İslâm Dini temizlik dinidir. Dinimizde maddi ve manevi temizliğe önem verilmiştir. Temizlik İlahi vahiyle emredilmiş ve Kuran-ı Kerimde ; “Ey (elbisesine) bürünen(Resulüm).Kalk,artık (insanları) uyar. Ve Rabbini büyükle(yüceliğini an).Ve elbiselerini(öz benliğini) temiz tut.”[1] Buyurmaktadır. Yüce Allah(c.c) temizliği ve temiz kullarını sever. Ayet-i Kerimede ; “Şüphesiz Allah hem çok tövbe edenleri,hem de çok temizlenenleri sever.”[2] Buyurmaktadır. Peygamber Efendimizin de(s.a.v)  Hadis-i Şeriflerin de temizliğin önemine ait bir çok sözleri vardır. “ Temizlik imanın yarısıdır.”  Buyurmuştur. Allah’ın rahmeti Resululah’ın  şefaati,melekler,sıhhat ve iman,temiz yerde vardır. İslam dini sıhhatin büyük  bir nimet olduğunu bildirmiştir.  Vücut,elbise ve çevre temizliği üzerinde durmuştur. Namazdan önce abdest almak ve gerektiğinde gusül(boy abdesti) almak ,vücudu temizleyici ve sıhhat kaynağıdır. Her hafta bir defa yıkanmak,Cuma namazına giderken boy abdesti almak,yemekten önce ve sonra elleri yıkamak,Peygamberimizin tavsiyeleridir.Peygamberimiz diş ve saç temizliğine de önem vermiş bu hususta şöyle buyurmuştur. “Ümmetime ağır geleceğini düşünmeseydim her abdest alırken misvak kullanmalarını(dişlerini temizlemelerini)emrederdim.” Ve “ her kimin saçı varsa (temizleyerek ve tarayarak) ona ikram etsin.”  Buyurmaktadır. İslam da temizliğin esası ; İmanda ,ibadette,ahlakta,kalp ve fikirde,vicdanda,dilde temizliktir. İman, ibadet ve ahlak temizliği;Allah’a ,Peygamberlere  ve inanılması gereken şeylere inanmak ve İlahi emirleri yerine getirmektir.Dilin temizliği; Kötü söz söylememek,Çocuklara dini ve milli duyguları aşılamak ve İslami bir terbiye ile onları yetiştirmektir. Kuran-ı Kerimin birçok ayetlerinde,Hz.Peygamberin Hadislerinde ve örnek hayatında temizliğin önemi ve gerekliliği üzerinde durulmuştur. Temizlik bazı ibadetler için ön şart sayılmıştır. İslam dini, beden ve elbise temizliğini emrettiği gibi, kalp ve gönül temizliğini de emretmiştir. Beden ve elbise temizliği, görünen kir ve pisliklerin temizlenmesi anlamına gelir ve buna "maddi" (dış) temizlik denir. Dinimizin, üzerinde daha önem ve titizlikle durduğu temizlik ise kalp ve gönül (iç) temizliğidir. Kalbin temizliği, dünyevi ilişkiler boyutunda, insanın hemcinslerine karşı kötülük, kin ve haset gibi olumsuz duygulara kalbinde yer vermemesidir.Kalbin temizlenmesi, gerçek bir temizliktir. Bu temizlik, maddi olmayan anlamında "manevi" temizlik olarak nitelendirilmiştir. İslam dini gerek maddi, gerekse manevi temizliği önemle ve ısrarla emrettiğinden, bu iki tür temizlik için en genel anlamda "dini temizlik" nitelemesini yapmak da mümkündür. Üçüncü bir temizlik çeşidi ise, özellikle namaz ibadeti için öngörülen  "Hadesten taharet" “Necastten taharet” olarak isimlendirilen ibadet amaçlı maddi ve manevi  temizliktir.  Ebû Hüreyre'den rivayet edilen bir hadisi şerifte, Hz. Peygamber (s.a.s.): "Allah, sizden birinizin, tekrar abdest alana kadar bozulmuş abdest ile kıldığı namazı kabul etmez." [3] buyurmuşlardır. Necaset ise, insanın bedenine, elbisesine ve namaz kılacağı yere bulaşan maddi pislik demektir.  Namazın sıhhatli olabilmesi için bu pisliğin giderilmesi şarttır. [1] .Müddesir suresi.1-4 ayetler [2] .Bakara suresi,222. ayet [3] .Buhari