Toplumsal değişim ve gelişimin öncüsü olma hedefiylefaaliyet gösteren Türkiye Vodafone Vakfı, dijital geleceğe hazır nesilleryetiştirilmesi hedefiyle Habitat Derneği işbirliğinde hayata geçirdiği “YarınıKodlayanlar” projesi kapsamında Tekirdağ’da kodlama eğitimlerine devam ediyor.Yarını Kodlayanlar Eğitim Tırı’nın ilk durağı olan Tekirdağ’ın köy vekasabalarını da kapsayan yeni eğitimlerle birlikte 1 hafta boyunca 3 eğitmenletoplam 280 çocuğa kodlama eğitimi verildi. Tekirdağlı çocuklar, programlamahakkında fikir sahibi olurken, yaratıcılıklarını ortaya çıkaracak çalışmalaryaptı.

Tekirdağ’da toplam 500 çocuğa kodlama eğitimi verilecek.Böylece Tekirdağ ile birlikte Marmara Bölgesi’nde toplam 4 bin 900 çocuğaulaşılacak.

 

Türkiye Vodafone Vakfı Yönetim Kurulu Başkanı Hasan Süel,şunları söyledi:

“Tüketen değil, üreten bir nesil istiyoruz. ‘YarınıKodlayanlar’ projemizle çocuklarımızı kod yazmaya özendirerek geleceğinteknoloji üretenleri olmalarını hedefliyoruz. Projemizin ilk yılı sonuçlarınagöre, çocuklarımızda önemli ve olumlu yönde değişimlerin olduğunu gözlemledik.‘Scratch ile kendi oyunumu yapabiliyorum’ diyen çocuklarda yüzde 31’lik, ‘Biryazılım problemini çözmek için daha zor ve uzun programlar yazabilirim’diyenlerde ise yüzde 35’lik artış gördük. Aldığımız bu sonuçlarla, projemizigeliştirmeye ve yaygınlaştırmaya devam ediyoruz. Yeni dönemde, eğitimde fırsateşitliğini yakalamak amacıyla, kodlama eğitimine ulaşmakta zorluk çeken,sosyoekonomik anlamda dezavantajlı bölgelerdeki çocuklarımıza bu fırsatı sunmaküzere Yarını Kodlayanlar Eğitim Tırı’yla yola çıktık. Amacımız, mümkünolduğunca çok sayıda çocuğumuza ulaşmak. Bunun için Tırı’mızla köy köy, kasabakasaba dolaşacağız.”  Habitat DerneğiYönetim Kurulu Başkanı Sezai Hazır ise şunları kaydetti:

“Habitat Derneği olarak, 20 yıldır toplumsal dönüşüm vebilişim odaklı kalkınma alanlarında çalışmalar yürütüyoruz. Sürdürülebilirkalkınma alanında çalışan bir sivil toplum kuruluşuyuz. ‘Yarını Kodlayanlar’ile bilişim odaklı dönüşümümüzü çocuklar aracılığıyla gerçekleştirmekistiyoruz. Kodlama bilmek artık okuma yazma bilmek kadar önemli. Bütün Avrupaülkelerinde olduğu gibi Türkiye’de de kodlamanın ders olarak yer almamasınınönündeki en büyük engel bunu verecek yetişmiş insan gücünün olmaması. Bununiçin biz de projemiz kapsamında gençleri eğitiyoruz, onlar da aldıkları eğitimiçocuklara ulaştırıyorlar. Yarını Kodlayanlar Kodlama Eğitim Tırı’mız ilebirlikte ülkemizin dezavantajlı bölgelerinde bu teknoloji eğitimlerineulaşamayan çocuklara ulaşmayı hedefliyoruz.”

