50 ülkede, 800 üye ile faaliyet gösteren ve mobil dönüşümkonusunda en önemli fikir önderleri arasında yer alan MMA’in (Mobil PazarlamaBirliği / Mobile Marketing Association) Türkiye oluşumunun, bu yıl dördüncüsünüdüzenlediği MMA Forum İstanbul, dünyayı değiştiren, ekonominin, iletişimin vepazarlamanın yeni rotasını belirleyen bu dinamiğin bugününü ve yarınını, fikirönderi konuşmacılardan dinleme fırsatı sundu.

Mobil dönüşümün gücünü simgeleyen %100 Mobil sloganı ilegerçekleştirilen MMA Türkiye Forum İstanbul’un açılış konuşmasında söz alan MMATürkiye Yönetim Kurulu Başkanı Işık İlhan, mobil dönüşümün dünyanın en önemlisosyal dinamiklerinden biri olduğunu vurguladı ve “Bu dinamiğin asıl özü, insandoğası. Daha fazla paylaşmak, daha fazla paylaşıma açık olmak istiyoruz; mobildönüşüm bize tam olarak bunu sağlıyor. İstediğimiz her an, her yerde, her şeyiçin dünya ile tam entegrasyon içerisindeyiz” dedi.

Mobil dönüşümün hayatı her noktada yeniden tanımladığınadikkat çeken İlhan, “Günümüzde hayatını markalar ve insanlar arasında etkileşimsağlamak üzerine kuran herkesin, mobilin bugünü ve yarını üzerinde net birbilgiye ve bu bilgi üzerine inşa edeceği net stratejilere ihtiyacı var. MMATürkiye de 2009 yılından bu yana bu alanda küresel bilgi birikimini ülkemizetaşıyor. Bankacılık, tüketici ürünleri, teknoloji, reklamcılık, medya gibisektörlerin öncü kuruluşlarıyla, geniş ve yetkin bir temsil yelpazesi oluşturan100’e yakın üyemizle, Türkiye mobil pazarlama sektörünün çatı yapılanması kimliğimizle,bu pazarın ve ilgili teknolojilerin sürdürülebilir gelişimine katkısağlıyoruz.”

MMA EMEA Bölgesi Direktörü Chris Babayode de açılışkonuşmasında, Mobile Marketing Association’un, 50 ülkeye yayılan geniş bircoğrafyada, 800’den fazla üyesiyle pazarlamanın inovatif gelişimine vedönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak, tüketicilerle kurulacak daha yakın,daha güçlü ilişkilerin iş hacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla,araştırma, ölçümleme, eğitim, çalışma örnekleri paylaşımı ve networkingçalışmaları yürüttüğünü belirtti.

MMA Forum İstanbul kapsamında bir de sunum gerçekleştirenChris Babayode, dünya çapında yankı uyandıran “Çapraz Pazarlama Verimliliği(SMoX)” araştırmasından veriler aktardı.

 

Pazarlama için İlgi ve Dikkatin Anatomisi: Nörobilim

MMA Forum İstanbul 2017’in konuk konuşmacısı, birçokalanda olduğu gibi pazarlama dünyasında da önemi giderek artan Nörobilim(Neuroscience) konusunun önde gelen uzmanlarından Coen Olde Olthof oldu.

Olthof konuşmasına, beynin algı kapısının gözler olduğunuvurgulayarak başladı. Beyinsel aktivitenin ve karar verme süreçlerinin bilinçve bilinçaltı düzeyinde gerçekleştiğini anlatan Olthof, bilinç ağırlıklı kararsüreçlerinin daha yavaş, ardışık bir düzen içerisinde, zihinsel çabayla vefarkındalıkla işlediğini söyledi. Olthof, bilinçaltı ağırlıklı kararsüreçlerinin de hızlı, anında, kontrol dışı ve farkındalık olmadan gerçekleştiğini,örneklerle anlattı.

Olthof, gözlerin özellikle mobil cihaz ekranlarındaverilen pazarlama mesajlarında nerelere kilitlendiğini ve bunun beyinselaktiviteye nasıl yansıdığını bilimsel araştırma verileri ve görsel kayıtlarlaaçıkladı. Ana kutupları görsel dikkat, çekicilik, ussal uyanıklık, akıldakalıcılık ve angajman olan bir harita üzerinde göz hareketlerinin öneminianlatan Olthof, mobil pazarlama uygulamalarında stratejilerin buna uygungeliştirilmesinin önemini vurguladı. Coen Olde Olthof, başarılı uygulamalardanörnekler aktardı ve planlama için tavsiyelerde bulundu.

 

puhu TV: “Türk draması, mobil ve dijital ile daha dabüyüyor”

puhutv Pazarlama ve Strateji Direktörü Merve Naz Atmaca,veriye dayalı bir online televizyon olan puhutv’nin Türk draması içeriklerini,yüzlerce dizi ve filmi, yüksek görüntü kalitesiyle ve ücretsiz olarak sunduğunudile getirdi ve “Dün akşam televizyonda kaçırdığınız en popüler yerli diziler,unutamadığınız, dünyaca ünlü Türk dizileri ve en sevilen Yeşilçam filmleri,ücretsiz olarak, puhutv ile webde, mobilde ve tablette yani siz neredeyseniz oradadır”şeklinde konuştu.

