AdColony’ninNielsen partnerliğinde yürüttüğü Türkiye’deMobil Oyunlar araştırmasının üçüncü ayağı olan Türkiye’de Profesyonellerin MobilOyunlarla İlişkisi araştırması tamamlandı. Sonuçlar,Türkiye’de profesyonel hayatın içinde olan çalışan kitle özelinde daha önce eşigörülmemiş datalar ortaya koydu. 25-44 yaş arası, AB SES gruplarındantemsiliyeti çok yüksek bir profesyonel örneklem grubuyla yapılan araştırmanınöne çıkan sonuçları şu şekilde;
Profesyonellerinen çok tercih ettiği teknolojik cihazlar %98’lik bir oranla akıllı telefonlarolurken, masaüstü/dizüstü bilgisayarlar %39; tablet cihazlar ise %30 kullanımoranı ortaya koydu.
Mobiloyunları oynadıkları cihazlar sorulduğunda çalışan kitlenin %95’i akıllıtelefonlarından aktif olarak oyun oynadıklarını dile getirdiler. Tabletcihazlarından mobil oyun oynayanların oranı ise %14.
Profesyonellerinyarısına yakını her gün mobil oyunlar oynadıklarını dile getirdi. Haftada en az2 kere oyun oynadığını dile getirenlerin oranı ise %88 olarak ortaya çıktı. Güniçerisinde ise Profesyonel kitlenin en sık oyun oynanan zaman aralığı olarak20:00-23:00 saatleri arası göründü.
Çalışanlarınfavorisi masa oyunları ve puzzle'lar
Çalışankitlenin favori mobil oyun kategorileri masa oyunları ve puzzle’lar olarakortaya çıkarken, kağıt oyunlarının da bu kitle tarafından ilgi gördüğüanlaşıldı.
Profesyonellerinmobil oyunlar oynamak için en çok evde ve rahat oldukları zamanları tercihettikleri ortaya çıkan sonuçlardan bir diğeriydi. Çalışan kitle; en çoktelevizyon izlerken, evde dinlenirken ve müzik dinlerken izlerken mobil oyunoynadıklarını dile getirdiler.
Çalışankitlenin mobil oyunlar oynarken kendilerini nasıl hissettikleri sorulduğundaağırlıkla pozitif bir ruh haliyle ilişkilenen; rahatlık, mutluluk ve heyecangibi duyguların ön plana çıktığı göründü.
Profesyonelkitleye oyun içi para harcama ve reklam içeriği dinamikleri sorulduğu zaman,ücretli oyun tercihlerinin %13 ile ülke ortalamasının üstünde olduğu görüldü.Oyun içi ek içerik edinme veya can kazanma gibi opsiyonlar için tercihlerisorulduğunda, çalışan kitlenin %84’ü reklam içerikli videolar izlemeyi tercihettiklerini açıkladı.
Çalışankitlenin mobil oyunlarla yakın ve güçlü bir ilişkisi var
AdColonyile Nielsen’in birlikte yürüttüğü Türkiye’deMobil Oyunlar ve Oyuncular araştırmalarının bu üçüncüayağı ile birlikte, Türkiye’de özellikle reklamverenlerin hakkında en çok bilgisahibi olmak istedikleri çalışan kitlenin de mobil oyunlarla ne denli yakın vegüçlü bir ilişkisi olduğu ortaya konmuş oldu. Ortaya çıkan detaylar ise bukitlenin daha bilinçli ve daha farkında olarak mobil oyunlarla ve mobil oyuniçi reklamlarla ilişki içinde olduğunu göstermiş oldu.