellikle internet satışlarına yönelik telefonla vatandaşlarınaranarak, aldatıcı bilgiler verilmesi ve rahatsız edilmesi konusunda tüketicişikayetleri artıyor. Tüketiciler, çoğunlukla abonesi olmadıkları internet servissağlayıcılarının hizmetlerini satmaya çalışan bazı tele satış ekipleritarafından sürekli olarak rahatsız edildiklerini ve yanlışbilgilendirildiklerini dile getiriyorlar. Kişisel bilgilerinin güvende olmadığıendişesini taşıyorlar. Özel abone bilgilerinin başkalarının eline geçmesioldukça tehlikeli ve yasa dışı bir durumu da ortaya çıkarıyor. Telekomünikasyonsektörü açısından olumsuz bir algı yaratan sorunun kısa sürede çözülmesigerektiğini tespit eden Serbest Telekomünikasyon İşletmecileri Derneği(TELKODER), hem müşterileri hem de internet hizmeti sunan şirketleri mutluedecek bir çalışmaya imza atarak Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu’nunkurulmasına öncülük etti. Türkiye’de önde gelen internet servissağlayıcılarının katılımıyla kurulan komisyon, aldığı kararlarla aldatıcı verahatsız edici telefon tacizlerine son veriyor.

 

Tüketicilerintelekomünikasyon sektörüyle ilgili en çok şikâyet ettikleri konular arasında;bazı satış ekiplerince abonesi olmadıkları şirketler adına sürekli aranmalarıyer alıyor.  Maruz kalınan bu telefon tacizleri tüketici memnuniyetiaçısından da olumsuz sonuçları beraberinde getiriyor. Telekomünikasyonsektöründeki şirketler cephesinde ise bu sorun ortadan kaldırılması gereken enönemli konuların başında geliyor.

Telekomünikasyonsektörünü temsil eden TELKODER’in çabalarıyla sektördeki şirketler bir arayagelip, bu önemli sorunu çözmek üzere fikir birliğine vararak Bayi SorunlarınıÇözme Komisyonu’nu kurdu. Komisyonun konunun çözüme ulaştırılması içinbaşlattığı çalışmaların kısa sürede sonuç vermeye başladı. İnternet hizmetisunan şirketlerin temsilcilerinden oluşan komisyon, bu duruma neden olan telesatış organizasyonlarının tespit edilmesi ve zarar görecek işletmelerin bukonularda haberdar edilmesi yönünde faaliyetler yürütüyor. Çalışmalarıkapsamına; bayileri, alt bayileri, bağlantılı kişileri ve bayiler adına hareketeden tüm aracıları alan komisyonun başkanlığını ve idari süreçlerini iseTELKODER üstleniyor.

 

TELKODERYönetim Kurulu Başkanı Yusuf Ata Arıak vatandaşlarıyaşadıkları bu durumdan kurtarmak üzere komisyonun kurulmasına liderlikettiklerini belirterek sözlerine şöyle devam ediyor: “Sektörümüzde özellikleinternet aboneliklerine ilişkin satışlarda, tüketicilerin aldatıcı bilgiler ileçok sayıda aramaya maruz bırakılarak rahatsız edildiğini tespit ettik. Elbettetüketiciler de çeşitli mercilere şikayetlerini dile getiriyordu. TELKODERmisyonu gereği bu sorunun çözümü için inisiyatif aldı. Hızlıca çözüme ulaşmakiçin ilgili şirketleri, karşılıklı haklarını da gözeterek bir çalışma komisyonualtında bir araya getirdi. Sektörün yararı, şirketlerin itibarı ve tüketicihaklarının korunması temeline dayanan bu komisyonunun verimli bir dönemi debaşlattığını görüyoruz.

 

“Kişisel verilerim güvende değil endişesi ortadan kalkacak”

BayiSorunlarını Çözme Komisyonu’nun yürüttüğü çalışmalarla tüketiciler, kişiselverilerinin internet hizmeti aldıkları şirkette güvende olmadığı endişesindenkurtulacaklar. TELKODER Başkanı Arıak, çalışma komisyonunun şirketlerede Kişisel Verilerin Korunması Kanunu’nun esaslarını doğru bir şekilde yerinegetirme noktasında yardımcı olacağını belirterek, “KVKK doğrudantelekomünikasyon şirketlerini ilgilendiriyor. Kişiselverilerin tamamına yakını sektörümüzde yer alan şirketler tarafından saklanıyor.Bu kanunu şirketler çok iyi anlamalı ve bu kapsamda biz de çalışmalaryürüteceğiz. Yakın zamanda arkadaşlarımızın yer aldığı bir heyet KişiselVerileri Koruma Kurumunu ziyaret etti ve ne tür çalışmalar yürüteceğimizkonusunda araştırmalarımız da sürüyor. Bayi Sorunlarını Çözme Komisyonu bunoktada da işletmecilerimize yardımcı olacak.” dedi.