Milli Eğitim bakanlığına atanan Sayın Ziya Selçuk beyinilk icraatı öğretmenlerin şikayet hattını kapatması oldu. Performans değerlendirilmesininuygulamasının  ertelenmesi öğretmenlertarafından olumlu karşılandı.

       Milli EğitimBakanımız sayın Ziya SELÇUK dan beklentimiz, bakanlığın adına yakışır  "Milli Eğitim  Modeli" oluşturması.  

    Türk MilliEğitiminin  oluşturduğu bir modelimizyok. Müfredata dayalı olarak milli kültürümüz tam anlamlandırılmış değil.Dahabaşka ifade ile kimliksiz bir eğitim- öğretim veriyoruz . Öğretmenlerimizedikte ettirdiğimiz  eğitim  programı kendi modelimiz değil. Formasyondersleri yabancı eğitimcilerin görüşlerine ağırlık vermektedir.

   Çağdaş diyedikte ettirilen yabancı eğitimcilerin görüşlerine ağırlık veren öğretmeneğitimi  başarısızlığımızın birincinedeni olduğunu düşünmekteyim.

   Eğitimde başarıöğretmen ile başlar.  Öğretmen müfredatave metoda  hakim olursa  başarı yükselir. Başarıya tesir eden yanfaktörler de vardır. Çevre,aile ,fiziki ortam,öğrencinin zekası , sosyal vepsikolojik durumlar.

    Bütün bu yanfaktörlere rağmen öğretmenin aldığı formasyon ve alacağı  hizmet içi eğitim çok önemlidir.  Öğretmeninbaşka işi yoktur. Olmamalıdır. Eğer öğretmen öğretmenlik mesleğinin dışınataşmışsa orada başarı düşer.

   O zaman acilenbir şey yapmalı. "Model öğretmen" oluşturulmalı. "Model öğretmen" eğitim fakülteleri  tarafından  tez konusu olarak  ele alınmalı . Milli eğitim sistemimizdeacilen yerini almalı.

   Örneklendirecekolursak . Meslek alanında üniversite okuyan bir öğretmen ,bir yıl  stajyer olmalı. Model öğretmen gözetimindederse girmeli. Davranış bilimini yaşayarak ve görerek öğrenmeli.

   Peki modelöğretmen kriterleri nasıl olacak. ? Meslekte en az 20 yılını vermiş eğitimciler model öğretmen olarakdeğerlendirilebilir.

    Dersbilgisi,sınıf hakimiyeti, öğrencinin davranışına göre öğretmenin tavrı.  Öğretmenin öğrenci ile diyalogları. Bunabenzer davranışları örnekleri ile model öğretmen tarafından uygulamalı birşekilde stajyer öğretmene  gösterilmeli.

   Örnek bir davranışverelim : Okul müdürü dinlenme saatinde okul koridorunda  gezerken,kapalı olan bir sınıftan  öğrencilerin sesleri gelir. Kapıya yaklaşır.Az açık olan kapıdan öğrencileri gözler. 3 erkek öğrenci sınıfta  uygunsuzoturuyor.Öğrenciler okul müdürünün kendilerini gördüğünü anlayınca toparlamakisterler. Okul müdürü öğrencileri kırmadan,bozmadan : " KÖRÜ GÖZSÜZ ,DAĞIISSIZ SANMAYIN" Der ve  sınıfkapısını kapatır oradan ayrılır.  Bireğitimcinin öğrencilerine karşı bu sözü büyük bir nasihattir.

    Önce  " Model Öğretmen" ,  sonra "Model Okul" , " Modelsınıf" , " Model veli" , " Model Öğrenci" .

   Kalkınmakve  yükselmek için kendi modelinizolmalı. Daha sonra globalleşirsiniz. Bakanlığımızın öğretmen merkezli olarakeğitimi ele alacağı mesajını aldık. Maddi ve manevi olarak " Marifetiltifata tabi " anlayışı ile öğretmenlerimizi çalıştırmalıyız. Bizimülkemiz ,bizim çocuklarımız,bizim milletimiz,bizim bayrağımız anlayışı içindeyeni bir hamle bekliyoruz.