Özellikle lise ve ortaokullarda mayıs ayının ortalarından itibaren sınıflar boşalıyor.Milli eğitim bakanlığı 2. TEOG sonrası okullarda oluşan boşluk için tedbir almalı. Karne gününden 3-4 hafta önce okullar fiilen bitiyor. Bu yıl ramazan ayının da okul dönemine denk gelmesi bu durumu daha da tetikledi. Turizmcilerin baskısı ile geçen yıllarda okullar geç açılmıştı. Bunu telafi etmek için yaz dönemi bir hafta geç bitmişti. Müfredatta eksik kalmasın diye geç kapanan okullarda tamamlama yapıldığı kanaatinde değilim. 8.sınıf öğrencileri nisan ayı TEOG sınavından sonra okulu kafalarında bitiriyorlar. Bu anlayışta aile ve öğretmenlerin telkinleri etkili oluyor. Öğrencilere TEOG sonrası okulun bittiği izlenimini veriyorlar.”ha gayret az kaldı, sınavdan sonra bol bol dinlenirsin sen sınava kadar çalış sonrası yatarsın” söylemleri çocukları sınava değil, sınav sonrası hayata motive etmiş oluyor. Peki 2.TEOG sonrası gerçekleşmesi gereken kazanımlar ne olacak? Mesela İnkılâp Tarihi ve Atatürkçülük dersinin TEOG sonrası iki ünitesi kalıyor. Biri Atatürk’ün ölümü ve dış politika diğeri 2.dünya savaşı öncesi ve sonrası Türkiye ve dünyadaki gelişmeler. Günümüz Türk ve dünya siyasetini yorumlamak için öğrencilerin bu iki konuyu bilmeleri gerekiyor. Ama biz önemli olan bu iki üniteyi sağlıklı işleyemiyoruz. Son yazılılar için kapsam geçerliliğine uyamıyoruz. Aynı durum diğer branşlar için de geçerli. Eksik kalan bu konuların vebalini kime yükleyelim. Öğrenciye mi, okula mı öğretmene mi , aileye mi yoksa Milli Eğitim Bakanlığı’na mı? Bu duruma çözüm bulabilmek adına bazı tedbirler alınabilir. İkinci TEOG tarihleri değişebilir. Mayıs ayının son haftası yani son yazılılar TEOG olarak uygulanabilir. Birinci dönem TEOG tarihi de çok erken oluyor. Öğrenciler sezona motive olamadan bir anda kendilerini sınavın içinde buluyorlar. İstatistikler incelendiğinde öğrencilerin 2. TEOG da daha başarılı oldukları görülecektir. Birinci sınavda ne olduğunu bile anlamayan çocuk sonrasında toparlanmaya geçiyor. Birinci sınavda ünite sayısı az olmasına rağmen isteklendirme ve TEOG sınavı ile ilgili yeterince bilgilendirilme yapılamaması başarıda etken oluyor. Bu yıl nisan ayı içerisinde yapılan son TEOG da farklı bir durum oldu. 15 bin civarında öğrenci soruların tamamına cevap verip tam puan aldı. Yapay bir başarı ortaya çıktı. Soruların güçlük endeksini düşündüğümüzde çok kolay sorulan sorular bilen ile bilmeyeni ayırt edemedi maalesef. PISA ve TEOG da başarısızlığa karşı suni bir başarı yaratılmış oldu. 1.TEOG da başarılı olan öğrenciler yerleştirmede daha şanslı gözüküyor. Okullar hazirana varmadan mayısın son iş günü bitip, 1 Eylül itibariyle de açılabilir. Bu duruma göre de iş takvimi ayarlanabilir. Okullarda boşluk yaşanmaması için denetim ve tedbirler artırılabilir. Veli platformunda konuyla ilgili dönemin başında veli bilgilendirmesi yapılabilir. Öğretmenler öğrencileri daha samimi bir şekilde okula motive edebilir. Belki de sosyal ve kültürel etkinliklerin bu dönemde daha yoğun olması gerekebilir. Bu vesile ile tüm öğrencilerin iyi bir tatil geçirmesini temenni ediyorum. Tatilde mutlaka bol bol kitap okuyun. Dinlenin ,sosyal-kültürel etkinliklere katılmayı da ihmal etmeyin.