Şirketlerin kurumsal değerinin ölçütü artık tuğla ve harçvarlıkları, tesis, envanter ve boru hattı anlaşmaları gibi geleneksel araçlaradayanmıyor. Kurumsal değer, işin dijital yolculuğunun seviyesi ve dijitalleşmeiçin gelecek potansiyeli ile ölçülüyor. Page Executive, dijitalleşmenin, hızlıadaptasyon ve daha ayrıntılı analizlere göre şirketin tepki verebildiğini ifadeediyor. Böylece şirkete yeniden yatırım yapabilme olanağı sağlayarak belirlialanlardaki yatırım getirisini (ROI) belirlemesine yardımcı oluyor. PageExecutive Danışmanı Deniz Çakırgil Sezen,“Şirketler, kontrol ettikleri işletmelerdeki kilit rolleri değiştirme yetkisinesahip. Dijital dünyaya ayak uydurabilmek için bu değişimi gerçekleştirmelerigerekiyor.” diyor.

 

Yatırım firmaları dönüşümcü dijital liderlere ihtiyaçduyuyor

Yatırım şirketleri, dijitalleşme oranlarını anlayıpbenimseyerek firmalarına değer katacak liderlere ihtiyaç duyuyor. Dijitalleşme,daha fazla kazanım için hızlı değişimi kolaylaştırmakla birlikte pek çok farklıiş alanında gelişim imkânı sağlıyor. Ayrıca yine dijitalleşme sayesinde, işdünyasında hem avantaj hem de dezavantaj olarak görülebilen şeffaflık verekabette de artış gözlemleniyor. Özel sermayede, portföy iyileştirmelerinde dahaönce kullanılan çalışma modeli ve stratejilere kıyasla çok daha farklı bir yolizleniyor. Liderlerin, daha iyi değerlendirmeler yapabilmek için yeniçağıngereklerini kapsamlı bir şekilde benimsemeleri önem taşıyor.

 

Dijitalleşme sorgulama biçimlerini değiştiriyor

Günümüzde, verimliliğin tam kalbinde dijital çalışmabiçimleri yer alıyor. Dijitalleşme şirketlerin kazanç/kayıp belirlemelerine vedâhili, harici olarak daha etkin iş birliğine yardımcı oluyor. Ölçülebilir vehızlı yapısıyla tedarik zinciri ve satış pazarlama gibi pek çok alanda dakolaylıkla uygulanabiliyor. Dijital çalışma biçimleri, şirketlerin kazançlarıve kayıpları tespit etmesine ve dâhili ve harici olarak daha etkili bir şekildeiş birliği yapmasına yardımcı oluyor.

 

Hızlı gelişen dünyada sakin kalmak

 

Perakendeciler giderek, dijital kanallar, sohbet botlarıve sosyal medya aracılığıyla fiziksel mağaza perakendeciliğinin gelenekselmodlarını 24/7 küresel çevrim içi ağa bağlıyorlar.  Tedarik zinciri,lojistik, pazarlama, insan kaynakları ve satış konularında doğrudan etkileriolan bu tür stratejiler, dijital bir zihniyet ve net bir vizyon gerektiriyor.

 

Dijital Stratejiyi benimseyen liderler önem kazanıyor

Dijitalin en iyi şekilde benimsenebileceği ana alanlarınıbelirlemek ve bunun gelecekte işletmeyi nasıl etkileyeceğini açıklamak için birvizyon ve bir strateji geliştirmek oldukça önemli. Bünyesinde dijital rollerbarındıran departmanların dijital müdür atamaları gerekiyor. Bu doğrultudayapılan işe alımlar büyüme yolunda beklentilerin karşılanmasını sağlıyor.

 

Page Executive Danışmanı Deniz Çakırgil Sezen “Bazen,karar verenin belirsiz olduğu bir matris durumuyla karşılaşıyoruz. CFO, CEO'yarapor verir ve onu sıralamada CEO'nun ardında önemli bir paydaş olan yatırımcıtakip eder. Ancak tüm bu liderlerin, dijital dönüşümün, yatırım açısındangetirileri hakkında yeterli farkındalığa sahip olduklarını söyleyebilir miyiz?Ya da ortak bir çapraz işlevsel dijital vizyonu paylaştıklarını söylemek mümkünmüdür?” diyor ve ekliyor “Özel sermaye şirketleri, genel stratejiyi anlayıpkavramsallaştırarak doğrudan taktiksel uygulamasını sağlayacak dijitalstratejistlere ihtiyaç duyuyor.”diyor.

Kârlılığın doğası ve başarıyı oluşturan etkenlerdeğişiyor. Yeni becerilere ve temel yetkinliklere ek olarak inovasyonu da anaeğilimler arasında görmek büyük önem kazanıyor. Başarılı uygulamalar ile buyetkinlikler dijital çağda karlılığın anahtarı oluyor.