Milli Eğitim bakanı Ziya Selçuk liselerde 2020-2021 eğitim öğretim döneminde uygulamaya geçecek olan lise programı hakkında açıklamalarda bulundu. Her seferinde ısrarla üzerinde durduğumuz sistem “hükümetlerin değil devletin bir eğitim politikası olmalı” yönündeydi. Ama maalesef son 300 yıldaki eğitim politikaları başarılı olamadı. Sistem bir türlü oturmadı. Hele son dönemlerde aynı hükümetin bakanlarının farklı uygulamalarına tanık olduk. Son TEOG sınavı öncesi acele alınan ama detayları çok geç açıklanan, öğrencilerin sınavdan sonra da geç atlattıkları travmalara ve sürekli değiştirilen yüksek öğretim sınav sistemlerine şahit olduk.Sayın Bakan belli ki bu acele kararların vahim sonuçlarını görmüş olacak ki; uygulamaların sindire sindire ilerleyeceği vurgusunu yaptı. Şimdilik liseler ile ilgili planlama açıklandı ama 1-8. Sınıflar arası için de yakın tarihte değişiklik açıklaması yapılacak. Bakan Selçuk, lise tasarımında, okul profili değerlendirme, tasarım beceri atölyeleri, e-portfolyo, ve e-rehberliğin önemine değindi. Bu kararlar alınırken umarım okulların fiziki ve teknolojik altyapı durumları da göz önüne alınmıştır.Yeni sistemde disiplinler üstü bir yaklaşım benimsenecek. Yani deneyime yönelik eğitimin olması çocukların tecrübe ederek bir şeyler yapmaları, sadece bilgiyi hazır olarak alıp bunu tekrar etme noktasında başarılı olup olmadıklarının hafızaları ölçerek test edilmesi değil, atölye ve laboratuarların gerçekten kullanılması, sayılarının artırılması ve çocukların sadece teorik olarak bir matematik dersi değil, matematik uygulamalarıyla da ilişkilenmesi gibi uygulamalar olacak.2020-2021 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanacak programda ders sayıları 9’larda 15 dersten 8’e, 10.ve 11.sınıflarda 9’a 12.sınıflarda ise 7 derse düşecek. Burada ders saat sayılarının azalmasından bahsedilmiyor. 12’lerde haftada 24 saat diğer gruplarda ise 35 saat ders olacak. Burada disiplin çeşitliliği en az seviyeye indirilmiş. Müfredata “Küresel Politikalar ve 20.yüzyıl Türkiye “gibi yeni dersler konmuş. Türkiye ve Dünya’nın yakın geçmişteki sosyo-politik ve ekonomik durumlarını gençlerin görmesi ülkemizin çıkarlarını korumada farkındalık oluşturmak amaçlanmış. Çünkü sabahtan akşama kadar soru çözen bir öğrenci gerçek hayatta karşılaştığı bir sorunu çözmede sıfır çekebiliyor.  Hayal-Etkinlik-Yaşam (HEY) temalı zaman diliminin çocukların hayal kurmasına fırsat tanıyacağını “İlkokul ve ortaokulda tasarım beceri atölyeleri, birinci sınıftan itibaren mühendislik, dil atölyesi gibi atölyelerde aktivitelerle zenginleştirmek hedefleniyor.Bu sistem ile ilk sınav 2024’ te uygulanacak anlayacağınız sınav gerçeği devam ediyor. Okulun haziran döneminin verimsiz geçtiği gerçeğinden yola çıkılarak haziran ayına hasat dönemi denilmiş yani yıl boyunca öğrencilerin yaptığı çalışma ve ürünler bu dönemde sergilenecek.Öğretmen yeterliliklerinin ön plana çıkacağı bu sistemin başarılı olabilmesinin en önemli şartı da uygulayıcıların göstereceği performans olacaktır.