Türkiye ve Ortadoğu’da kampanyalar gerçekleştiren Influencer Marketing Network CC Media House Direktörü Güven Çelikkaya, Influencer Marketing’in (Fenomen Pazarlama) hızla popüler bir pazarlama yöntemi olmasıyla, zaman zaman kavram kullanımı açısından Celebrity Marketing (Ünlü Pazarlaması) ile karıştırılmasına sebep olduğuna dikkat çekerek, “Influencer Marketing ve Celebrity Marketing birbirinden oldukça farklıdır. Celebrity marketing, özellikle geleneksel mecralarda yer alan ünlü bir kişinin popülaritesini kullanarak ürün tanıtılmaya çalışılır. Özellikle TV gibi yüksek erişimli mecralardaki tanıtımlar, tüketiciler tarafından doğrudan reklam olarak algılanmakta veetkisi sınırlı olmaktadır. Influencer Marketing ise tamamen tavsiye temelli bir pazarlama yöntemidir. Influencer’ların yaptıkları tanıtımlar, takipçileri tarafından deneyim paylaşımı ve tavsiye olarak algılanır, bu sebeple çok daha başarılı olmaktadır. Araştırmalar, özellikle Youtube izleyicisi olan gençler Influencer’ların tavsiyelerine, geleneksel mecralardaki ünlülere oranla yüzde 70 daha fazla güvendiğini ortaya koyuyor. “ dedi.   Influencer bütçesi TV’den 10 kat daha az Güven Çelikkaya son olarak dijital platformlarda kampanyaların etkisinin ölçümlenmesinin oldukça kolay olduğunu, günümüzde tüm markalarının özellikle kampanya yatırım dönüşlerine (ROI) odaklandıklarını sözlerine ekledi . Yapılan tüm araştırmaların influencer marketing kampanyalarının yatırım dönüşlerinin, geleneksel mecralara göre 6 ila 10 kat daha etkili olduğunu belirten Çelikkaya, “Influencer Marketing kampanyalarına yatırılan ortalama her bir dolar karşılığında ortalama 6 dolar kazanılmış medya değeri elde ediliyor’’ dedi.   Güven Çelikkaya influencer marketing ile celebrity marketing uygulamaları arasındaki farkların kampanyanın hedeflerine ve başarısına doğrudan etki ettiğini belirterek iki uygulama arasındaki farkları şöyle sıraladı:   Celebrity Marketing, sadece ünlü kişilerin bir ürün veya markanın tanıtımını yaptığı pazarlama yöntemidir. Influencer Marketing’de ise Influencer’ın milyonlarca hayranı olması gerekmez. Kendi çevresinde ve sosyal ağlarında sınırlı bir etkiye ve erişime sahip olan kişi de bir Influencer’dır ve Influencer Marketing kampanyalarında yer alabilir.   Celebrtiy Marketing’de insanların ünlü kişiyi idol alarak marka ile kendisini ilişkilendirmesi ve ürünü satın alması beklenir. Influencer Marketing’de ise güven temelli ilişkiler söz konusudur. Paylaşımlar tavsiye niteliğindedir ve deneyim paylaşımı niteliğindedir. Kişiler üzerinden marka/ürün hakkında bir algı oluşturulur. Bu algı sonucunda satış ya da bilinirlik amaçlanır.   Celebrity Marketing’de ünlülerin beğenileri görülecek, duyulacak ancak etkileşime imkan vermeyecek şekilde tasarlanmıştır, mümkün olduğunca çok insana ulaşmayı hedefleyen bir stratejidir. Influencer Marketing’de ise, influencerlar sürekli takipçileri ile diyalog halindedir. Bu şekilde erişimden ziyade etkileşim daha ön plana çıkmaktadır. Bu nedenle de paylaşımları geri bildirimlere daha açıktır. Başarılı yürütülen Influencer Marketing kampanyalarında, Influencer’lar markanın sadece reklam yüzü değil aynı zamanda tüketici ile sürekli diyalog halindeki marka elçileri konumuna gelmektedir.   Celebrity Marketing’de, ünlü kişi marka mesajının yüzüdür. Marka tarafından belirlenmiş senaryo ve içerik ünlü kişi tarafından paylaşılır ya da marka üzerinden dağıtılır. Marka, ünlüleri bir mesaj aracı olarak kullanır. Influencer Marketing’de influencerlar içeriğin yaratıcısı konumundadır. Kendi yaratıcılıklarını kullanarak ve takipçilerinin beğenilerine uygun şekilde hareket ederek içerik üretirler. Bu da içeriği özgün ve doğal kılar, bu yüzden de etkisi marka tarafından hazırlanmış senaryolu reklam içeriklerine göre çok daha yüksektir.   CC Media House hakkında: CC Media House, Influencer Marketing ve Online Video İçerik alanında Türkiye ve Ortadoğu bölgelerinde faaliyet gösteren bir Influencer Marketing Network’üdür. CC Media House anlaşmalı olduğu Youtuber, Twitch TV Yayıncısı, Instagram ünlüsü gibi sosyal ağlarda yüksek takipçi sayılarına sahip internet yetenekleri ile markalara yönelik “doğal reklam içerikleri” ve ‘’marka entegrasyonlu video içerik’’ çalışmaları yapmaktadır.   Eğlence, oyun, moda & makyaj, teknoloji ve lifestyle gibi birçok alanda içerik üreten sosyal medya yetenekleriyle beraber, markalar yönelik hem Türkiye hem de Ortadoğu bölgesinde global birçok marka ile yüzlerce farklı online içerik üretimi gerçekleştirilmiştir.