Yemeksepeti’nin“oyunlaştırma” projesi yarışma ruhuyla yemek siparişi deneyimini dahainteraktif hale getiriyor. Yemeksepeti’nin kendidinamiklerine özel olarak kurguladığı bu proje ara yüzü ve alt yapısıylatamamen Yemeksepeti yazılımcılarının imzasını taşıyor. Yüzde yüz yerli olanOyunlaştırma projesinin önümüzdeki dönemde Delivery Hero bünyesinde ihraçedilerek farklı ülkelerde de uygulamaya geçirilmesi bekleniyor.

Büyük ilgi gören oyundabugün 1 milyon kişi semtinin “muhtarı” olmak için kıyasıya yarışıyor. Şimdiyekadar 107 bin 400 kullanıcının “muhtar” olduğu oyunda 58 milyon adet rozetkazanıldı. Oyun profilini Facebook’a bağlayıp arkadaşlarıyla yarışanlarınsayısı ise şimdiden 600 bine ulaştı.

Yemeksepeti, sadece kullanıcılarınıbinbir çeşit lezzetle buluşturmakla kalmıyor kendini yeni dijital trendler vekullanıcı beklentileri ışığında hiç durmadan güncelliyor.

Bu doğrultuda, Yemeksepeti kullanıcılarından son yıllarda sıkçaaldığı “Yemeksepeti neden bize yemek önermiyor” sorusuna çözüm bulmak için sondönemin en önemli dijital trendlerinden “oyunlaştırma” kavramını sistemineentegre etti.

Yarışma ruhuyla yemeksiparişini daha eğlenceli ve interaktif hale getirerek, kullanıcılara yepyenibir deneyim yaşatmayı hedefleyen Yemeksepeti, oyunlaştırma projesini geçen yılkullanıcılarıyla buluşturdu. Yemeksepeti bu proje ile kullanıcılarınbirbirlerinden ne yiyecekleri konusunda ilham almalarına imkân tanıyor.Oyunlaştırma, kullanıcılar arasında paylaşımı ve etkileşimi tetikleyerek kullanıcılarınyeni alternatif lezzetler keşfetmesini sağlıyor.

Yüzde 100 Türk projesi

Yemeksepeti’nin BilgiTeknolojileri Departmanı tarafından hayata geçirildiğini ve yüzde yüz Türkoyunlaştırma projesi olduğunu vurgulayan Yemeksepeti Pazarlama DirektörüBarış Sönmez projenin detaylarını aktardı: “Yemeksepeti’nin kendidinamiklerine özel olarak kurguladığımız bu proje ara yüzü ve altyapısıyla tamamen Yemeksepeti yazılımcılarının imzasını taşıyor. Türkiye’dekien büyük oyunlaştırma projesini sadece 11 ayda ortaya çıkarmak büyük birbaşarı. Bir diğer başarımız ise; ortalama bir buçuk sene içerisinde “muhtarlıkyarışına” katılan kişi sayısının 1 milyona ulaşması ve kullanıcılarımızın oyunagösterdikleri ilginin her geçen gün artması. Teknik kurgusu ve kullanıcılarımızıngösterdiği ilgi nedeniyle oldukça başarılı bir noktaya gelen bu yerli projeaynı zamanda global çapta da kendini kanıtladı. Bağlı olduğumuz Delivery Herogrubunda tüm ülkeler projeye çok yakın ilgi gösterdiler. Hepsinin hayali bizimprojeyi yapabilmek!”

 

1 milyon kişi “muhtar” olmakiçin yarışıyor

Yemeksepeti kullanıcıları tatlıbir rekabete girerek oyundaki birbirinden heyecanlı görevleri yerine getiriyor,görevleri başardıkça rozetler kazanıyorlar. Aynı zamanda her hafta düzenlenenmuhtarlık yarışına katılarak semtlerinin muhtarı olmak için yarışıyorlar vesemtlerinin gurmeleri olduklarını ilan ediyorlar. Oyun profilini Facebook’abağlayıp arkadaşlarıyla yarışanların sayısı ise şimdiden 600 bine ulaştı.

