İlk  oluşum sırasında  sema ile arzın ( yer yüzünün) bir biri ile bitişik olduğunu Kua’an-ı Mucizül  Beyen bizlere bildirmektedir.Bu konuda Bediüzzaman:” Semavat,ayaz bulutsuz,yağmur yağdıracak bir kabiliyette olmadığı gibi,arz da kupkuru,nebatatı,bitkileri yetiştirecek bir şekilde değildi.Sonra ikisinin de yapışık durumları bir birinden ayrılarak,birisinden su öbüründen bitkiler çıkmağa başladı.”diye bu konu da bizlere bilgi vermektedir.Eğer bitişik halde kalmış olsaydı istifade edilmez ve yaşanmaz bir halde olurdu.Cenab-ı Hak onları bir birinden ayırmak sureti ile bizim istifademize sunmuştur.Semadan yağmur ve nebata ta can veren su indirerek yerde çeşitli gıdaların üremesini hazırlamıştır.Bunların böyle olmasının tümü özellikle insan için olduğun da şüphe yoktur.Çünkü kainat’ın yaratılmasında ki esas maksat insandır.Kozmorafyanın, veya Astrominin ifade ettiği gibi: Big-Bang teorsi ( Büyük patlama ) sonucunda parçaların etrafa savrularak bir biri etrafında dönmeye başlayıp, cazibe,çekim kanunu ile bu günkü hali aldığı ifade edilmektedir.Öyle bile olsa bunu patlatan ve bu güne kadar hiç aksamadan ortalama beş milyar senedir dönmeye devam eden  mükemmel bir  düzenin bir idare edeni olmadan olması akıl dışıdır.Dünyanın düzenini bozmadan, gece- gündüzün olması,mevsimlerin düzenli bir şekilde devir daim etmesi onu idere eden bir güç ve kudret sahibi olmadan olması hiç mümkünmüdür.Yine Kur’an-ı Kerimde:” Biz her şeyi sudan yarattık” ibaresi ,nebati olsun ,hayvani olsun hayatlarını devam ettiren gıdalar ancak arz  ve semanın bir birine yardım etmesi ile olmaktadır.Bunun arkasında  önemli bir perde daha varki: Allah Rasulün’ün hadis-i şeriflerinde şöyle arz edilmektedir.”Allah önce benim Nurumu yarattı” ifadesidir.Demek ki ilk yaratılan Rasulullah’ın Nurudur.Onun Nurundan yaratılan madde-i Aciniye ( bir bakıma bu madde yoğrulmuş bir hamur misali) bütün seyyarat ve şemsi,Güneşi o nurun macun ve hamurundan yaratılmasına işaret edilmektedir.Hadis-i şerifin tefsiri; Mesnevi.Buradan anlaşılan güneşin ısı ve ışık vermesi Nuru Muhammedinin Nurunun birer aksidir,yansımasıdır. Allah ; Rasulullah’ın Nurunu alemden çekse alem söner ışık kalmaz, kainat söner.Yine başka bir Ayet-i Kerimede:”Onlar ,daha acip olan birinci yaratılışlarını kabul ettikleri halde, daha kolay olan ikinci yaratılışlarını uzak görüyorlar” kelamın arkasında haşir ve neşri de ifade etmektedir.Yani ilk yaratılıştan ikinci yaratılışın daha kolay olacağı beyan edilmektedir.Çünkü ortada yaratılmış bir çok örnek bulunmaktadır.Örneği olan bir şeyi  ortaya koymak elbette daha kolaydır.Demek oluyor ki ; Yaratan da yaşatan da,rızkımızı veren de, Kainat-ı Tanzim edip idare edende odur. Bu hamur daha çok su götürür biz kısa kesiyoruz. Alemlerin Rabbine emanet olun..