MMA Türkiye 2017 Mobil ReklamHarcama Araştırma raporu verilerini açıkladı. 

Nielsen Türkiye iş birliğinde gerçekleştirilen MMATürkiye araştırmasına göre, 2017 mobil reklam yatırımları 1 milyar 205 milyonTL olarak gerçekleşti. Lokal yayıncılara 277 milyon TL düzeyinde mobil reklamyatırımı yapıldı.

Mobil pazarlamanın ve ilgiliteknolojilerin gelişimine öncülük eden MMA Türkiye, (Mobil Pazarlama Birliği)2017 yılı Türkiye Mobil Reklam Harcama Araştırma raporu verilerini açıkladı.Rapora göre 2017 yılı içerisinde mobil mecralara yapılan reklam yatırımları,ilk kez bir milyar TL seviyesini aştı. Mobilin reklam pastasındaki payı, 1milyar 205 milyon TL olarak gerçekleşti.

Türkiye Mobil Reklam HarcamaAraştırma raporunun, gerçek verilere dayalı uzman analizlerle, sektörün gelişimivmesini gözler önüne serdiğini belirten MMA Türkiye Yönetim Kurulu BaşkanıIşık İlhan, “Sektörün önde gelen ajansları ve yayıncıları, şeffaflık içerisindepaylaştıkları titiz veriler ve uzman yorumlarla kapsamlı bir raporun oluşumunakatkı sağladılar. Tüm paydaşlarımıza ve emeği geçen herkese teşekkür ediyoruz”dedi.

 

Display Reklamlar Öne Çıktı

Mobil reklam tipleriarasında, Display reklamlar yüzde 65’lik pay ve 783,48 milyon TL’likyatırım 
rakamıyla önce çıktı. Display ana başlığı altında yeralan Banner, Rich Media gibi gösterim veya tıklama bazlı reklamlara yapılanyatırım, 518,3 milyon TL seviyesinde oldu.  Youtube, sosyal medyavideoları ve lokal yayıncıların mecralarında yer alan videolar da dahil olmaküzere, Display reklam tipleri başlığı altında ele alınan video reklamlar, 265,2milyon TL ile toplam yatırımlardan yüzde 22 pay aldı. Mobil arama motorlarınayapılan reklam yatırımları ise, 421,87 milyon TL olarak gerçekleşti.

Programatik olarak tabir edilenve reklam alım-satım sürecinin insanlar yerine makineler arasında gerçekleştiğisistem üzerinden sunulan mobil reklamlar için yapılan yatırımların toplamı,509,3 milyon TL olurken, Native reklam yatırımları 48,21 milyon TL olarakgerçekleşti. 

Lokal yayıncılara 277 milyonTL düzeyinde mobil reklam yatırımı yapıldı.

2017 yılında mobilde Lokalyayıncılara 277 milyonun üzerinde yatırım yapılırken, bu yatırımların Premium’reklamlarda gerçekleşen 206,9 milyon TL’lik kısmı karşılığında, 31 Milyargörüntülenme sayısına ulaşıldı. Premium satın almalarda reklam veren ya damedya ajansları reklam ağları ve yayıncılarla birebir görüşerek reklamın hedefkitleye uygun mecralar üzerinde çıkmasını sağlıyor.

Lokal yayıncılardakiProgramatik reklam yatırımları ise 70,3 milyon TL olurken, 37,3 Milyargörüntüleme gerçekleşti.

Lokal yayıncılara yapılantoplam reklam yatırımı, Yayıncı ve Network Adserver raporlarından sağlanandataların Nielsen AdIntel verileriyle karşılaştırılmasıyla elde edilen toplamgösterim adetleri baz alınarak ve ortalama rate card üzerinden hesaplanarakbelirlendi.

Öteyandan, mobil sosyal medyayatırımları da 325 milyon TL’nin üzerinde gerçekleşti.

Gerçek Verilere Dayalı Analiz

2017 Türkiye Mobil ReklamHarcama Araştırması raporu, mobil reklam gösterim adetleri ve yatırımtutarlarının yanı sıra; tercih edilen kanallar, önce çıkan reklam tipleri,sektörel dağılımlar gibi veriler içeriyor. Raporda mecra ve reklam tiplerinegöre yatırım dağılımları ve gösterimler bilgilerinin yanı sıra, yatırım gerçekleştiren sektörlere ait bilgiler de yer alıyor.

Sektörün geleceğine yönverebilecek analizler içeren MMA Türkiye 2017 Türkiye Mobil Reklam HarcamaAraştırması raporu, 16 Mart Cuma gününden itibaren https://www.mmaturkey.org/dokumanlar adresinden indirilebilecek.

MMA: Mobil PazarlamanınÖncüsü

Pazarlamanın inovatifgelişimine ve dönüşümüne mobilin gücüyle hız kazandırmak; tüketicilerle 
kurulacak daha yakın, daha güçlü ilişkilerin işhacimlerini büyütmesine katkı sağlamak misyonuyla 50 ülkede, 800 üye ilefaaliyet gösteren MMA’in Türkiye oluşumu, 2009 yılından bu yana bu alandaküresel bilgi birikimini ülkemize taşıyor ve 100’e yakın üyesiyle mobilingelişimine katkı sağlıyor.

Ölçümleme, beceri geliştirme,fikir önderi ve ilham kaynağı olma yoluyla bu pazarda ve ilgili 
teknolojilerde sürdürülebilir gelişimi hedefleyen MMATürkiye, bankacılık, tüketici ürünleri, teknoloji, reklamcılık, medya gibisektörlerin öncü kuruluşlarıyla geniş ve yetkin bir temsil yelpazesine sahipbulunuyor. Araştırma, ölçümleme, eğitim, çalışma örnekleri paylaşımı venetworking çalışmalarıyla Türkiye mobil pazarlama sektörünün çatı yapılanmasıözelliği taşıyan MMA Türkiye,mobil                               pazarlamanınve ilgili teknolojilerin ülkemizdeki gelişimi için çalışıyor.