100’ün üzerinde görevyarışmacıları bekliyor

Kullanıcılara dahaeğlenceli bir deneyim yaratmak isteyen Yemeksepeti, oyun kapsamında herkesehitap edebilecek 100’ün üzerinde görev oluşturdu. Kullanıcılar her görevitamamladığında, farklı ve eğlenceli rozetler kazanabiliyor. Bu görevler, yeni restoranlardansipariş vermek, online kredi kartı ile ödeme yapmak, değişik mutfaklar denemek,günün farklı saatlerinde sipariş vermek gibi şekillerde farklılaşıyor. Bunlarne kadar sık ve değişik şekilde yapılırsa, ona uygun olarak rozet kazanılıyor.Yorumlama, siteyi ziyaret ve sipariş paylaşımı üzerinden de kurgulanan çeşitligörevler bulunuyor. Bunun dışında zaman zaman kullanıcıları sürpriz  gizli görevler de bekliyor

BarışSönmez, “Örneğin; Kebap&Türk mutfağından 50 siparişi tamamlayanlar KebapKralı rozetini kazanırken; toplamda 50 farklı restorandan sipariş verenler PiriReis rozetine, 2 farklı şehirden sipariş verenler ise “Gezgin” rozetine sahipoluyorlar. Bunların dışında Uyurgezer, Ejderha, Beğeni Avcısı ve Gastronom gibi100’den fazla eğlenceli rozet kullanıcıları bekliyor. Kullanıcılar puanlarını,yeni rozet kazanmak için gereken görevleri ve diğer ayrıntıları profilsayfalarından görebiliyor. Profiline Facebook ile bağlananlar, kendiarkadaşlarının Yemeksepeti sayfalarını, nerede ne yediklerini ve rozetlerinitakip edebiliyor.” diyor.

Muhtarlık yarışını kazanansemtinin gurmesi oluyor

Oyunlaştırmaprojesi kapsamında her hafta yapılan muhtarlık yarışmasıyla kullanıcılar,adreslerinde bulunan semtlerden sipariş verdikçe, bu siparişleri puanladıkça,yorum yaptıkça o semtte puan kazanıyorlar. Her Pazartesi günü başlayıp herPazar gecesi sona eren yarışmada en çok puanı toplayan kullanıcı “muhtar”rozetini kazanarak semtinin muhtarı oluyor. Muhtarlar semtlerinde listeleniyor,yorumları restoranlarda en üstte yer alıyor. Restoran listeleme sayfasındahaftanın muhtarı ve siparişleri görüntülenebiliyor. Böylece diğer kullanıcılar,yeni bir semtten sipariş vermek istedikleri zaman, o semtin bilirkişisi olanmuhtarın seçimlerine bakarak, en iyi ve lezzetli tercihi bu doğrultudayapabiliyor.

Yarışma heyecanı artarak devamedecek

Projeyi geliştirmeyeyönelik çalışmalarına devam ettiklerini belirten Yemeksepeti PazarlamaDirektörü Barış Sönmez, “Oyuna daha fazla heyecan katmak için rozetlerimizinsayısını ve görevlerimizi çeşitlendiriyoruz. Oyunlaştırma projesi başladığında80 adet görev ve rozet varken bu sayı 100’ü aştı. Zaman zaman Dünya Kupası,iftar topu gibi özel günler için geçerli rozetler de oluşturuyoruz. Önümüzdekihedeflerden biri de oyuna farklı seviyeler eklemek. Şu an herkes oyunu aynıseviyede oynuyor, ancak bir süre sonra farklı seviyeler ekleyerek heyecanıartırmak istiyoruz. Yıl sonunda ise “muhtarlık” yarışına katılan sayısını 1.2milyona ulaştırarak interaktif ve eğlenceli bir sipariş deneyimi yaşayankullanıcılarımızın sayısını artırmak istiyoruz.” dedi.