DefneTelekomünikasyon Genel Müdürü Oğuz Haliloğlu, Hindistan'dadüzenlenen Convergence India 2018'e katılan tek Türk panelist oldu.

  OğuzHaliloğlu, bu yıl 26'ncısı düzenlenen ve teknoloji dünyasının önemlietkinliklerinden biri olan Convergence India 2018'de Big Data (Büyük Veri) veAnaliz hakkında sunum yaptı.

  ConvergenceIndia 2018'e Türkiye’den katılan tek isim olarak ülkemizi temsil eden OğuzHaliloğlu Big Data ile ilgili "Big Data'nın büyük ve çok yönlü olmasıönemli. Anlamlı veriler çıkarılabilecek veri toplanması gerekiyor. Big Data'dagerçek verim yapay zekâ ile ortaya çıkıyor. Yapay zekâ, büyük veriye bakarkengöremediğimiz ilişkiler kurmamızı sağlayarak hedefe yönelik kesin sonuçlarveriyor.

  Faaliyetgösterdiğimiz alanda, telekomünikasyonsektöründe yapay zekânın önemi büyük. Gerçek zamanlı harmanlanmış büyük verininyapay zekâ ile analiz edilmesi sayesinde operatörler, abonelerininihtiyaçlarını doğru zamanda belirleme imkânı buluyor. Yapay zekânınanlamlandırması sayesinde hedefe ve hedefin ihtiyacına yönelik çözümler,servisler üretebiliyor. Bu sayede satış gelirleri ve başarı oranıartıyor." açıklamasını yaptı.

BigData'yı çok sayıda kum tanesi yanında az sayıda petrolsahasına sahip koca bir çöle benzeten Oğuz Haliloğlu, çöldeki petrol sahasınınancak yapay zeka ile en verimli ve doğru şekilde bulunup işlenebileceğinibelirterek yapay zeka olmadan Big Data'dan istenen verimin elde edilemeyeceğinivurguladı.

DefneHakkında

  Kurulduğu1996 yılından itibaren iletişim ağları için telekom çözümleri, yazılım ürünlerive hizmetler sağlayan Defne, kendi dalında önde gelen global bir firmadır.

  Defne’ninsunduğu yenilikçi çözümler abone deneyimini arttırırken, mobil operatörlerin veservis sağlayıcılarının her potansiyel çağrıyı başarıyla sonlandırarak geliredönüştürmelerini sağlar. Farklılaşmış yenilikçi ürün portföyüyle mobilpazarlama, çağrı tamamlama, mesajlaşma, roaming, filtreleme ve OSS/BSSçözümleri sunan Defne, ürünlerini profesyonel ve yönetilen servis hizmetleriyledestekler.

OrtaAsya’dan Orta Doğu’ya, Asya-Pasifik Bölgesi’nden Afrika’ya, Avrupa’dan GüneyAmerika’ya 20’den fazla ülkede 500 milyon üzerinde aboneye servis veren 25’tenfazla mobil operatör, Defne’nin çözümleri ve hizmetleri ile abone sadakatini veyıllık gelirlerini arttırmaktalar. Yetenekli insan kaynaklarının zenginliği veIN, IVR, mesajlaşma alanlarındaki uzmanlığı, Defne’ye mevcut müşteri altyapısıile hızla entegre olabilecek güvenilir ve ölçeklenebilir çözümler sunma imkânıverir.

Şirketmerkezi İstanbul, Türkiye’de bulunan Defne’nin Dubai, BAE ve Noida,Hindistan'da da ofisleri bulunmaktadır. Defne birden fazla yılda DeloitteTeknoloji Fast 500 EMEA ve Deloitte Teknoloji Fast 50 Türkiye programlarındasıralamaya girmiştir. Defne GSM Association (GSMA) üyesidir.