Yaşamımızboyunca resmi, gayr-ı resmi birçok kurum ve kuruluşlarda işlerimiz olmuştur.Bazılarımız da bu kurumlarda iş hayatını sürdürmekte. İşi bilmeyenyöneticilerle çalışmak çok sıkıntı da, işi bildiğini zannedip iletişimi, üslubuproblemli yöneticiler ile çalışmak büyük sıkıntı hele bu insanlar hasbel kaderhatır(!)  belasına bir makamı işgal ediyorsa iş içinden çıkılmaz birdurum alıyor.

*

Budurum bütün kurumları işgal etmiş durumda. İyi bir yönetici nasılolmalı?  İyi yönetici kişisel gelişime inanır, egosuyla barışıktır.Değişimi sever. Kesinlikle geribildirim alır/talep eder. Herkestenöğrenebilecek şeyleri olduğunu bilir. Kimseyi ama kimseyi küçümsemez, herkesedeğer verir. ‘Senin bana öğretebileceğin ne olabilir ki?’ şeklinde yaklaşmaz,bu şekilde yaklaşan kişiyle çalışmaz, ekip kurmaz, uzak durmaya çalışır.Geribildirim aldığı kadar verir de. Takım arkadaşlarını, ekip arkadaşlarınıgözlemler, fırsat buldukça veya talep edildikçe fikirlerini paylaşır, sadecebununla da yetinmez, gelişim planı hazırlar ve takip eder.

*

 İyiyönetici ekibini her platformda kesinlikle savunur, yarı yolda bırakmaz.Ekibini kimseye karşı küçük düşürmez, ekibinin küçük düşürülmesine izin vermez.Tüm eleştirileri kendi alır, savunmayı kendi yapar. Hiçbir zaman toplulukönünde eleştirmez. Kimsenin gururunu kırmaz, küçük düşürmez. Eleştirilerini vedüzeltmek için planladığı yolları birebirde anlatır. Takımın toplu olarakyaptığı bir hata varsa toplu konuşulur, çözümün yine takım içinden çıkmasını vetakım içinden biri tarafından takip edilmesini teşvik eder.

 

Başarı,iyi yönetici için kesinlikle ödüllendirilmesi gereken bir şeydir. ‘Zatengörevinizdi, tabi ki yapacaksınız!’ hatasına düşmez. Başarıya ulaştıktan sonrabaşarıya giden yolu iyi analiz eder ve tesadüfî adımları kurallar halinegetirir. Başarının ve başarıya giden yolun iyice özümsendiğini düşündüktensonra kutlar, her platformda bu başarıyı elde eden takımını anlatır ve kabulettirir. Ekip arkadaşlarına özgüven aşılar.

*

Ekibiniiyi tanır, herkesin ayrı ayrı güçlü ve zayıf yönlerini bilir. Ekip ilişkilerinigüçlendirir ve güçlünün zayıfa koçluk yapmasını sağlar. Sürekli birbirinigeliştiren bir ekip kurmaya çalışır. Doğru kişileri doğru işlerde kullanır,herkesin başarılı olduğu alanda sorumluluk almasına ön ayak olur. Böylece takımolgusunu verimli kullanır ve toplam faydaya odaklanır.

*

Sevilenyöneticilerin ortak özellikleri

1.Ekibindekilerin görüşlerine önem veren

2.Başarıları gören ve bunu hissettiren

3.Öğretici ve paylaşımcı

4.Zeki

5.İşini iyi yapan

*

Sevilmeyenyöneticilerin ortak özellikleri

1.Agresif, sinirli

2.Bencil

3.Çalışana yokmuş gibi davranan

4.İşini iyi bilmeyen

5.İşle ilgili bilgi vermeyen

*

Kamudaveya özelde kötü giden bir şeylerin olduğunu hisseden amir, işveren anındamüdahale ile yönetim inisiyatifini ele almalı ve kararlarını tekrar gözdengeçirmeli aksi durumda yaşanabilecek kırılmalar tamiri zor bir hal alır.