 

20 bin çocuğa daha ulaşılacak

Türkiye Vodafone Vakfı’nın Habitat Derneği işbirliğiyleçocuklarda kodlama bilincinin geliştirilmesi amacıyla hayata geçirdiği “YarınıKodlayanlar” projesiyle Türkiye’nin dört bir yanında yaşları 7-14 arasındadeğişen çocuklara kodlama eğitimi veriliyor. Projeyle, Ağustos 2016’dan bu yana30 ilde 12 bini aşkın çocuğa ulaşıldı. Üçüncü yılına giren “Yarını Kodlayanlar”projesi kapsamında 20 bin çocuğa daha kodlama eğitimi verilecek. Böylece Nisan2019 sonuna kadar tüm Türkiye’de toplam 60 ilde 30 binin üzerinde çocuk kodlamaile tanışmış olacak.

Türkiye Vodafone Vakfı’nın kodlama eğitimlerini ülkenindört bucağına taşıma hedefiyle yola çıkardığı Yarını Kodlayanlar Eğitim Tırı,yaklaşık 7 ayda 12 ilde 2 bin 500 çocuğa ulaşacak. Yarını Kodlayanlar EğitimTırı, Tekirdağ’dan sonra Sinop, Ordu, Sivas, Erzincan, Şırnak, Mardin,Gaziantep, Adana, Antalya, İzmir ve Çanakkale illerine giderek toplam 6.080 kmyol kat edecek. Ziyaret ettiği illerde şehir merkezlerinin yanı sıra köy vekasabalara da giden Yarını Kodlayanlar Eğitim Tırı’nda çocuklara 1 hafta süreyleher gün 2 ayrı seansta 4’er saatlik Scratch eğitimleri veriliyor.  “Yarını Kodlayanlar” projesi kapsamında,çocuklara gönüllü eğitmenlerin yönetiminde programlamaya giriş, uygulama yapma,hikâye oluşturma ve oyun yapma gibi konularda teorik ve uygulamalı eğitimveriliyor. Kodlama eğitimlerinde dünyanın en iyi teknik üniversitesi olaraktanınan MIT’nin (Massachusetts Institute of Technology) çocuklara yönelikgeliştirdiği temel kodlama programı Scratch kullanılıyor.  “Yarını Kodlayanlar”, Vodafone Grubu’nun“Connected Education” raporunda başarı hikâyesi olarak yer alarak,sürdürülebilir eğitim modeliyle dijital okuryazarlık eğitimi alanında dünyayaörnek oldu. Dünya genelinde eğitimde dijitalleşmeyi sağlamak üzere Vodafone’unliderliğinde hayata geçirilen inisiyatiflerin tanıtıldığı “Connected Education”raporunda “Online Eğitim Platformlarına/Uygulamalara Erişim”, “DijitalOkuryazarlık Eğitimi”, “Eğitmen Eğitimi” ve “Mülteci Kamplarında Eğitim” olmaküzere 4 ana tema altında 14 farklı inisiyatif ele alınıyor. Raporda anlatılandijital eğitim inisiyatiflerinin Vodafone’un faaliyet gösterdiği ülke vepazarlarda yaygınlaşması ile 2025 yılına kadar 85 milyonu aşkın insana erişmekve yılda 7,3 milyar dolarlık ekonomik fayda sağlamak mümkün olacak.

Dijital dünyanın "lisan"ı olarak kabul edilenkodlama, çocukların yaratıcılıklarını geliştiriyor ve onlara yenilikçidüşünmenin kapılarını açıyor. OECD’nin dijital ekonomi konulu son raporuna göre3 çocuktan 2’si bugün bilinmeyen mesleklere sahip olacak. Gelecekte robotveterinerliği, holoportasyon uzmanlığı, etik hacker’lık, duygu tasarımcılığı,bilgi madenciliği, yapay organ imalatçısı ve rüya gerçekleştiriciliği gibimeslekler ortaya çıkacak. Kulağa ütopik gelen bu meslekler 20 yıl içindeşirketlerdeki yerini alacak. Bu yeni mesleklerin temelinde ise kodlama olacak.