Atmaca, sunumunda, puhutv’nin ilk günden itibaren 15milyon tekil kullanıcıya ulaştığını ve bunun içerisinde mobilin payının yüzde45 olduğunu dile getirerek, “TV'deki konvansiyonel içeriğin, akıllı TV’lerleyeniden izlenebilmesi, diz üstü ve masa üstü bilgisayarlar, mobil telefonlar vetabletler, Apple TV gibi tüm ekranlardan izlenebilir olmasını sağlıyoruz. Hedefkitlemizde ana akım televizyon kanalları kadar bilinirliğe sahibiz. Onlineplatformlar arasında yardımlı ve yardımsız hatırlanmada açık ara birinciyiz.İçerik, deneyim ve reklam satış alanlarındaki değişime yön veriyoruz” dedi.Merve Naz Atmaca, puhutv’nin son 30 günde 8,5 milyon tekil kullanıcıyaulaştığını, bunun da yüzde 45 mobil platformlardan geldiğini belirtti.

Sunumunda puhutv’nin orijinal içeriği Fi dizisininbaşarısına da değinen Atmaca, “Fi, başarılı bir prodüksiyon, çok satan birkitap serisinin iyi uyarlanmış dizisi olmanın da ötesinde, kullanıcılar,yapımcılar, reklam sektörü ve TV pazarı açısından bir çok yenilik getirdi”dedi. Atmaca, yüzde 75’i mobil kanallar olmak üzere 13,5 Milyon tekil izleyicitarafından izlenen dizinin yeni sezonunun da Kasım ayı başına başlayacağınısözlerine ekledi. Merve Naz Atmaca, puhutv’nin 2018 yılında 3, 2019’da da 7yeni dizi projesi olduğunu da söyledi.

 

Mobil Bankacılık Kullanıcı Sayısı 5 Yılda 42 Kat Büyüdü

Mobil dönüşümün baş döndürücü hızı, ülkemiz bankacılıksektöründe de kendini gösteriyor. Türkiye Bankalar Birliği’nin (TBB)raporlarına göre, 2017 yılının ilk yarısında (Ocak-Haziran) mobil bankacılıkaktif kullanıcı sayısı 24,4 Milyon kişiye ulaştı. 2016 Aralık itibarı ile 19milyon kişi olan aktif mobil bankacılık kullanıcı sayısı, 6 ayda 5 milyon artışgösterdi. Bu dönemde, mobil bankacılık üzerinden gerçekleşen 397 Milyon işlemintutarı 950 Milyar TL olarak gerçekleşti. Aynı dönemde mobil bankacılık ilegerçekleştirilen yaklaşık 24 Milyon adet yatırım işleminin hacmi de 276 MilyarTL oldu. Mobil bankacılık kullanıcı sayısındaki son beş yıllık büyüme, yaklaşık42 kat olarak gerçekleşti.

“Presenting Partner” olarak MMA Forum İstanbul 2017’edestek veren, ülkemizde mobil bankacılık uygulamalarının önde gelen kurumlarıAkbank, Garanti Bankası, İş Bankası ve Yapı Kredi Bankası, gerçekleştirdiklerisunumlarda bu alandaki stratejilerini anlattılar.

 

Renkli Etkinlik, Doyurucu İçerik

Etkinliğe sürpriz çekilişler de renk kattı. AppsFlyer işbirliğinde bir talihliye iPhone 8 hediye edilirken; SkyScanner iş birliğindeilginç bir uygulama da gerçekleşti. Forum katılımcılarının gün içerisindeattıkları tweet’ler üzerinden belirlenen bir kişi, SkyScanner sponsorluğundaAvrupa uçak bileti kazandı. SkyScanner’ın kullanıcı trafiği arasında mobilinpayı, 2016 yılında yüzde 61’e ulaşmış durumda. Mobil web üzerinden gerçekleşenrezervasyonların toplam rezervasyonlar içerisindeki payı da yüzde 42’yeulaşıyor.

Etkinlik kapsamında Google’un yeni nesil mobilçözümlerinden LinkedIn’in profesyonel kafa yapısına nasıl hitap ettiğine,Alametifarika reklam ajansının mobil çözümlerinden AdColony’nin mobil videoyagetirdiği yeni açılıma, ufuk açıcı pek çok konu ele alındı. Güncel dijitalreklam reyting ölçümleme yöntemlerinin araştırma kuruluşu Nielsen tarafındansunulacağı MMA Forum İstanbul’da, “Mobil Uygulama Dünyasında Kişiselleştirme vePerformans” konulu bir panel de bu alanın uzman kuruluşları Adjust, PlanBMedia, Performics Turkey ve Hopi yöneticileri ile birlikte paylaşıldı.

Sosyal medya fenomenleri Kaan Sekban ve Sezgin Yılmaz’ın“Sosyal mi, Medyatik mi?” başlıklı katılımlarıyla renk kattıkları etkinlikte,mobil uygulama geliştiricisi App Annie’nin “Tüketici Angajmanı Mobil ile NasılBüyür” konulu bir sunumu da gerçekleşti.

MMA Türkiye Forum İstanbul 2017’nin akşamında düzenlenengala gecesinde, Smarties Türkiye 2017 kazananları açıklandı. Smarties EMEABölgesel Ödülleri de ilk kez Türkiye’de sahibini buldu.