Kahramanmaraş Doğa Kolej’i geçtiğimiz hafta sonu bilim, sanat, spor ve müzik etkinliği düzenledi. Bu etkinliği görünce acaba okullarda kermes yerine öğrencilerin ürünlerini sergiledikleri böyle organizasyonlar olsa ne kadar harika olur dedim.

Sistemin suiistimali çocukları test, deneme ve sınav yarışlarına soktu. Çocuklar proje yerine raf dolusu soru bankaları biriktiriyor. Sözde eğitim koçları türedi “sıcak sıcak sorular” geldi diyor. Öğrencinin evinin önünden selfy çekiyor.

Milli eğitimin yakın ve uzak hedefleri kimin umurunda derseniz? Oysa “Uzak hedef” en genel seviyede eğitim sisteminin yetiştirmeyi ve ortaya çıkarmayı tasarladığı ideal insan tipini belirler. Uzak hedefler kaynağını ve dayanaklarını anayasadan alır.

 Milli eğitim Temel Kanununda: “Bir yandan Türk vatandaşlarının ve Türk toplumunun refah ve mutluluğunu artırmak öte yandan milli birlik ve bütünlük içinde iktisadi sosyal ve kültürel kalkınmayı desteklemek ve hızlandırma ve nihayet Türk milletinin çağdaş uygarlığa yapıcı, yaratıcı ve seçkin bir ortağı yapmaktır” denilmektedir.

 Uzak hedefleri daha anlamlı hale getirmek, hedeflerin anlaşılabilirlik ve uygulanabilirlik düzeyini artırmak için genel hedefler hazırlanır. Genel hedeflerde eğitim süreci içerisinde yetişmesi istenen ideal insan niteliklerinden oluşur.

Okul öncesi eğitimi: Türkçeyi doğru anlayabilme. Kendisinin ve yakınındaki insanların duygularını anlayabilme. Türkçeyi düzgün konuşabilme. Kendi davranışlarını yönetebilme.

İlköğretim: Türkçeyi etkili bir biçimde kullanabilme doğru yargı ve karar verebilme. Yurttaşlık görev ve sorumluluklarını farkında oluş. Beden ve ruh sağlığını koruyucu tedbirlere uyma Demokrasi anlayışını özümsemiş olma. Yeteneklerini deneyerek öğrenmiş olma.

Ortaöğretim: Bir iş alanının ve mesleğin temel bilgilerini kazanarak ülkenin ekonomik kalkınmasındaki rolünü kavramış olma. Mesleğinde ve günlük yaşamında teknolojik gelişmelere sağlıklı bir biçimde ayak uydurabilme. Türkiye Cumhuriyeti’ne karşı görev ve sorumluluklarının her an bilincinde olma. Kendisinin ve çevresinin sağlığını koruma. Yeteneklerini deneyerek uygulama konusunda güven kazanmış olma.

Yükseköğretim: Hür ve bilimsel düşünme gücüne sahip olma Geniş bir dünya görüşüne sahip insan ilkelerine saygılı olma. İlgi ve yetenekleri yönünde yurt kalkınmasına ve ihtiyaçlarına cevap verecek aynı zamanda kendi geçim ve mutluluğunu sağlayacak bir mesleğin becerilerine sahip olma. Zihin ve ruh bakımından dengeli ve sağlıklı şekilde gelişmiş olma.

Kahramanmaraş’ımızın eğitim ufkuna derinlik ve estetik katan, akademik başarılarını; sosyal, sanatsal, Kültürel ve sportif etkinliklerle taçlandıran Doğa Koleji’nin duyarlı, donanımlı öğrencilerini Milli Eğitim’in genel hedeflerine uygun bilim, sanat ve spor alanında düzenledikleri etkinlikten dolayı tebrik etmek gerekiyor.

Kahramanmaraş, Adana , Kayseri ve Gaziantep Doğa Okulları Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Halil Gürsoy, öğrenci, öğretmen velilere hitaben: “ben doktorum asıl alanım sağlık ama ülkemizi gelecekte yönetecek, devletimize katkı sağlayacak bireylere destek olmak amacıyla eğitimin içindeyim.” diyerek samimi bir eğitim gönüllüsü olduğunu ortaya koydu.

Alanda yıl içinde öğrencilerin yapmış olduğu ürünleri sergiledikleri örnekler yer aldı. Sergide öğrencilerin sosyal sorumluluk projeleri, TÜBİTAK etkinlikleri, bilim, kültür, sanat ve edebiyat gösterileri, sportif etkinlikler, sokak basketbolu, dans ve jimnastik gösterileri sergilendi.

 “DOĞAFEST” i gezmeye gelen misafirler Görsel sanatlar, Satranç, Robotik- kodlama, Ekoloji, Güzel sanatlar, sportif etkinlikler, t-MBA, Almanca, Oyunlar, danslar, deneyler, gösteriler, yarışmalar olan stantları tek tek dolaştılar.

Akşam ise sevilen sanatçılar Tuba ÖZAY, Zeynep DİZDAR ve Cüneyt ŞENTÜRK sahne alarak veli ve öğrencilere unutulmaz bir gece yaşattılar.

Özel hedeflere takılıp bir ders düzeyinde öğrencilerin kazanması gereken özellik ve davranışları genel hedef olarak vermekten vazgeçip böyle etkinliklerin daha da artması temennisi ile…