Facebook'un aktif kullanıcı sayısı 2 milyarı aşarken,Instagram da 1 milyar kullanıcıya hızla yaklaşıyor. 25 milyonu aşkın kurumsalhesabın yer aldığı fotoğraf paylaşım ağı, özel teklif ve kampanyalar içinmarkaların en sık kullandığı kanallar arasında yeralıyor. Sosyal ağların bu denli aktif kullanımı, siber saldırganların daodağını Facebook, Instagram, Twitter gibi platformlara yönlendirmesine nedenoluyor. 40 bin sahte sosyal medya hesabını inceleyen ZeroFOX Research, dolandırıcılıkamaçlı sahte sosyal medya hesaplarının sadece iki yılda 11 kat artmış olduğunudikkatlerimize sunuyor.

Instagram tarafından paylaşılan verilere göre, her gün200 milyonu aşkın Instagram kullanıcısı, markalara veya önemli kişilere aitprofilleri ziyaret ediyor. Sosyal medyadan sunulan teklif ve kuponlar, sibersaldırganların da en çok başvurduğu dolandırıcılık yöntemlerinden birisinioluşturuyor. ZeroFOX Research araştırmasında, dolandırıcılık amaçlı açılansahte hesapların %48'inin, zararlı linklere yönlendirmek için kullanıldığıgörülüyor. Sahte hesapların %38'i ise, sosyal medya kullanıcılarını kimlikbilgilerini çalmaya yönelik oltalama (phishing) sayfalarına yönlendiriyor.Üstelik araştırmaya göre dolandırıcılar, saldırılarının etkisini artırmak içinInstagram ve Facebook gibi platformlarda reklam vermekten de çekinmiyor.

Sosyal medya, markalar için kurtlar sofrasına dönüşüyor

Sosyal medya kullanımının artmasıyla birlikte, sibersaldırılar da odağını sosyal ağlara yöneltiyor. Sahte hesaplar, halka mal olmuşmarka ve kişilere ait hesapları ele geçirme, veri kaybı ve müşteridolandırıcılığı gibi pek çok vaka hem son kullanıcıyı hem de hesap sahiplerinirisk altında bırakıyor. Başta Facebook, Twitter ve Instagram olmak üzeresosyal, mobil ve dijital platformlar siber güvenlik için yeni bir cepheyedönüşmüş durumda. Üstelik bu platformların devasa ölçeği ve güvenilir doğasınakarşın, yetersiz bir görünürlük sunması şirketlerin işini zorlaştırıyor.Markalar, hedefli çalışan oltalama saldırılarından, sahte hesaplara kadar pekçok tehditle karşı karşıya kalıyor. Bu tehditlere etkin yanıt vermek için,sosyal medyaya ve dijital iletişim kanallarına odaklı çalışan bir korumaçözümüne ihtiyaç duyuluyor.

Comparex TURKEY güvencesiyle Türkiye'de şirketlerin sosyalmedya ve dijital iletişim kanallarını koruyan ZeroFOX, şüpheli profilleri,oltalama saldırılarını, giriş bilgisi ihlallerini ve konum tabanlı tehditleritespit eden ve çözüme kavuşturan teknoloji altyapıları sunuyor. Patentli birteknoloji olan ZeroFOX, her gün sosyal medya ağlarında, forumlarda, habersitelerinde, blog sayfalarında, uygulama mağazalarında yer alan milyonlarcagönderiyi, hesabı ve mesajı işleyip koruyor. ZeroFOX, ileri seviyeteknolojisiyle arama motorlarının dahi tespit edemediği web sitelerindeki (deep& dark web) gönderiler üzerinde de tarama yapabiliyor.

Sosyal ve dijital platformların marka iletişimindetaşıdığı risklerin, dünya genelinde şirketler tarafından hızla fark edildiğiniifade eden Comparex TURKEY CEO’su Irmak Pakdemir, "Bugün siber suçlularındüzenlediği saldırılar, şirketlerin boyutu, sektörü ya da konumu her ne olursaolsun büyük zararlara neden olabiliyor. Dünyanın dört bir yanında markalarıkendilerine yönelik dijital tehditlerden koruyan ZeroFOX’un Türkiye’deki iş ortağıolarak, ülkemizdeki şirketleri ve markaları da dijital kanallar üzerinden gelenhedefli saldırılardan korumak arzusundayız." dedi.