Bir toplumun oluşmasında ve gelişmesinde o toplumu meydana getiren insanlar arasında uygulanan Görgü kurallarının önemli bir yeri vardır. Bir toplum genel görgü kurallarına uymayanlara cahil bencil kaba saygısız  sıfatlarla tanımlar ve kınar.Toplum hayatının düzenlenmesinde et kili olan genel görgü kurallarına uyan kişileri; terbiyeli saygılı nazik kimseler olarak görür. Görgü kurallarını öğrenmenin bir okulu yoktur. Görgü kuralları bir toplumun ayrı ayrı bölgelerinde farklı olduğu gibi değişik uluslarda da farklılıklar gösterir. İnsanlar toplum içinde bir arada yaşamak zorunda olduğuna göre davranışlarında da göz önünde bulundurmaları gereken kurallar vardır Giyinme Konusunda: İnsanlar bulundukları iklim şartlarına çevrenin örf ve adetlerine bütçelerine ve modaya göre giyinirler. Toplumsal hayatın her alanında her sosyal faaliyette insanlar giyim kuşamlarıyla kabul görürler. Çalışanların iş yeri şartlarlını dikkate alarak giyinme zorunlulukları vardır. Bir maden işçisinin bir servis memurunun ve bir öğretmenin kıyafetinin farklı olacağı doğaldır. Kıyafet iyi bir tavsiye mektubudur. Sözünden esinlenerek insanlar; görgülü zevkli nazik kültürlü ve ağır başlı vb. izlenimleri karşı tarafa yansıtacak şekilde giyinmeye özen göstermelidirler. Aksi mesajlar verecek giyim ve kuşamdan kaçınmalıdırlar. A) Giyim ve Kuşamda ;      İnsanların giyim konusunda dikkat etmesi gereken kurallardan bazıları şunlardır: 1. Kadın ve erkek kendisine uygun kıyafet seçmelidir 2.Kıyafet seçerken kişinin yaşı fiziki yapısı cinsiyeti mesleği gibi hususlar dikkate alınmalıdır. 3.Sökük yırtık ütüsüz elbise boyasız ayakkabı giyilmemelidir. 4.Çalıştığı iş yerinde sade giyinmeye özen göstermelidir. 5.Önemli toplantılarda; toplantının yerini zamanını ve özelliğini dikkate alarak uygun kıyafetle gidilmelidir. 6.Misafir karşılama veya kabul etme sırasında da uygun kıyafet seçip giyinmelidir. 7.Toplumu rahatsız etmeyecek uygun kıyafetler giyinmelidir. 8.Bulunduğu yer veya toplumun kabul etmeyeceği kıyafetleri giyinmekten kaçınmalıdır.    B) Hitap Etmede :Hitap etme; etkili söz söyleme karşı tarafı etkileme anlamı taşır. İnsanlar isteklerini sözle karşı taraf iletirler. İletişim aracı olarak kullanılan dilin insanları etkileyecek şekilde kullanılması insan ilişkilerini kolaylaştırır. Bu nedenle kullanılan sözcüklerin çok iyi seçilmesi ve kullanılmasında büyük yarar vardır. Sosyal ilişkilerde insanlar hitap etmeleri gereken kişilerin bulundukları yer veya makama göre farklı hitap şekilleri kullanılır. Konuşma bir kültür zeka bilgi ve görgü işidir. Her şeyde olduğu gibi konuşmanın da belli kuralları vardır. Bunlardan bazıları aşağıda sıralanmıştır. Kişiler arasında yapılan konuşmalarda: 1.Muhatabın düzeyine göre uygun hitaplar seçilmesi sert ifadelerden kaçınılması; 2.Argo sözcüklerin kullanılmaması; 3.Yeni tanışılan kişilere karşı mesafeli davranılması; 4.Yüksek sesle ve hızlı konuşma yolunun tercih edilmemesi; 5.Muhatabın kültür seviyesine uygun bir dil kullanılması; 6.Davranışların söylenenleri doğrular nitelikte olması; 7.İncelenip kesin bilgi edinilmemiş konularda kessin söz söylemeden kaçınılması; 8.Muhataba da konuşma hakkı tanınması ve bunun davranışlarla da gösterilmesi; 9.Samimi güvenilir sakin ve doğal davranışlar içinde kalınması; 10.Çeşitli konuşmalardan öğrenilen sırların saklanması; her yerde ileri geri söz sarf edilmemesi; 11.Topluma karşı yapılan hitapların etkili olması için önceden gerekli hazırlıkların yapılması; 12.Toplumca yanlış anlaşılabilecek konuşmalardan kaçınılması; 13.Topluma hitap edecek kişinin gerekli ön hazırlık yaparak kürsüye çıkması; 14.Konuşmacının; konusunu dinleyenleri etkileyecek şekilde anlatması gerektiğinde kısa sorular sorarak dinleyenlerin dikkatlerini toplaması C) Telefon Konuşmalarında: Telefon konuşması belli bir kültürü ve beceriyi gerektirir. Toplumda dikkat edilmesi gerekli kurallardan birisi de telefon konuşmalarıdır. Telefonla konuşurken uyulması gerekli kurallar şu şekilde sıralanabilir: 1.Telefon edenin karşıdakine kendisini tanıtması; Telefon eden,önce karşı tarafa kendini tanıtmalıdır. 2.Ölçülü ve nazik bir dil kullanılarak isteğin uygun bir ses tonu ile anlatılması; 3.Telefonda gizli konuların konuşulmaması; 4.Cep telefonlarının uygun olmayan yer ve zamanlarda kapalı tutulması; 5.Nazik ve kibar konuşmalı,argolu konuşmadan ve uzun konuşmalardan kaçınılmalıdır. Eve Girerken: Birinin evine girerken izin istemek gerekir. Kapının zilini çalarak ve seslenerek izin istemek gerekir. Aralıklarla zile üç defa basılmalıdır. Yine ses yoksa, dört rekat namaz kılacak kadar bekledikten sonra gidilmelidir. Kapı aralanırsa, aradığını sormadan önce kendini tanıtmalıdır. İzin verilirse selam verip içeri girmelidir. E)Toplu Taşıma araçlarında: Büyüklere, yaşlılara  yer verilmelidir. Peygamber efendimiz, “Büyüklerini saymayan bizden değildir” buyurmuştur.(Tirmizî) F)Misafirlikte: Misafire ikram edilmelidir. Peygamber efendimiz bu hususta; Allah’a ve ahiret gününe inanan misafirine ikram etsin.” Buyurmuştur.(Buharî) Misafire ikram ona karşı güler yüzlü ve tatlı dilli olmalıdır. Yemek için külfete girmemeli, hazırda ne varsa onu ikram etmelidir. Peygamber efendimiz: “Misafir için külfete girmeyiniz, misafir bundan rahatsız olur. Misafiri üzen Allah’ı üzmüş olur.” Buyurmuştur. Misafirden de hizmet beklememelidir. G)Yürürken: Pek yavaş ve pek hızlı yürümemelidir. Kur’an-ı kerimde mealen: “Küçümseyerek surat asıp insanlardan yüz çevirme ve yeryüzünde böbürlenerek yürüme! Çünkü Allah, hiçbir kibirleneni, övüneni sevmez.”Buyruldu. H)Hasta Ziyaretinde: Ziyarete yeni elbise ile değil, her gün giyilen elbise ile gidilmelidir. Giderken herhangi bir hediye götürmek iyi davranışlardandır. Hastanın yanında asık suratla durmamalıdır. Güzel şeylerden bahsetmeli, iyileşmesi için duâ etmelidir. Ziyarette kısa olmalıdır.